Logo firmy Erpit
Zaloguj Zarejestruj Przejdź do stopki
  • A
  • A+
  • A++
  • Ikona zmiany kontrastu
  • Strona główna
  • enova365
  • O firmie
  • Komunikaty
  • Samouczki
    • enova365 Ikona menu rozwijanego kategorii enova365

      • Podstawowa obsługa enova365
      • Dział techniczny
      • Moduł Finanse i Księgowość
      • Moduł Handel
      • Moduł Kadry Płace
      • Split payment
      • JPK
      • PPK
      • Dodatki do enova365
      • enova365 w czasie pandemii
      • Cyfryzacja danych w enova365
      • Wersje enova365
    • Gospodarka magazynowa Ikona menu rozwijanego kategorii Gospodarka magazynowa

      • część I - Wprowadzenie
      • część II - Procesy magazynowe
      • część III - Przyjęcie magazynowe
      • część IV - Wydanie magazynowe
      • część V - Stan magazynu i FIFO
      • część VI - Algorytmy obrotu magazynowego
      • część VII - Korekta PZ i jej skutki
      • część VIII - Inwentaryzacja
      • część IX - Uproszczony obieg dokumentów
      • część X - Ścisła ewidencja
    • Słownik skrótów Ikona menu rozwijanego kategorii Słownik skrótów

      • Skróty w księgowości
    • Polski Ład Ikona menu rozwijanego kategorii Polski Ład

      • Nowe przepisy
    • Oprogramowanie ERPIT Ikona menu rozwijanego kategorii Oprogramowanie ERPIT

      • BL Skaner
  • Oferta
    • Dla magazynu Ikona menu rozwijanego kategorii Dla magazynu

      • Erpit WMS dla e-commerce
    • ERP enova365 Ikona menu rozwijanego kategorii ERP enova365

      • Wdrożenie oprogramowania enova365
      • Dodatek do enova365 - wysyłka maili z fakturami i rozrachunkami
    • Rozwiązania e-commerce Ikona menu rozwijanego kategorii Rozwiązania e-commerce

      • Integracja ze sklepem internetowym Shoper
      • Integracja Allegro z programem enova365
      • Dodatek Erpit eCommerce
    • Dla kadr i płac Ikona menu rozwijanego kategorii Dla kadr i płac

      • Rozliczanie czasu pracy w enova365
      • Skierowanie na badania lekarskie
    • Dla księgowości Ikona menu rozwijanego kategorii Dla księgowości

      • Importer z programu Subiekt
      • Importer z formatu Optima
      • Importer JPK
      • Dodatek do masowego pobierania kursów - uruchomienie sprzedaży
    • Dla biur rachunkowych Ikona menu rozwijanego kategorii Dla biur rachunkowych

      • Rozliczanie czasu pracy w enova365
      • Importer z programu Subiekt
      • Importer z formatu Optima
      • Importer JPK
      • Dodatek do enova365 - wysyłka maili z fakturami i rozrachunkami
      • Dodatek do enova365 - Zapisywanie faktur w bazie slave
    • Branżowe dla enova365 Ikona menu rozwijanego kategorii Branżowe dla enova365

      • Dodatek zbożowy
      • Dodatek Kontra
    • Dla handlu Ikona menu rozwijanego kategorii Dla handlu

      • Mobilny Handlowiec
      • Integracja Allegro z programem enova365
      • Integracja ze sklepem internetowym Shoper
      • Erpit WMS dla e-commerce
      • Dodatek Kontra
      • Dodatek do enova365 - wysyłka maili z fakturami i rozrachunkami
      • Dodatek Erpit eCommerce
  • Cennik
  • Kontakt
  • Panel klienta
  • Logowanie
test
Ikona facebook Ikona twitter

enova365 - Księga Handlowa

Moduł Księga Handlowa przeznaczony jest do księgowania w oparciu o plan kont. Jest to rozwiązanie, które pozwala ewidencjonować dokumenty, sporządzać deklaracje oraz sprawozdania zarówno bieżące jak i okresowe. Ułatwia i usprawnia codzienną pracę. Posiada funkcje oparte o ogólne zasady prowadzenia księgowości oraz oferuje narzędzia, które zautomatyzują proces ewidencjonowania dokumentów oraz operacji gospodarczych, np. mechanizm umożliwiający automatyczne i ręczne tworzenie korekt z tytułu złych długów.

Funkcjonalność modułu enova365 Księga Handlowa:

Dziennik


Możliwość prowadzenia zapisów księgowych wg jednego dziennika lub sub-dzienników, które grupują dekrety dokumentów danego typu np. sprzedaż, wyciągi bankowe itp.

Ewidencja dokumentów


W systemie dokonuje się ewidencjonowania każdego typu dokumentów, które podlegają księgowaniu. W Ewidencji dokumentów ujmuje się zarówno faktury VAT, jak i inne dokumenty typu: memoriały, listy płac, raporty kasowe, wyciągi bankowe, polisy ubezpieczeniowe, amortyzacja, dokumenty importowe itp. Po wprowadzeniu dokumentów mogą one być przeksięgowane do dziennika automatycznie.

Ewidencja VAT Zakupu i Sprzedaży


Szczególną formą Ewidencji dokumentów jest przejrzysta Ewidencja VAT zakupów i sprzedaży. Na pod- stawie zarejestrowanych dokumentów system automatycznie sporządza deklarację VAT-7 – miesięczną lub kwartalną. Ewidencja VAT pozwala rozliczać VAT metodą kasową i memoriałową, a także uwzględnia szczególne przypadki powstawania obowiązku podatkowego.

