
Jak pobrać rachunek kontrahenta w enova365? - wersja multi
Przed przystąpieniem do pobierania rachunku kontrahenta, musimy upewnić się czy w ustawieniach mamy wybraną odpowiednią opcję. Przechodzimy do Narzędzia -> Opcje:
Następnie Kontrahenci i urzędy -> Obszar: Status VAT:
Opcję Wykaz podatników VAT należy ustawić na Wykaz podatników VAT (Biała lista). Zapisujemy i zamykamy. Jeśli ta opcja była już wybrana to również zapisujemy i wychodzimy.
Przechodzimy do listy kontrahentów. Opcję mamy dostępną zarówno na liście kontrahentów jak i bezpośrednio z karty kontrahenta. Na liście zaznaczamy kontrahenta, dla jakiego chcemy pobrać rachunki i wybieramy Czynności -> Status w bazie MF VAT. Bezpośrednio na karcie kontrahenta wybieramy tą samą opcję - Status w bazie MF VAT.
Po wybraniu opcji kontrahent jest sprawdzany w bazie VAT MF, a my możemy w łatwy sposób wybrać rachunki bankowe, jakie zostaną dodane do kartoteki kontrahenta. Możemy dodać tylko jeden rachunek lub zaznaczyć dowolną ilość rachunków. Aby zaznaczyć rachunek/rachunki wybieramy ikonkę listy:
Pojawia się lista dostępnych rachunków kontrahenta:
Zaznaczamy wszystko to, co potrzebujemy zaimportować. Po zaznaczeniu wybieramy opcję Wybierz:
Po wybraniu rachunków powrócimy do wcześniejszego okna. Widzimy tutaj ilość wybranych rachunków oraz rezultat ich weryfikacji. Po wybraniu opcji OK rachunki zostaną przypisane w systemie do naszego kontrahenta.
Przechodzimy do kartoteki kontrahenta i w obszarze Rachunki bankowe sprawdzamy czy wybrane rachunki zostały dodane... Rachunki zostały dodane wraz z informacją o statusie w Wykazie VAT MF: