
Business Intelligence
Moduł enova365 Business Intelligence odpowiedzialny jest za dostarczanie użytkownikom systemu wiedzy niezbędnej do skutecznego podejmowania decyzji w ramach realizowanych określonych procesów biznesowych.
Wiedza przedstawiona w postaci silnie zagregowanych wartości (liczbowych, procentowych lub tekstowych) czyli tzw. wskaźników, udostępniana jest w miejscach, w których operatorzy enova365 wykonują czynności w programie (na listach, formularzach i kreatorach procesów workflow). Są to zarówno wskaźniki proste (np. mierzące dynamikę sprzedaży), jak i również bardziej złożone (np. stan nadgodzin wśród zatrudnionych pracowników w firmie).
Każdy użytkownik programu (posiadający odpowiednie uprawnienia) może przygotować własny zestaw wskaźników - banner BI, który pomoże podejmować właściwe decyzje biznesowe.
Moduł BI daje możliwość tworzenia zaawansowanych wizualizacji danych w dowolnie wybranym zewnętrznym narzędziu analitycznym oraz wykonania zapisu danych z logiki biznesowej.
Business Intelligence w enova365 dostarcza wiedzy analitycznej każdemu. Business Intelligence jest dostępny we wszystkich podstawowych modułach enova365, co umożliwia zaawansowaną analitykę procesów wewnątrz organizacji oraz danych, zgromadzonych we wszystkich pozostałych obszarach systemu.
Funkcjonalność Business Intelligence to m.in.:
- KPI (Key Performance Indicators) - Kluczowe wskaźniki efektywności. enova365 pozwala na dowolne definiowanie KPI, które z kolei umożliwiają szybkie i łatwe monitorowanie postępu pracy w firmie. Wskaźniki umożliwiają bieżącą analizę, czy postawione cele są realizowane (np. na jakim etapie jest dany handlowiec), ale również wskaźniki mogą odnosić się do kwestii finansowych (np. porównywania wartości sprzedaży w określonym czasie).
- Raporty. W prosty sposób można wygenerować raport z konkretnymi, wybranymi KPI. W zależności od potrzeb, zestawienie może być przedstawione w dowolnej formie: za pomocą wskaźnika, tabeli, ale także z użyciem formy graficznej.
- Domena. Widoki baz danych SQL tworzą domeny, które z kolei służą do generowania raportów. Stworzone raporty można odczytać w MS Excel. Opcja ta umożliwi stworzenie dowolnej dziedziny analitycznej bez konieczności zaawansowanej znajomości języka programowania. Utworzona dziedzina jest zapisywana w formie widoku danych na serwerze. Dostęp do zewnętrznych narzędzi pozwala na wizualizacje danych w preferowanym rozwiązaniu analitycznym np. Power BI.
- Bannery list i formularzy. Są to miejsca nad listami oraz w formularzach systemu, w których operator może umieścić wybrane przez siebie wskaźniki. Wiedza, którą dostarczają dostępna jest dokładnie w miejscu pracy operatora i umożliwia mu skuteczne podejmowanie decyzji w ramach realizowanych procesów. Dzięki zastosowanemu mechanizmowi asynchroniczności liczenie wskaźników odbywa się w osobnym wątku, nie blokując pracy operatora. Każda zakładka formularza może mieć swój unikalny zestaw wskaźników.
- Integracja. BI jest otwarty na pełną integrację, co umożliwia analizę danych z różnych źródeł w jednym miejscu. To sposób na uzyskanie każdych danych, także tych szczegółowych (np. obrót konkretnego handlowca w określonym regionie.)