
Instrukcja do aplikacji BL Skaner
1. Wprowadzenie
Niniejsza aplikacja ma umożliwić synchronizowanie i kompletowanie zamówień z systemu BaseLinker.
2. Instalacja aplikacji
Aplikacja jest dostępna w sklepie Google Play.
3. Dostęp do aplikacji
Żeby zalogować się do aplikacji, najpierw należy zarejestrować się na Erpit.
Po rejestracji należy skontaktować się z Naszą firmą mailowo lub telefonicznie. (szczegółowe informacje kontaktowe znajdą Państwo na Naszej stronie). Kontakt jest istotny w związku z omówieniem szczegółów, a także samej płatności za licencję (przelew lub możliwość zakupu bonu na stronie https://baj-soft.pl).
Jeżeli płatność zostanie potwierdzona, należy na stronie przejść do zakładki Kolektory z poziomu Panelu klienta (link bezpośredni: https://erpit.pl/profil/dodatki).
W przypadku jeżeli licencja dalej nie będzie aktywna, w treści „Licencja do” pojawi się informacja „BRAK”.
Teraz wystarczy dodać nowy kolektor do listy. W tym celu wpisujemy nazwę urządzenia, a potem GUID tego urządzenia. Opcjonalnie możemy dodać kod IMEI. A także ustalamy, czy kolektor jest aktywny. Zatwierdzamy poprzez kliknięcie przycisku „Dodaj nowy”.
Uwaga! Guid urządzenia znajdą Państwo w aplikacji BLSkaner.
Jeżeli posiadamy więcej kolektorów, również możemy je dodać.
W dalszym kroku należy skonfigurować konto pod aplikację. W tym celu przechodzimy na stronie Erpitu w Panel klienta -> Kolektory -> Ustawienia kolektorów. Klikamy w przycisk "Ustawienia".
3.1. Dodawanie profilu
Na początku należy dodać nowy profil. Dzięki profilom użytkownik może zarządzać wieloma sklepami z poziomu jednej aplikacji. Procedura jest taka sama. Podczas dodawania profilu potrzebujemy dodać następujące informacje:
- Nazwa - nazwa profilu
- Link do API Baselinker - W tym polu zalecamy pozostawić domyślny adres.
- Token do API Baselinker - Token znajdziemy po zalogowaniu do systemu BaseLinker. Konto → Moje konto i zakładka API. Należy skopiować/przepisać dany token do aplikacji.
- Separator statusu - Są to statusy, które są do siebie podobne, ale mają trochę inne zastosowanie. Weźmy dla przykładu status, w którym znajdują się zamówienia do spakowania. W ramach tego statusu możemy zrobić podstatusy np. "Do spakowania_PILNE" (jeżeli jest to zamówienie, które są priorytetowe do wysłania) lub "Do spakowania_POJEDYNCZE" (jeżeli zależy nam na odróżnieniu zamówień z jedną pozycją). Jeżeli posiadamy statusy w ten sposób zgrupowane, ale chcemy wyświetlać zamówienia ze wszystkich takich statusów, wystarczy w to pole wpisać odpowiedni separator. W tym przypadku naszym separatorem będzie znak "_".
- Separator informacji o lokalizacji - dodatkowa informacja przy lokalizacji, która pozwoli nam w dokładniejszy sposób zlokalizować dany produkt. Na przykład, jeżeli separator informacji w aplikacji to ";", a lokalizacja produktu w Baselinkerze to "R1|P1;3m", wtedy poza lokalizacją na produkcie pojawi się również informacja "3m". Separatorem informacji może być również kolor, ale musi być on wpisany jako zapis hexadecymalny (np. #fff000).
- Separator lokalizacji - pozwala podzielić lokalizację "na części". Na przykład, jeżeli separatorem lokalizacji będzie znak "|", a nasza lokalizacja produktu to "Regał1|Półka1" to wtedy będziemy w stanie wyświetlić produkty zarówno z lokalizacji "Regał1" jak i "Półka1".
- Czy włączyć informację o użytkowniku zmieniającym status? - Włączona opcja pozwala na wyświetlenie informacji o użytkowniku zmieniającym status zamówienia w Baselinkerze. Należy również wybrać pole w Baselinkerze, w którym będzie się pojawiać ta informacja. Możemy to dodać poprzez przejście do zakładki Zamówienia -> Ustawienia -> Pola dodatkowe. Należy jednak pamiętać, że pole musi być typu "Pole tekstowe". Jeżeli mamy już stworzone takie pole, teraz wystarczy wybrać je z listy: "Pole dodatkowe na zamówieniu, gdzie wyświetlą się informacje o zmianach statusów przez użytkownika".
