Handel i Magazyn
Co to jest moduł Handel i Magazyn?
Moduł Handel i Magazyn to kompleksowe narzędzie do zarządzania procesami handlowymi i magazynowymi w firmie. Pozwala kontrolować stan magazynowy, obsługiwać zamówienia klientów, monitorować sprzedaż i optymalizować procesy logistyczne. Dzięki niemu użytkownicy mogą efektywnie zarządzać asortymentem, kontrolować dostawy, przeprowadzać analizy sprzedażowe i automatyzować operacje magazynowe.
System magazynowy może zostać dostosowany do indywidualnych potrzeb każdej firmy, umożliwiając planowanie oraz integrację z innymi systemami, a także monitorowanie produkcji. Moduł Handel wspiera prowadzenie działalności handlowej przedsiębiorstw z różnych branż, oferując funkcje takie jak tworzenie dokumentów, zarządzanie towarami i cenami oraz przechowywanie informacji o kontrahentach, bankach i urzędach. Dodatkowo, moduł jest zintegrowany z Ewidencją Środków Pieniężnych, uzupełniając funkcjonalność o rozliczenia z kontrahentami oraz księgową Ewidencją Dokumentów i Rejestrem VAT.
Funkcjonalność modułu:
- Tworzenie kartotek towarowych
- Obsługa procesu sprzedaży
- Zarządzanie procesem zakupów
- Kontrola magazynu
- Integracja z Krajowym Systemem e-Faktur (KSeF)
Zaawansowane możliwości w module:
- Obsługa zamówień i zleceń
Moduł Handel enova365 pozwala automatycznie utworzyć wiele dokumentów handlowych, m.in.: zamówień czy dokumentów magazynowych.
Umożliwia zarządzanie zamówieniami dzięki takim informacjom, jak stan towaru w magazynie czy liczba zamówień. Istnieje możliwość rezerwacji przyszłych dostaw oraz ich liczbę. Możliwość przekazania zamówienia w formie elektronicznej. - Obsługa magazynu
Umożliwia wyświetlanie historii i śledzenie aktualnego stanu magazynowego. Analizę rozchodów towaru i źródeł jego dostawy, które zostaną dostosowane do metody rozliczania. Istnieje ciągła inwentaryzacja bez wstrzymywania prac.
Możliwość korzystania z różnych urządzeń mobilnych. - Sprzedaż
Umożliwia wybór konkretnych partii towaru na pozycjach dokumentów sprzedaży. Dzięki temu w obrębie jednej faktury można podzielić płatność z uwzględnieniem różnych jej form i terminów. Może występować ujemny stan magazynu co oznacza wystawianie dokumentów sprzedaży na towar, którego aktualnie nie ma w magazynie.
Możliwość wysyłania dokumentów za pomocą komunikatów EDI. - Zakupy
Umożliwia rejestrację kosztów dodatkowych i przypisanie ich do konkretnych dokumentów zakupu towaru. Do jednego dokumentu zakupu istnieje możliwość stworzenia i przypisania wielu przyjęć magazynowych. Za pomocą komunikatów EDI można zaimportować dokumenty zakupów (do Systemu enova365).
- Raporty i zestawienia
Przygotowanie zestawień raportów. Umożliwia wystawianie elektronicznych dokumentów. Stworzenie indywidualnych warunków wyszukiwania danych i ich modyfikacji. Opracowanie sprawozdań jest możliwe dzięki szybkim mechanizmom generowania dokumentów i raportów. Zmiana kolorystyki dla wcześniej wprowadzonych warunków. Na przykład kolor czerwony na liście towarów odpowiada sytuacji, gdy stan magazynu znajduje się poniżej minimum.