Ewidencja Środków Pieniężnych


Prowadzenie  raportów  kasowych i bankowych. Służy do wystawiania i drukowania kwitów KP i KW, na podstawie, których sporządzany jest raport kasowy za dowolny okres oraz do ewidencji wyciągów bankowych. Rozliczenia pomagają na bieżąco śledzić stan rozrachunków z kontrahentami (stan zobowiązać i należności). Funkcja jest wzbogacona o opcje naliczania odsetek oraz drukowania not odsetkowych, ponagleń zapłaty, potwierdzeń salda i poleceń przelewu (w tym przelewów elektronicznych). Program prowadzi również ewidencję rozrachunków walutowych wraz z tabelą kursów i automatyczną ewidencją różnic kursowych bieżących i statystycznych na koniec roku.

Zestawienie obrotów i sald


Zestawienia sald i obrotów, przeglądanie sald i obrotów kont syntetycznych i analitycznych oraz zapisów na kontach za dowolny okres. Do wyliczeń stanów kont uwzględniane mogą być (na życzenie klienta) zapisy dokonane w buforze dziennika księgować.

Zestawienie księgowe


To funkcja systemu, które pozwala użytkownikowi zdefiniować bilans firmy, rachunek wyników i inne zestawienia oraz wyliczyć i zaprezentować wyniki dotyczące działalności firmy.

Deklaracje


Zaliczki na podatek dochodowy na zasadach ogólnych, liniowych, CIT-8 są sporządzane i drukowane automatycznie.

eDeklaracje


Możliwość wysyłania do systemu podatkowego elektronicznych deklaracji opatrzonych podpisem kwalifikowanym lub podpisem niekwalifikowanym. Są ewidencjonowane w systemie wraz historią transmisji oraz uzyskanym urzędowym potwierdzeniem odbioru.

Schematy księgowe


Schematy księgowe to automatyczne dekretowanie wszystkich dokumentów na podstawie informacji zawartych na dokumencie, takich jak: kwota, data, kontrahent oraz wprowadzony opis analityczny. Schematy księgować są budowane przez użytkownika w oparciu o plan kont. Schematy księgować i system parametrów kontrolujących poprawność zapisów eliminują pojawienie się błędów w trakcie księgowania dokumentów.

Bufor księgowań


Bufor to miejsce, w którym można, jeszcze przed wprowadzeniem i zatwierdzeniem dokumentów czy dekretów, dokonywać poprawek. Bufor jest rodzajem notatnika, w którym ewidencjonujemy dokumenty czy zapisy księgowe. Może on mieć kilka stanów np. dokument wprowadzony, dokument do wyjaśnienia. Daje to możliwość efektywnego zarządzania dokumentami, które wpłynęły do księgowości. Ponadto Bufor daje możliwość dokonywania zapisów w wielu okresach sprawozdawczych.

Wieloodziałowość


Możliwość prowadzenia pełnej księgowości także w firmach, które posiadają wielopoziomową strukturę oddziałów. Aplikacja pozwala na definiowanie odrębnych uprawnień dla poszczególnych oddziałów, np.:

  • możliwość przyporządkowywania do oddziałów: dokumentów tworzonych w różnych modułach (dokumentów rozliczeniowych, dokumentów środków trwałych, dokumentów RMK, delegacji PWS), kontrahentów, elementów słowników definiowanych, matryc dokumentów i zapłat, zestawień księgowych,
  • możliwość dowolnego przyporządkowywania kont księgowych do oddziałów,
  • możliwość rozliczania amortyzacji i koszów RMK z podziałem na oddziały,
  • różnicowanie nagłówków wydruków dla każdego z oddziałów,
  • możliwość umieszczania na wydrukach numerów procedur ISO.

enova365 analizy MS Excel


Arkusz kalkulacyjny „ENOVA-OBROTOWKA.XLS”, przeznaczony jest, jako narzędzie dla wdrożeniowca aplikacji ENOVA, do szybkiego i bezproblemowego wdrożenia  analiz  księgowych  w  oparciu  o  moduł „obrotówka”. Nadrzędny cel to łatwość tworzenia arkuszy przez głównych księgowych i analityków firm, które nabyły ten moduł i same najlepiej wiedzą, jakie zestawienia są im potrzebne, a jednocześnie posiadają zaledwie podstawową wiedzę w zakresie Excela. Moduł księgowy programu enova został wyposażony w bibliotekę, która po zainstalowaniu dodatku udostępnia mu dane w Microsoft Excel z planu kont programu enova. Dzięki temu można konstruować bardzo zaawansowane zestawienia księgowe, oczywiście zestawienia te podlegają dynamicznemu uaktualnianiu z bazy danych enova365. Moduł wymaga odpowiedniej licencji.

importu dokumentów z zewnątrz do księgowości


Wprowadzono możliwość importu dokumentów z zewnątrz do systemu. Technicznie wygląda to następująco: na komputerach w firmie np. u klienta biura rachunkowego, które prowadzą sprzedaż, wykonywany jest eksport wybranych danych do pliku o ustalonym formacie (XML, XLS lub TXT), plik ten następnie jest przenoszony do komputera w księgowości, gdzie dokonywany jest import danych. Dzięki takiej możliwości ogranicza się lub nawet eliminuje ręczne wprowadzanie dokumentów (sprzedaży, zakupu) dostarczonych przez klienta.

Stopka - logo firmy Erpit
Kontakt

ERPIT Sp. z o.o.

Ikona mapy firmy Os. Bolesława Chrobrego 35/52

Ikona adresu firmy 60-681 Poznań

Ikona telefonu komórkowego firmy +48 601 720 038

Ikona maila sprzedaz@erpit.pl

Social media
  • Ikona przekierowania na kanał w serwisie Youtube
  • Ikona przekierowania na fanpage w serwisie Facebook
  • Ikona przekierowania do strony w serwisie Linkedin
Regulamin