Po wypełnieniu wszystkich pól klikamy przycisk "Dodaj". Żeby wyedytować dodany profil należy z sekcji "Edytuj dodane profile" wybrać przycisk "Edytuj". Procedura jest taka sam. Żeby usunąć profil należy kliknąć w przycisk "Usuń".
Możemy również sprawdzić połączenie z API poprzez kliknięcie w przycisk "Sprawdź".
3.2. Ustawienia główne
Następnie należy uzupełnić Ustawienia główne służące do dokonfigurowania aplikacji BL Skaner.
Wyjaśnienie poszczególnych pól:
- Synchronizacja ilosci zebranych z Baselinker - umożliwia synchronizowanie tego, co zostało zeskanowane z BaseLinkerem.
- Pobieranie grafiki pozycji - tutaj możemy zdecydować, czy na liście produktów ma się pojawiać dodatkowo zdjęcie produktów. W przeciwnym razie zamiast zdjęcia pojawi się lepiej widoczny kod EAN (jeżeli został podany w BaseLinkerze).
- Skanowanie aparatem - możliwość skanowania towarów przy pomocy aparatu
- Skanowanie przez OTG - pozwala na podłączenie do smartfona lub tabletu różnych dodatkowych urządzeń np. skanerów kodów.
- Prefix do skanera przez OTG - prefix, który jest ustawiony na skanerze
- Suffix do skanera przez OTG - suffix, który jest ustawiony na skanerze
Ustawienia możemy zmienić w każdej chwili.
3.3. Dodawanie i edycja widoków
W celu dodawania nowych widoków należy kliknąć w przycisk "Edytuj" przy interesującym nas profilu.
Żeby dodać nowy widok należy uzupełnić powyższe pola:
- Nazwa - nazwa widoku
- Typ statusów - wybieramy tryb statusu, z którego chcemy skorzystać. Do wyboru jest jeden z dwóch:
- Standardowy - po wybraniu tego trybu będziemy mogli wybrać dowolny status z BaseLinkera,
- Pogrupowany - w tym przypadku do wyboru możliwe będą tylko te statusy, które zawierają w nazwie "Separator statusów pogrupowanych"
- Status początkowy (od) - wybieramy status, z którego mają wyświetlać się zamówienia
- Status końcowy (do) - wybieramy status, gdzie mają trafiać zamówienia po skompletowaniu i zatwierdzeniu.
- Typ listy - tutaj możemy wybrać tryb, w jakim będą się wyświetlać zamówienia do skompletowania:
- Pozycji – w ramach listy pojawią się wszystkie pozycje (produkt) ze wszystkich zamówień do skompletowania,
- Zamówień – w ramach listy pojawią się wszystkie zamówienia do skompletowania.
- Kartonów - działa na takiej samej zasadzie jak lista "wg. pozycji", tylko przypisuje kartony do odpowiednich zamówień.
- Pozwól zatwierdzać mimo niepełnego skompletowania - pozwala na zatwierdzenie zamówień, które nie zostały w pełni skompletowane. Opcja wyświetla się w momencie, gdy typ listy jest ustawiony na "wg. zamówień".
- Proś o potwierdzenie zatwierdzenia - Opcja pojawia się w momencie zaznaczenia "Pozwól zatwierdzać mimo niepełnego skompletowania". Jeżeli zostanie zaznaczona, to po zatwierdzeniu nieskompletowanego zamówienia pojawi sie komunikat, czy na pewno zamówienia mają zostać zatwierdzone.
- Ilość zamówień - Opcja pojawia się w momencie, gdy typ listy jest ustawiony na "wg. kartonów". Na liście pojawi się taka liczba zamówień, które wpiszemy w danym polu. O tym, jakie zamówienia pojawią się na liście, decyduje ustalony algorytm. Na początku brane jest najstarsze zamówienia, a potem na jego podstawie dobierane są kolejne zamówienia, które mają powiązane towary.
Po wypełnieniu wszystkich pól klikamy w przycisk "Dodaj". Możemy również wyedytować widok poprzez kliknięcie przycisku "Edytuj", a także usunąć poprzez kliknięcie przycisk "Usuń" przy danym widoku.
Uwaga! Konfigurację możemy również wykonać z poziomu aplikacji. Więcej informacji, jak to zrobić znajdziecie Państwo w punkcie 4.
Jeżeli przygotowaliśmy całą konfigurację, możemy wrócić do aplikacji "BL Skaner". Teraz podczas logowania wystarczy podać adres email i hasło, które zostały podane podczas rejestracji na stronie Erpit.pl. Jeżeli dane zostaną poprawnie uzupełnione, użytkownik zostanie przekierowany na ekran startowy.
Uwaga! Jest także możliwość logowania za pomocą specjalnego kodu QR. W tym celu należy skontaktować się z administratorem strony Erpit, w celu odblokowania takiej opcji. Następnie wystarczy na stronie Erpitu przejść do ustawień profilu (Zakładka Ustawienia konta -> Logowanie przez kod QR -> Przycisk Generuj). Kod można np. wydrukować. Teraz wystarczy tylko otworzyć aplikację, kliknąć w ikonkę aparatu w lewym górnym rogu i zeskanować kod.
4. Zarządzanie profilami z poziomu aplikacji BL Skaner
Użytkownik może również zarządzać profilami z poziomu aplikacji BL Skaner. W tym celu z panelu bocznego klikamy w przycisk "Ustawienia profili".
Wyświetli się lista dodanych profili.
Z tego poziomu aplikacji po kliknięciu w daną nazwę profilu, możemy przejść do formularza edycji profilu.
4.1. Dodawanie nowego profilu
Żeby dodać nowy profil, należy kliknąć przycisk „+”.
Wyświetli się formularz do wprowadzenia tokenu dla nowego profilu, a także nazwy dla profilu (np. nazwa sklepu). Token znajdziemy po zalogowaniu do systemu BaseLinker. Konto → Moje konto i zakładka API. Należy skopiować/przepisać dany token do aplikacji. W polu Adres API zalecamy pozostawić domyślny adres. Po wpisaniu tokenu klikamy przycisk "Dodaj".
Zmiany w proflu zapisują się automatycznie.
4.2. Widoki
Widoki oznaczają poszczególne rodzaje grup, które są używane podczas pracy z zamówieniami w systemie BaseLinker. Aplikacja pozwala użytkownikowi na podanie statusu, z którego mają wyświetlać się zamówienia (i ich produkty), a także gdzie mają trafiać zamówienia po skompletowaniu i zatwierdzeniu.
Z poziomu dodawania/edycji profilu możemy także dodawać (a także edytować czy usuwać) statusy zamówień. Statusy możemy dodać w następujących trybach:
- Pozycji – w ramach listy pojawią się wszystkie pozycje (produkty) ze wszystkich zamówień do skompletowania,
- Zamówień – w ramach listy pojawią się wszystkie zamówienia do skompletowania,
- Kartonów - działa na takiej samej zasadzie jak lista "wg. pozycji", tylko przypisuje kartony do odpowiednich zamówień.
Żeby dodać nowy widok należy kliknąć w przycisk "+".
Następnie klikamy w przycisk „+” na dole aplikacji (pierwsza ikonka z lewej strony).
Wyświetli się formularz do dodawania widoków zamówień. W formularzu należy podać:
- Nazwa - nazwa widoku
- Typ listy - tutaj możemy wybrać tryb, w jakim będą się wyświetlać zamówienia do skompletowania:
- Pozycji – w ramach listy pojawią się wszystkie pozycje (produkt) ze wszystkich zamówień do skompletowania,
- Zamówień – w ramach listy pojawią się wszystkie zamówienia do skompletowania.
- Kartonów - działa na takiej samej zasadzie jak lista "wg. pozycji", tylko przypisuje kartony do odpowiednich zamówień.
- Typ statusu - wybieramy tryb statusu, z którego chcemy skorzystać. Do wyboru jest jeden z dwóch:
- Standardowy - po wybraniu tego trybu będziemy mogli wybrać dowolny status z BaseLinkera,
- Pogrupowany - w tym przypadku do wyboru możliwe będą tylko te statusy, które zawierają w nazwie "Separator statusów pogrupowanych"
- Status obecny – wybieramy status, z którego mają wyświetlać się zamówienia
- Status końcowy – wybieramy status, gdzie mają trafiać zamówienia po skompletowaniu i zatwierdzeniu.
Przy polach pojawia się lista statusów, które są dostępne w BaseLinkerze. Jeżeli statusy zostały wybrane, należy kliknąć w przycisk „Zapisz”. Jeżeli chcemy usunąć daną parę statusów, należy kliknąć w przycisk „Usuń”. Edycja jest możliwa poprzez kliknięcie w daną parę statusów.
Uwaga! Dodawanie statusów nie będzie możliwe, jeżeli token lub adres nie zostaną podane prawidłowo.
5. Pobieranie zamówień
Na oknie głównym aplikacji powinny pojawić się widoki, które zostały przez nas wcześniej skonfigurowane. Poza nazwą widoku pojawia się również informacja o statusach, a po rozwinięciu widoku również informacje o typie listy i typie statusu.
Następnie klikamy w interesujący nas profil.
Jeżeli został wybrany tryb „Wg Pozycji”, wtedy pojawi się widok:
Jeżeli został wybrany tryb "Wg Zamówień", wtedy pojawi się widok:
5.1. Tryb "wg. pozycji"
Tryb "wg. pozycji" charakteryzuje się tym, że na liście pojawią się wszystkie produkty, które przynależą do zamówień w danym statusie. Możemy również zobaczyć, w jakich zamówieniach znajduje sie dana pozycja.
Na pozycji znajdują się imformacje o nazwie produktu (1), zdjęcie produktu (w momencie, gdy taka opcja jest zaznaczona w ustawieniach), kod EAN (2), kod SKU (3), a także informacje o tym, jaka ilość produktu została zebrana (5) i ile jest do zebrania w sumie (4). Ponadto pojawi się również lokalizacja (6), a także separator informacji (7) jeżeli takie funkcjonalności są włączone w ustawieniach.
5.2. Tryb "wg. zamówień"
Tryb "wg. zamówień" charakteryzuje się tym, że na liście pojawią się zamówienia, które znajdują się w wybranym przez nas statusie. Żeby przejść do zamówienia, wystarczy na nie kliknąć i otworzy nam się w nowym oknie. Na liście znajdą się wszystkie towary, które przynależą do danego zamówienia. Poza tym, widok dla trybu "wg. zamówień" nie różni się zbytnio od widoku dla trybu "wg. pozycji".
5.3. Tryb "wg. kartonów"
Tryb "wg. kartonów" jest zwłaszcza przydatny w przypadku, gdy mamy już przygotowane kartony bądź opakowania na zamówienia. Wygląd na tym trybie nie różni się za bardzo od wyglądu trybu "wg. pozycji". Z tą różnicą, że przy pozycji pojawia się informacja, do jakiego kartonu/opakowania powinniśmy umieścić dany towar.
6. Kompletacja
Kompletowanie zamówienia możemy rozwiązać na trzy sposoby:
6.1. Kompletacja ręczna
Żeby zebrać produkt ręcznie, należy na początku kliknąć w produkt, który chcemy zebrać.
Po kliknięciu, pojawią się przyciski „+” i „-”. Kliknięcie przycisku „+” dodaje zebraną ilość produktu, „-” je odejmuje. W ten sposób można wykonać kompletację ręczną pierwszym sposobem.
Drugim sposobem możemy od razu zaktualizować ilość produktu. Do tego służy przycisk między "+" i "-". Po kliknięciu w niego pojawi się formularz do edycji ilości. Wpisujemy interesującą nas ilość i klikamy przycisk „Edytuj”. Jeżeli chcemy wyjść w formularza bez zapisywania ilości, klikamy w przycisk „Anuluj”.
6.2. Kompletacja za pomocą skanera (w przypadku kolektorów mobilnych)
W przypadku kolektorów mobilnych istnieje możliwość zebrania produktów i kompletacji zamówień przy pomocy skanera. W tym celu należy tylko kliknąć w produkt, który chcemy zeskanować i przy pomocy skanera, skanujemy kod EAN produktu.
6.3. Kompletacja przy pomocy skanowania aparatem
Aplikacja umożliwia również kompletację przy pomocy skanowania aparatem. Jeżeli chcemy zeskanować produkt aparatem, najpierw musimy kliknąć w produkt, który chcemy zeskanować. Następnie klikamy w ikonkę aparatu.
Jeżeli aplikacja „Barcode Scanner” jest zainstalowana na urządzeniu, powinna się włączyć automatycznie. Teraz tylko wystarczy zeskanować prawidłowy kod EAN produktu.
6.4. Skanowanie za pomocą etykiety InPost
Aplikacja "BL Skaner" daje również możliwość skanowania za pomocą etykiety InPost w dwóch trybach:
- Znajdowanie zamówienia po etykiecie
Wystarczy tylko zeskanować wybraną etykietę, po czym na ekranie powinno pojawić się zamówienie do niej przypisane.
- Zatwierdzenia zamówień przez etykiety
Istnieje również możliwość zatwierdzenia zamówienia poprzez etykietę. W tym celu w panelu nawigacyjnym na samej górze aplikacji po prawej stronie klikamy w przycisk z ikonką haczyka. Potem wystarczy już tylko zeskanować etykiety zamówień, które chcemy zatwierdzić.
Uwaga! Możliwość skanowania za pomocą etykiety InPost jest możliwe tylko z poziomu trybu "Wg zamówień".
7. Zatwierdzanie zamówień
Po skompletowaniu zamówień, możemy je zatwierdzić. W tym celu w panelu nawigacyjnym na samej górze aplikacji po prawej stronie klikamy w przycisk z ikonką haczyka. Jeżeli jakieś zamówienia nie zostały skompletowane, pojawi się informacja o numerach zamówień, które nie zostały skompletowane.
8. Aktualizacja konfiguracji z ERPIT
Jeżeli zmienimy konfigurację na stronie, a nasza aplikacja będzie włączona, to konfiguracja nie zostanie zaktualizowana. Służy do tego właśnie opcja "Aktualizuj konfigurację z ERPIT" w panelu bocznym. Po kliknięciu w tę opcję konfiguracja zostanie zaktualizowana.