Logo firmy Erpit
Zaloguj Zarejestruj Przejdź do stopki
  • A
  • A+
  • A++
  • Ikona zmiany kontrastu
  • Strona główna
  • enova365
  • O firmie
  • Komunikaty
  • Samouczki
    • enova365 Ikona menu rozwijanego kategorii enova365

      • Podstawowa obsługa enova365
      • Dział techniczny
      • Moduł Finanse i Księgowość
      • Moduł Handel
      • Moduł Kadry Płace
      • Split payment
      • JPK
      • PPK
      • Dodatki do enova365
      • enova365 w czasie pandemii
      • Cyfryzacja danych w enova365
      • Wersje enova365
    • Gospodarka magazynowa Ikona menu rozwijanego kategorii Gospodarka magazynowa

      • część I - Wprowadzenie
      • część II - Procesy magazynowe
      • część III - Przyjęcie magazynowe
      • część IV - Wydanie magazynowe
      • część V - Stan magazynu i FIFO
      • część VI - Algorytmy obrotu magazynowego
      • część VII - Korekta PZ i jej skutki
      • część VIII - Inwentaryzacja
      • część IX - Uproszczony obieg dokumentów
      • część X - Ścisła ewidencja
    • Słownik skrótów Ikona menu rozwijanego kategorii Słownik skrótów

      • Skróty w księgowości
    • Polski Ład Ikona menu rozwijanego kategorii Polski Ład

      • Nowe przepisy
    • Oprogramowanie ERPIT Ikona menu rozwijanego kategorii Oprogramowanie ERPIT

      • BL Skaner
  • Oferta
    • Dla magazynu Ikona menu rozwijanego kategorii Dla magazynu

      • Erpit WMS dla e-commerce
    • ERP enova365 Ikona menu rozwijanego kategorii ERP enova365

      • Wdrożenie oprogramowania enova365
      • Dodatek do enova365 - wysyłka maili z fakturami i rozrachunkami
    • Rozwiązania e-commerce Ikona menu rozwijanego kategorii Rozwiązania e-commerce

      • Integracja ze sklepem internetowym Shoper
      • Integracja Allegro z programem enova365
      • Dodatek Erpit eCommerce
    • Dla kadr i płac Ikona menu rozwijanego kategorii Dla kadr i płac

      • Rozliczanie czasu pracy w enova365
      • Skierowanie na badania lekarskie
    • Dla księgowości Ikona menu rozwijanego kategorii Dla księgowości

      • Importer z programu Subiekt
      • Importer z formatu Optima
      • Importer JPK
      • Dodatek do masowego pobierania kursów - uruchomienie sprzedaży
    • Dla biur rachunkowych Ikona menu rozwijanego kategorii Dla biur rachunkowych

      • Rozliczanie czasu pracy w enova365
      • Importer z programu Subiekt
      • Importer z formatu Optima
      • Importer JPK
      • Dodatek do enova365 - wysyłka maili z fakturami i rozrachunkami
      • Dodatek do enova365 - Zapisywanie faktur w bazie slave
    • Branżowe dla enova365 Ikona menu rozwijanego kategorii Branżowe dla enova365

      • Dodatek zbożowy
      • Dodatek Kontra
    • Dla handlu Ikona menu rozwijanego kategorii Dla handlu

      • Mobilny Handlowiec
      • Integracja Allegro z programem enova365
      • Integracja ze sklepem internetowym Shoper
      • Erpit WMS dla e-commerce
      • Dodatek Kontra
      • Dodatek do enova365 - wysyłka maili z fakturami i rozrachunkami
      • Dodatek Erpit eCommerce
  • Cennik
  • Kontakt
  • Panel klienta
  • Logowanie
Spis treści
test
Ikona facebook Ikona twitter

Instrukcja obsługi - Importer WF-MAG

 I. Ustawienia dodatku 

Narzędzia -> Opcje -> ERPIT -> OPTIMA -> ImportOptimaWFMAG

          A. Ogólne

Wprowadzanie kontrahenta:

  • Identyfikacja kontrahenta - Kolejność sprawdzania kontrahenta w enova365 – wgKodu, wgNIP, wgNazwa – w zależności od tego jakie dane mamy w pliku.
  • Kod kontrahenta – tworzenie kodu kontrahenta w enova365 – jeśli kodu nie ma w pliku najlepiej zostawić Domyślny.
  • Ignoruj zablokowanych -  kontrahenci, którzy są zablokowani będą ignorowani.
  • Standard NIP dla PL – formatuje numer NIP na odpowiedni standard.
  • Aktualizuj kontrahentów – pole umożliwia aktualizowanie adresu kontrahenta na adres z pliku XML, jeżeli kontrahent zostanie już wykryty w bazie.

