Logo firmy Erpit
Zaloguj Zarejestruj Przejdź do stopki
  • A
  • A+
  • A++
  • Ikona zmiany kontrastu
  • Strona główna
  • enova365
  • O firmie
  • Komunikaty
  • Samouczki
    • enova365 Ikona menu rozwijanego kategorii enova365

      • Podstawowa obsługa enova365
      • Dział techniczny
      • Moduł Finanse i Księgowość
      • Moduł Handel
      • Moduł Kadry Płace
      • Split payment
      • JPK
      • PPK
      • Dodatki do enova365
      • enova365 w czasie pandemii
      • Cyfryzacja danych w enova365
      • Wersje enova365
    • Gospodarka magazynowa Ikona menu rozwijanego kategorii Gospodarka magazynowa

      • część I - Wprowadzenie
      • część II - Procesy magazynowe
      • część III - Przyjęcie magazynowe
      • część IV - Wydanie magazynowe
      • część V - Stan magazynu i FIFO
      • część VI - Algorytmy obrotu magazynowego
      • część VII - Korekta PZ i jej skutki
      • część VIII - Inwentaryzacja
      • część IX - Uproszczony obieg dokumentów
      • część X - Ścisła ewidencja
    • Słownik skrótów Ikona menu rozwijanego kategorii Słownik skrótów

      • Skróty w księgowości
    • Polski Ład Ikona menu rozwijanego kategorii Polski Ład

      • Nowe przepisy
    • Oprogramowanie ERPIT Ikona menu rozwijanego kategorii Oprogramowanie ERPIT

      • BL Skaner
  • Oferta
    • Dla magazynu Ikona menu rozwijanego kategorii Dla magazynu

      • Erpit WMS dla e-commerce
    • ERP enova365 Ikona menu rozwijanego kategorii ERP enova365

      • Wdrożenie oprogramowania enova365
      • Dodatek do enova365 - wysyłka maili z fakturami i rozrachunkami
    • Rozwiązania e-commerce Ikona menu rozwijanego kategorii Rozwiązania e-commerce

      • Integracja ze sklepem internetowym Shoper
      • Integracja Allegro z programem enova365
      • Dodatek Erpit eCommerce
    • Dla kadr i płac Ikona menu rozwijanego kategorii Dla kadr i płac

      • Rozliczanie czasu pracy w enova365
      • Skierowanie na badania lekarskie
    • Dla księgowości Ikona menu rozwijanego kategorii Dla księgowości

      • Importer z programu Subiekt
      • Importer z formatu Optima
      • Importer JPK
      • Dodatek do masowego pobierania kursów - uruchomienie sprzedaży
    • Dla biur rachunkowych Ikona menu rozwijanego kategorii Dla biur rachunkowych

      • Rozliczanie czasu pracy w enova365
      • Importer z programu Subiekt
      • Importer z formatu Optima
      • Importer JPK
      • Dodatek do enova365 - wysyłka maili z fakturami i rozrachunkami
      • Dodatek do enova365 - Zapisywanie faktur w bazie slave
    • Branżowe dla enova365 Ikona menu rozwijanego kategorii Branżowe dla enova365

      • Dodatek zbożowy
      • Dodatek Kontra
    • Dla handlu Ikona menu rozwijanego kategorii Dla handlu

      • Mobilny Handlowiec
      • Integracja Allegro z programem enova365
      • Integracja ze sklepem internetowym Shoper
      • Erpit WMS dla e-commerce
      • Dodatek Kontra
      • Dodatek do enova365 - wysyłka maili z fakturami i rozrachunkami
      • Dodatek Erpit eCommerce
  • Cennik
  • Kontakt
  • Panel klienta
  • Logowanie
Spis treści
test
Ikona facebook Ikona twitter

Instrukcja obsługi - Importer Optima

ImporterOptima – Konfiguracja

Dodatek konfigurujemy w Narzędzia -> Opcje -> ERPIT -> OPTIMA -> {NazwaImportera}

1. Zakładka Ogólne:

  • Identyfikacja Kontrahenta - Kolejność sprawdzania kontrahenta w enova365 – wgKodu, wgNIP, wgNazwa – w zależności od tego jakie dane mamy w pliku.
  • Kod Kontrahenta - tworzenie kodu kontrahenta w enova365 – jeśli kodu nie ma w pliku najlepiej zostawić Domyślny.
  • Sprzedaż Ewidencja - czy importować dokumenty sprzedaży.
  • Zakup Ewidencja - czy importować dokumenty zakupu.
  • Użyj zaawansowanych definicji - jeśli NIE używamy podstawowych.
  • Osobne definicje korekt - używamy gdy korekty mają być ustawione na innej ewidencji.
  • Nadpisz Opis - zastępuje opis w pliku (jeśli istnieje) opisem z konfiguracji.
  • Definicje - ustawiamy odpowiednie ewidencje dla dokumentów.

2. Zakładka Dodatkowe:

  • Identyfikator płatności - jeśli w pliku jest informacja o identyfikatorze płatności można włączyć jej obsługę. Jest to cecha do płatności lub dokumentu ewidencji w zależności od ustawienia.
  • Mapowanie kontrahentów - wykorzystywane w importerze DBF.
  • Scal pozycje VAT - łączy pozycje o jednakowych stawkach.

3. Zakładka Płatności:

  • Nadpisuj płatności Automatyczne - nadpisuje płatności stworzone przez enova365 (jeśli na definicji zaznaczono, że mają się tworzyć).
  • Mapowanie płatności - na podstawie nazwy płatności z pliku przypisujemy odpowiednią płatność oraz ewidencję z enova (Mapowanie ustawiamy na gridzie poniżej).
  • Stała płatność - zawsze podstawi się nam ta sama płatność (wymaga zaznaczenia opcji mapowanie płatności) – konfigurowanie na gridzie (musi być tylko jeden wpis).

4. Zakładka Definicje:

  • Wczytaj tylko zdefiniowane - jeśli opcja wyłączona – wczytuje wszystkie dokumenty z pliku. Jeśli włączona należy na gridzie ustawić nazwę definicji z pliku, typ (Sprzedaż, Zakup) oraz flagę czy ma być wczytywana.

5. Zakładka Daty:

  • Daty dokumentu – jakie daty mają wchodzić w poszczególne pola enova365.
  • Data okresu – jaką datę ma brać pod uwagę przy filtrowaniu dokumentów z zadanego okresu.

ImporterOptima – Użytkowanie

Aby zaimportować dane z pliku xml musimy przejść do zakładki Plik -> Importuj zapisy -> Import Optima Erpit (XML):

Następnie wybieramy plik z którego dane chcemy zaimportować dane:

Po wybraniu pliku pojawi się okno z domyślnie ustawionymi przez nas parametrami, które możemy zmienić przed wydrukiem. Naciskamy przycisk OK. Dane z pliku zostaną zaimportowane.

Stopka - logo firmy Erpit
Kontakt

ERPIT Sp. z o.o.

Ikona mapy firmy Os. Bolesława Chrobrego 35/52

Ikona adresu firmy 60-681 Poznań

Ikona telefonu komórkowego firmy +48 601 720 038

Ikona maila sprzedaz@erpit.pl

Social media
  • Ikona przekierowania na kanał w serwisie Youtube
  • Ikona przekierowania na fanpage w serwisie Facebook
  • Ikona przekierowania do strony w serwisie Linkedin
Regulamin