Mobilny handlowiec

Ogólne

Kontrahenci

Dodawanie nowego kontrahenta
Edycja kontrahenta
Organizacja listy kontrahentów
Kontakt z kontrahentem

Zamówienia

Organizacja listy zamówień
Składanie zamówienia
Zarządzanie koszykami

Płatności

Rozliczanie rozrachunków
Przeglądanie raportów kasowych
Wydawanie gotówki z kasy

Raporty

Administracja

Programowanie

Ogólne informacje

Ekran logowania jest pierwszym widokiem, z którym będzie mieć do czynienia użytkownik. Zawiera on pola tekstowe nazwy użytkownika oraz hasła. Po uzupełnieniu tych pól i wybraniu przycisku Zaloguj, zainicjowana zostanie operacja logowania. Jeżeli logowanie przebiegnie pomyślnie, wyświetlony zostanie ekran główny z dostępnymi modułami, oraz informacją o użytkowniku.

Dodawanie nowego kontrahenta

Aby dodać nowego kontrahenta należy wejść w zakładkę Kontrahenci na ekranie głównym. Następnie na pasku narzędzi wybrać przycisk opcji i z menu kontekstowego wybrać opcję Nowy kontrahent. Po uzupełnieniu formularza, należy go zatwierdzić, poprzez wybranie przycisku potwierdzenia, znajdującego się na pasku narzędzi. Kontrahent zostanie wysłany do bazy głównej i zostanie nałożona na niego blokada na operacje zamówień i płatności, do czasu jej zniesienia przez operatora posiadającego takie uprawnienia. W celu anulowania formularza, należy kliknąć przycisk systemowy Wstecz.

Edycja kontrahenta

Aby zmodyfikować nowego kontrahenta należy wejść w zakładkę Kontrahenci na ekranie głównym. Następnie przejść do karty kontrahenta oraz wybrać ikonę kontrahenta. Wyświetlony zostanie formularz. Po jego uzupełnieniu formularza, należy go zatwierdzić, poprzez wybranie przycisku potwierdzenia. znajdującego się na pasku narzędzi. W celu anulowania formularza, należy kliknąć przycisk systemowy Wstecz.

*W przypadku jednoczesnej modyfikacji w aplikacji mobilnej i systemu enova, zostaną przypisane zmiany z systemu enova.

Organizacja listy kontrahentów

1. Wstęp

Lista kontrahentów domyślnie wyświetlana jest w kolejności alfabetycznej z nałożonym filtrem wyświetlania niezablokowanych kontrahentów. Każdy element listy posiada kod kontrahenta, jego nazwę, oraz pasek aktualności. W przypadku stanu niezaktualizowanego, który może wystąpić po edycji kontrahenta, pasek będzie czerwony. W przypadku kontrahenta zablokowanego, kod kontrahenta zostanie podświetlony na czerwono.

2. Wyszukiwarka

Wybranie przycisku lupy, spowoduje wyświetlenie okna dialogowego wyszukiwarki. Spośród listy rozwijalnej, możliwy jest wybór wyszukiwania po kodzie, mieście oraz nazwie kontrahenta. Niżej znajduje się pole tekstowe. Wpisanie wartości spowoduje nałożenie filtru po wybranej wartości. Zaznaczenie kontrolki "Zablokowani" nakłada dodatkowy filtr wyświetlający tylko zablokowanych kontrahentów. Kontrahenci zostaną posortowani według wybranego parametru. W przypadku nieuzupełnienia pola tekstowego, wyszukiwarka zadziała jak zwykłe sortowanie.

3. Odświeżenie listy kontrahentów

Wykorzystując tą opcję, można sprawdzić, czy zedytowani lub nowo dodani kontrahenci zostali zsynchronizowani.

Kontakt z kontrahentem

Na karcie kontrahenta, w polu Kontakt widnieją dwa przyciski. Jeżeli pola "Numer telefonu" lub "Adres email" będą uzupełnione, przyciski staną się aktywne. Przycisk telefonu odsyła do okna połączenia, a przycisk koperty, wyświetla okno wyboru programu poczty.

Organizacja listy zamówień

1. Wstęp

Aby wyświetlić listę zamówień kontrahenta, należy na karcie kontrahenta wybrać przycisk zamówienia. W oknie zostanie wyświetlona nazwa kontrahenta, oraz lista jego zamówień. Domyślnie zamówienia posortowane są po dacie dodania zamówienia. W przypadku niezaktualizowanego zamówienia, zamiast numeru zamówienia pojawi się napis "Zamówienie niezaktualizowane". Element listy posiada datę złożenia zamówienia oraz jego wartość netto. Na pasku narzędzi znajduje się przycisk opcji wyświetlający przyciski: "Wyszukiwarka", "Organizacja zamówień", "Odśwież listę";

2. Wyszukiwarka

Wybranie opcji "Wyszukiwarka" spowoduje wyświetlenie okna dialogowego z polem tekstowym. Wybranie numeru zamówienia spowoduje nałożenie filtru wybierającego zamówienia zawierającego w sobie wyszukiwaną frazę. W przypadku, kiedy zamówienie nie zostanie znalezione, wyświetlona zostanie pusta lista wraz z komunikatem informującym o zaistniałym zdarzeniu. W przypadku pozostawienia pola pustego, wyświetlone zostaną wszystkie zamówienia z domyślnym filtrem i sortowaniem.

