
Instrukcja obsługi - Importer WF-MAG
I. Ustawienia dodatku
Narzędzia -> Opcje -> ERPIT -> OPTIMA -> ImportOptimaWFMAG
A. Ogólne
Wprowadzanie kontrahenta:
- Identyfikacja kontrahenta - Kolejność sprawdzania kontrahenta w enova365 – wgKodu, wgNIP, wgNazwa – w zależności od tego jakie dane mamy w pliku.
- Kod kontrahenta – tworzenie kodu kontrahenta w enova365 – jeśli kodu nie ma w pliku najlepiej zostawić Domyślny.
- Ignoruj zablokowanych - kontrahenci, którzy są zablokowani będą ignorowani.
- Standard NIP dla PL – formatuje numer NIP na odpowiedni standard.
- Aktualizuj kontrahentów – pole umożliwia aktualizowanie adresu kontrahenta na adres z pliku XML, jeżeli kontrahent zostanie już wykryty w bazie.
Definicje dokumentów:
- Sprzedaż ewidencja – pole określa czy dokumenty sprzedaży mają być domyślnie wczytywane do bazy.
- Zakup ewidencja – pole określa czy dokumenty zakupu mają być domyślnie wczytywane do bazy.
- Użyj zaawan. Def – możliwość wyboru między definicjami podstawowymi, a zaawansowanymi dokumentów, które chcemy wczytać.
- Osobne def. Korekt – używamy gdy korekty mają być ustawione na innej ewidencji
W okienku z definicjami dokumentów (Sprzedaż podstawowa, Zakup podstawowe itd.) ustalamy rodzaj oraz opis jakie mają zostać do niego przypisane na podstawie definicji dokumentu.
B. Dodatkowe
- Identyfikator płatności – jeśli w pliku jest informacja o identyfikatorze płatności można włączyć jej obsługę. Jest to cecha do płatności lub dokumentu ewidencji w zależności od ustawienia.
- Mapowanie kontrahentów – wykorzystywane w importerze DBF.
- Scal pozycje – łączy pozycje o jednakowych stawkach.
- Popraw Kwotę Płat. – opcja naprawia kwoty płatności w przypadku wystąpienia błędów z zaokrągleniem liczby.
- Sposób uzupełniania POV – możemy zmienić na niestandardowy sposób, wówczas w polu niżej wybieramy definicję.
C. Płatności
- Nadpisuj płatności - nadpisuje płatności stworzone przez enova365 (jeśli na definicji zaznaczono, że mają się tworzyć).
- Mapowanie płatności - na podstawie nazwy płatności z pliku przypisujemy odpowiednią płatność oraz ewidencję z enova (Mapowanie ustawiamy na gridzie poniżej).
- Stała płatność - zawsze podstawi się nam ta sama płatność (wymaga zaznaczenia opcji mapowanie płatności) – konfigurowanie na gridzie (musi być tylko jeden wpis).
D. Definicje
- Wczytaj tylko zdefiniowane - jeśli opcja wyłączona – wczytuje wszystkie dokumenty z pliku. Jeśli włączona należy na gridzie ustawić nazwę definicji z pliku, typ (Sprzedaż, Zakup) oraz flagę czy ma być wczytywana.
E. Daty
- Daty dokumentu – jakie daty mają wchodzić w poszczególne pola enova365.
- Data okresu – jaką datę ma brać pod uwagę przy filtrowaniu dokumentów z zadanego okresu.
II. Dodatek
Dodatek występuje w programie enova jako osobny kafelek dostępny ze strony startowej bazy. Po włączeniu go wyświetla nam się ekran widoczny na screenie powyżej. Klikamy przycisk „Przeglądaj”, aby wybrać plik XML, który chcemy wczytać, a następnie klikamy „Wczytaj Plik”.
III. Widok po wczytaniu pliku XML
Po wczytaniu tabelka wypełnia się danymi. Mamy tu kolejno kolumny, które informują nas o nazwie kontrahenta oraz jego NIPie, które zostały wczytane z pliku i czy taki kontrahent( oraz jego NIP) zostały już znalezione w bazie. Wyświetlają się również kolumny informujące o mapowaniu i zapisie kontrahenta. Poniżej tabelki znajduje się podsumowanie dot. Liczby kontrahentów z pliku, dopasowanych i niedopasowanych z kontrahentami z bazy oraz mapowanymi.
IV. Import
Aby zaimportować kontrahentów wraz z dokumentami wciskamy przycisk „Importuj”, po którym wyświetli nam się okienko z parametrami widoczne powyżej( ustawienia parametrów są wczytywane z konfiguracji dodatku, o której mowa była w 1 punkcie instrukcji). Kontrahenci wczytywani są zawsze, a my mamy możliwość wyboru z jakiego okresu i jakie dokumenty ( sprzedaży oraz zakupu) mają być zaimportowane oraz w jaki sposób.
WAŻNE! Jeśli chcemy wczytać dokumenty dla kontrahentów, których nie ma jeszcze w bazie musimy najpierw w osobnym kroku zaimportować samych kontrahentów, a dopiero później możemy wczytać dokumenty dla nich
V. Komunikat po imporcie
Po imporcie wyświetla nam się okienko z podsumowaniem. Widzimy na nim ile podmiotów oraz dokumentów zostało zaimportowanych, a ile znaleziono duplikatów, które pominięto. W przypadku wystąpienia błędu w czasie importu również zostanie wyświetlona o tym informacja. Szczegóły dot. Importu można zobaczyć w logach Enovy w zakładce „WfMagImport” oraz „Import”.