Właśnie jesteśmy po konferencji firmy Soneta, producenta systemu enova, która odbyła się na mazurach nad pięknym jeziorem. Na gorąco warto napisać kilka zdań. Podróż z Poznania na mazury to jednak spora wyprawa. W planach mieliśmy wyjazd w czwartek 19.09 około godziny 10 jednak jak zwykle pewne zawirowania spowodowały poślizg półtoragodzinny. Na miejsce jednak przyjechaliśmy o zaplanowanym czasie. Po prostu małe przesunięcia czasoprzestrzenne potrafimy już robić . Na miejscu czekały już na nas zajęcia w plenerze, czyli kolacja na wolnym powietrzu, ognisko (z gitarami), występy zespołu bawiącego się ogniem (z pewną wzajemnością zresztą) no i oczywiście nie tylko soczki aby umilić czas. I tak na miłych pogawędkach w szerszych i węższych podgrupach minęło kilka godzin. Następnego dnia trzeba było jednak wstać i po śniadaniu, zasiąść do wysłuchania wykładów i prezentacji, wszystkie prezentacje była przygotowana w ciekawej formie i bardzo profesjonalnie. Oczywiście w kuluarach można było porozmawiać z programistami i szefami projektów. Po południu czekały nas jeszcze dwie atrakcje. Po pierwsze wycieczka statkiem i wspólne śpiewnie szant, po drugie kabaret K2, no tutaj muszę powiedzieć wyszedłem z lekkimi zakwasami na mięśniach brzucha i dowiedziałem się, że na twarzy są ciekawe mięśnie, a na „poważnie” uśmiałem się po pachy. Jeszcze tylko wieczorno – nocna kolacja która odbyła się częściowo z muzyką i częściowo na grze w tenisa stołowego . Ale wisiała nad nami widmo prezentacji którą mieliśmy wykonać dnia następnego.  Tytuł prezentacji „Specyfika handlu zbożem” . Rano pobudka skoro świt i ostatni szlif prezentacji, przygotowywanie planu B oraz C. Nasza prezentacja była ostatnią w tym dniu. Mieliśmy na nią, jak zresztą wszyscy prezentujący partnerzy 15 minut. Oczywiście nie wszystko poszło zgodnie z planem, ale dzięki refleksowi Kuby byliśmy w stanie pokonać drobne problemy techniczne, i zmieścić się w ….. 20 minutach . Czyli w dozwolonym maksymalnym marginesie. Oczywiście nasze wystąpienie spotkało się z entuzjastycznym przyjęciem. Były nawet osoby które notowały . Po zakończeniu i rozdaniu krótkiej informacji w formie ulotek przyszedł czas na ostatnie wystąpienie przedstawicieli gospodarzy nt. programu partnerskiego i strategii rynkowej. Po czym już tylko obiad, pożegnanie się ze wszystkimi i zawijanie przestrzenie w kierunku Poznania . Po tej wyprawie czekam na widokówki z drogówki. Może jednak o mnie zapomną 🙂

zabawy z ogniem

wystąpienie guru, oficjalne otwarcie konferencji

frekwencja oczywiście dopisała, tutaj wymarsz

rejs statkiem, a właściwie dwoma