3. Organizacja zamówień

Wybranie opcji "Organizacja zamówień" wyświetlone zostanie okno dialogowe organizacji. Pierwsza lista rozwijalna nakłada filtr w zależności od stanu aktualizacji zamówień. Druga lista rozwijalna dotyczy parametru sortowania zamówień. Dostępne są opcje wartości zamówienia oraz daty dodania zamówienia. Na samym dole znajduje się przycisk odpowiadający za kierunek sortowania.

4. Odśwież listę

Po wybraniu przycisku "Odśwież listę", wyświetleni zostaną wszyskie zamówienia posortowane po dacie dodania zamówienia.

Składanie zamówienia

1. Wstęp

Aby utworzyć nowe zamówienie, konieczne jest wybranie konkretnego kontrahenta, a następnie wybranie przycisku + w polu "Zamówienia". Spowoduje to wyświetlenie okna zamówienia. Kolejno u góry ekranu znajduje się ramka wyboru koszyków oraz tworzenia pustego zamówienia, a także przycisk zatwierdzający. Nieco niżej wyświetlona jest wartość zamówienia oraz kontrahent, dla którego zostanie bądź zostało złożone. Na samym dole znajduje się widok listy pozycji danego zamówienia.

1.1 Tworzenie zamówienia - puste zamówienia

W przypadku braku koszyków kontrahenta, lub gdy koszyki istnieją, a wybrany zostanie przycisk + u góry ekranu, zostanie utworzone puste zamówienie, nieposiadające pozycji. Aby dodać nową pozycję zamówienia, należy wybrać przycisk +, znajdujący się obok napisu "Pozycje zamówienia".

1.2 Tworzenie zamówienia - wybór z koszyka

W przypadku istniejących koszyków, jako pierwszy zostanie wyświetlony koszyk ostatnio dodany. Przyciski przeglądu koszyków, umożliwiają automatyczne przypisanie koszyka do aktualnego zamówienia. Możliwe jest jego bezpośrednie zatwierdzenie, a także modyfikacja listy pozycji zamówienia, poprzez ich do dawanie, modyfikację lub usunięcie. Aby dodać nową pozycję zamówienia, należy wybrać przycisk +, znajdujący się obok napisu "Pozycje zamówienia". Aby zmodyfikować lub usunąć pozycję zamówienia należy przytrzymać palec na wybranej pozycji zamówienia.

2. Wybór kategorii

Kolejnym oknem w kreatorze zamówienia, jest okno kategorii. Lista kategorii jest posortowana alfabetycznie. Element kategorii posiada nazwę kategorii wraz z liczbą dostępnych produktów. Na samym dole widoczna jest kategoria "Wszystkie". Wybranie elementu kategorii spowoduje przejścia do listy produktów z konkretnej kategorii. Wybranie przycisku systemowego Wstecz spowoduje cofnięcie do okna zamówienia.

3. Lista produktów

3.1 Wstęp

Element listy produktu składa się z nazwy, numeru katalogowego, ceny netto, jednostki oraz liczby dostępnych sztuk. Po prawej stronie dostępny jest panel wyboru konkretnego produktu. Przyciski + oraz - zwiększają lub zmniejszają wartość w polu tekstowym. Aby dokonać szybszej modyfikacji ilości, możliwa jest ręczna edycja wartości. Po przewinięciu listy, produkt z zamówioną wartością większą od 0, zostanie podświetlony na zielono.

3.2 Wyszukiwarka produktów

Aby wyszukać dany produkt, należy z paska narzędzi wybrać przycisk lupy. Spowoduje to wyświetlenie okna dialogowego wyszukiwarki produktów. Możliwe jest wyszukiwanie po nazwie lub numerze katalogowym produktu. Niżej znajduje się pole tekstowe, które nakłada filtr na produktach zawierających podanę frazę. W przypadku zostawienia pola pustego, wyświetlone zostaną wszystkie produkty z wybranej wcześniej kategorii.

