
enova365 - Księga Inwentarzowa
Moduł Księga Inwentarzowa pozwala na pełną rejestrację zdarzeń związanych ze środkami trwałymi. Możemy otrzymać zarówno aktualny plan amortyzacji, jak i plan amortyzacji na dowolny dzień. Oprócz środków trwałych program ewidencjonuje wartości niematerialne i prawne oraz wyposażenie (obiekty o wartości niewystarczającej do uznania ich za środek trwały, które zaliczane są w koszty, bez konieczności ich amortyzowania). Pozwala prowadzić ewidencję majątku firmy wg Krajowych (KSR) lub Międzynarodowych (MSR) Standardów Rachunkowości.
Program obsługuje liniową, degresywną i jednorazową amortyzację oraz pozwala na ewidencję środków trwałych nie podlegających amortyzacji. Dla degresywnej metody amortyzacji automatycznie stwierdza, od którego momentu raty amortyzacyjne powinny być liczone algorytmem liniowym. Umożliwia również szybką analizę informacji o danym przedmiocie, dokumencie. Program pozwala również na prowadzenie terminarza zdarzeń związanych ze środkami trwałymi takimi jak przeglądy czy legalizacje oraz wyceny.
Funkcjonalność modułu:
- Ewidencjonowanie kartotek: środków trwałych, wartości niematerialnych i prawnych, wyposażenia;
- Prowadzenie kartotek:
- rozdzielenie amortyzacji bilansowej i podatkowej;
- automatyczne nadawanie kolejnych numerów ewidencyjnych nowo wprowadzanym i zaimportowanym kartotekom środków trwałych, wartości niematerialnych i prawnych oraz wyposażenia;
- rejestrowanie zmian w historii środków trwałych, wartości niematerialnych i prawnych oraz wyposażenia;
- możliwość przypisania kartoteki do centrum kosztów i/lub miejsca użytkowania;
- możliwość przypisania osoby odpowiedzialnej;
- możliwość przypisania rodzaju KŚT kategorii środków do kartoteki;
- możliwość przypisania kodu kreskowego środków trwałych, wartości niematerialnych i prawnych oraz wyposażenia;
- możliwość wprowadzania wyjątków planu amortyzacji;
- Prowadzenie ewidencji dokumentów związanych ze zmianami parametrów: środków trwałych, wartości niematerialnych i prawnych oraz wyposażenia:
- zmiana miejsca użytkowania;
- zmiana parametrów amortyzacji;
- zmiana centrum kosztów;
- zmiana osoby odpowiedzialnej;
- zmiana wartości i ilości.
- Dokument amortyzacji – automatyczne generowanie odpisów amortyzacyjnych dla środków trwałych i wartości niematerialnych i prawnych: przyjęcie środka trwałego, likwidacja środka trwałego, przeszacowanie, zmiana wartości, odpis aktualizujący, inwentaryzacja;
- Metody amortyzacji: jednorazowa, liniowa, degresywna;
- Zestawy środków trwałych: możliwość łączenia środków trwałych w zestawy;
- Terminarz – możliwość wprowadzenia planowanych zadań do terminarza np. przeglądy.