Definicje dokumentów:

  • Sprzedaż ewidencja – pole określa czy dokumenty sprzedaży mają być domyślnie wczytywane do bazy.
  • Zakup ewidencja – pole określa czy dokumenty zakupu mają być domyślnie wczytywane do bazy.
  • Użyj zaawan. Def – możliwość wyboru między definicjami podstawowymi, a zaawansowanymi dokumentów, które chcemy wczytać.
  • Osobne def. Korekt – używamy gdy korekty mają być ustawione na innej ewidencji

W okienku z definicjami dokumentów (Sprzedaż podstawowa, Zakup podstawowe itd.) ustalamy rodzaj oraz opis jakie mają zostać do niego przypisane na podstawie definicji dokumentu.

 

          B. Dodatkowe

  • Identyfikator płatności –  jeśli w pliku jest informacja o identyfikatorze płatności można włączyć jej obsługę. Jest to cecha do płatności lub dokumentu ewidencji w zależności od ustawienia.
  • Mapowanie kontrahentów – wykorzystywane w importerze DBF.
  • Scal pozycje – łączy pozycje o jednakowych stawkach.
  • Popraw Kwotę Płat. – opcja naprawia kwoty płatności w przypadku wystąpienia błędów z zaokrągleniem liczby.
  • Sposób uzupełniania POV – możemy zmienić na niestandardowy sposób, wówczas w polu niżej wybieramy definicję.

 

          C. Płatności

  • Nadpisuj płatności - nadpisuje płatności stworzone przez enova365 (jeśli na definicji zaznaczono, że mają się tworzyć).
  • Mapowanie płatności - na podstawie nazwy płatności z pliku przypisujemy odpowiednią płatność oraz ewidencję z enova (Mapowanie ustawiamy na gridzie poniżej).
  • Stała płatność - zawsze podstawi się nam ta sama płatność (wymaga zaznaczenia opcji mapowanie płatności) – konfigurowanie na gridzie (musi być tylko jeden wpis).

 

          D. Definicje

  • Wczytaj tylko zdefiniowane - jeśli opcja wyłączona – wczytuje wszystkie dokumenty z pliku. Jeśli włączona należy na gridzie ustawić nazwę definicji z pliku, typ (Sprzedaż, Zakup) oraz flagę czy ma być wczytywana.

 

          E. Daty

  • Daty dokumentu – jakie daty mają wchodzić w poszczególne pola enova365.
  • Data okresu – jaką datę ma brać pod uwagę przy filtrowaniu dokumentów z zadanego okresu.

 

 II. Dodatek

Dodatek występuje w programie enova jako osobny kafelek dostępny ze strony startowej bazy. Po włączeniu go wyświetla nam się ekran widoczny na screenie powyżej. Klikamy przycisk „Przeglądaj”, aby wybrać plik XML, który chcemy wczytać, a następnie klikamy „Wczytaj Plik”.

 

 III. Widok po wczytaniu pliku XML

Po wczytaniu tabelka wypełnia się danymi. Mamy tu kolejno kolumny, które informują nas o nazwie kontrahenta oraz jego NIPie, które zostały wczytane z pliku i czy taki kontrahent( oraz jego NIP) zostały już znalezione w bazie. Wyświetlają się również kolumny informujące o mapowaniu i zapisie kontrahenta. Poniżej tabelki znajduje się podsumowanie dot. Liczby kontrahentów z pliku, dopasowanych i niedopasowanych z kontrahentami z bazy oraz mapowanymi.

 

 IV. Import

Aby zaimportować kontrahentów wraz z dokumentami wciskamy przycisk „Importuj”, po którym wyświetli nam się okienko z parametrami widoczne powyżej( ustawienia parametrów są wczytywane z konfiguracji dodatku, o której mowa była w 1 punkcie instrukcji). Kontrahenci wczytywani są zawsze, a my mamy możliwość wyboru z jakiego okresu i jakie dokumenty ( sprzedaży oraz zakupu) mają być zaimportowane oraz w jaki sposób.

WAŻNE! Jeśli chcemy wczytać dokumenty dla kontrahentów, których nie ma jeszcze w bazie musimy najpierw w osobnym kroku zaimportować samych kontrahentów, a dopiero później możemy wczytać dokumenty dla nich

 

 V. Komunikat po imporcie


Po imporcie wyświetla nam się okienko z podsumowaniem. Widzimy na nim ile podmiotów oraz dokumentów zostało zaimportowanych, a ile znaleziono duplikatów, które pominięto. W przypadku wystąpienia błędu w czasie importu również zostanie wyświetlona o tym informacja. Szczegóły dot. Importu można zobaczyć w logach Enovy w zakładce „WfMagImport” oraz „Import”.

Stopka - logo firmy Erpit
Kontakt

ERPIT Sp. z o.o.

Ikona mapy firmy Os. Bolesława Chrobrego 35/52

Ikona adresu firmy 60-681 Poznań

Ikona telefonu komórkowego firmy +48 601 720 038

Ikona maila sprzedaz@erpit.pl

Social media
  • Ikona przekierowania na kanał w serwisie Youtube
  • Ikona przekierowania na fanpage w serwisie Facebook
  • Ikona przekierowania do strony w serwisie Linkedin
Regulamin