3.2 Organizacja listy produktów

W celu organizacji listy produktów, należy z paska narzędzi wybrać przycisk organizacji. Spowoduje to wyświetlenie okna dialogowego organizacji produktów. Możliwe jest sortowanie produktów po cenie produktu lub liczbie dostępnych sztuk. Dostępny jest również przycisk kierunku sortowania, a także kontrolka "Pokaż wszystkie", która zdejmie filtr ustawiony na wyszukiwarce produktów. Nieznaznaczenie kontrolki spowoduje sortowanie listy z filtrem.

3.3 Podgląd pozycji

Aby wyświetlić szczegóły pozycji, należy przytrzymać element listy. Dostępne przyciski pozwalaja również zmodyfikować liczbę zamawianych produktów. Przycisk podglądu produktu spowoduje wyświetlenie okna ze szczegółami dotyczącymi produktu, wraz z grafiką, jeżeli jest ona dostępna.

3.4 Zatwierdzanie listy zamówionych produktów

Dostępne są trzy możliwe opcje opuszczenia okna listy produktów.

Wybór Skutki
Wybór zamówienia Zapisanie listy wybranych produktów i powrót do okna zamówienia.
Wybór kategorii Zapisanie listy produktów i powrót do okna wyboru kategorii.
Przycisk systemowy "Wstecz" Wyświetlenie okna dialogowego.
  • Anuluj - wygaszenie okna dialogowego
  • Powrót bez zapisu - powrót do okna kategorii bez zapisania listy produktów
  • Zapisz - działanie takie jak przycisk "Wybór kategorii"

4. Zatwierdzenie zamówienia

Zatwierdzenie zamówienia odbywa się poprzez wybranie przycisku zatwierdzania znajdującego się u góry ekranu. Zamówienie będzie widnieć jako niezaktualizowane do czasu synchronizacji.

5. Podgląd zamówienia

Aby podejrzeć zamówienie należy je wybrać z listy zamówień.

Zarządzanie koszykami

1. Tworzenie koszyka

Utworzenie koszyka jest możliwe tylko na podstawie zaktualizowanego zamówienia. W tym celu należy wybrać dane zamówienie i z paska narzędzi wybrać przycisk ustawień, a następnie opcję "Utwórz koszyk".

2. Modyfikacja koszyka

Aby zmodyfikować zamówienie, należy na karcie kontrahenta wybrać nowe zamówienie. Następnie dokonać wyboru koszyka i zmodyfikować pozycje. Zamiast zatwierdzenia zamówienia, wybrać przycisk systemowy "Wstecz". Koszyk zostanie zapisany.

3. Usunięcie koszyka

Aby usunąć koszyk, należy na karcie kontrahenta wybrać nowe zamówienie. Następnie z paska narzędzi wybrać przycisk ustawień, oraz wybrać opcję "Usuń koszyk". Koszyk zostanie usunięty, a aplikacja wróci do karty kontrahenta.

Rozliczanie rozrachunków

W celu wykonania operacji "Kasa przyjmie", należy wybrać konkretnego kontrahenta, a następnie wybrać przycisk oznaczony $. Spowoduje to otwarcie okna płatności kontrahenta. U góry ekranu znajdują się informacje dotyczące sumy należności, zobowiązań oraz różnicy między nimi czyli saldo.

Istnieją dwie możliwości wykonania operacji "Kasa przyjmie". Pierwszą z nich jest przyjęcie gotówki bez przypisania do zobowiązań. Po zatwierdzeniu zostanie utworzony dokument KP z podaną ręcznie kwotą. Drugą mozliwością jest wybranie konkretnych zobowiązań. Następnie za pomocną przycisku możliwe jest automatyczne przepisanie zliczonej kwoty, lub wpisanie kwoty ręcznie. Po zatwierdzeniu, system rozliczy wybrane rozrachunki z przyjętą gotówką.

Przeglądanie raportów kasowych

Aby przejrzeć raporty kasowe, należy wybrać przycisk "Kasa" znajdujący się na ekranie głównym. Opcja ta jest możliwa tylko wtedy, kiedy dostępne jest połączenie z siecią. Jeżeli ten warunek został spełniony, w pierwszej kolejności zostaną wysłane niezaktualizowane wpłaty. Następnie wyświetlone zostaną raporty kasowe posortowane po dacie w kolejności malejącej. Na zielono zostanie wyświetlony raport aktualnie otwarty. Po wybraniu raportu kasowego z listy, wyświetlona zostanie lista operacji dokonanych na tym raporcie.

Wydawanie gotówki z kasy

Aby wydać gotówkę z kasy, należy wybrać przycisk "Wypłać gotówkę". Wyświetlone zostanie okno dialogowe z polem tekstowym, w którym należy podać wypłacaną kwotę. Po zatwierdzeniu, w systemie zostanie utworzony dokument KW, oraz zaktualizowany zostanie aktualny raport kasowy.

Raporty

Ten temat nie posiada jeszcze właściwej treści.

Copyright © by ERPIT 2017