Logo firmy Erpit
Zaloguj Zarejestruj Przejdź do stopki
  • A
  • A+
  • A++
  • Ikona zmiany kontrastu
  • Strona główna
  • enova365
  • O firmie
  • Komunikaty
  • Samouczki
    • enova365 Ikona menu rozwijanego kategorii enova365

      • Podstawowa obsługa enova365
      • Dział techniczny
      • Moduł Finanse i Księgowość
      • Moduł Handel
      • Moduł Kadry Płace
      • Split payment
      • JPK
      • PPK
      • Dodatki do enova365
      • enova365 w czasie pandemii
      • Cyfryzacja danych w enova365
      • Wersje enova365
    • Gospodarka magazynowa Ikona menu rozwijanego kategorii Gospodarka magazynowa

      • część I - Wprowadzenie
      • część II - Procesy magazynowe
      • część III - Przyjęcie magazynowe
      • część IV - Wydanie magazynowe
      • część V - Stan magazynu i FIFO
      • część VI - Algorytmy obrotu magazynowego
      • część VII - Korekta PZ i jej skutki
      • część VIII - Inwentaryzacja
      • część IX - Uproszczony obieg dokumentów
      • część X - Ścisła ewidencja
    • Słownik skrótów Ikona menu rozwijanego kategorii Słownik skrótów

      • Skróty w księgowości
    • Polski Ład Ikona menu rozwijanego kategorii Polski Ład

      • Nowe przepisy
    • Oprogramowanie ERPIT Ikona menu rozwijanego kategorii Oprogramowanie ERPIT

      • BL Skaner
  • Oferta
    • Dla magazynu Ikona menu rozwijanego kategorii Dla magazynu

      • Erpit WMS dla e-commerce
    • ERP enova365 Ikona menu rozwijanego kategorii ERP enova365

      • Wdrożenie oprogramowania enova365
      • Dodatek do enova365 - wysyłka maili z fakturami i rozrachunkami
    • Rozwiązania e-commerce Ikona menu rozwijanego kategorii Rozwiązania e-commerce

      • Integracja ze sklepem internetowym Shoper
      • Integracja Allegro z programem enova365
      • Dodatek Erpit eCommerce
    • Dla kadr i płac Ikona menu rozwijanego kategorii Dla kadr i płac

      • Rozliczanie czasu pracy w enova365
      • Skierowanie na badania lekarskie
    • Dla księgowości Ikona menu rozwijanego kategorii Dla księgowości

      • Importer z programu Subiekt
      • Importer z formatu Optima
      • Importer JPK
      • Dodatek do masowego pobierania kursów - uruchomienie sprzedaży
    • Dla biur rachunkowych Ikona menu rozwijanego kategorii Dla biur rachunkowych

      • Rozliczanie czasu pracy w enova365
      • Importer z programu Subiekt
      • Importer z formatu Optima
      • Importer JPK
      • Dodatek do enova365 - wysyłka maili z fakturami i rozrachunkami
      • Dodatek do enova365 - Zapisywanie faktur w bazie slave
    • Branżowe dla enova365 Ikona menu rozwijanego kategorii Branżowe dla enova365

      • Dodatek zbożowy
      • Dodatek Kontra
    • Dla handlu Ikona menu rozwijanego kategorii Dla handlu

      • Mobilny Handlowiec
      • Integracja Allegro z programem enova365
      • Integracja ze sklepem internetowym Shoper
      • Erpit WMS dla e-commerce
      • Dodatek Kontra
      • Dodatek do enova365 - wysyłka maili z fakturami i rozrachunkami
      • Dodatek Erpit eCommerce
  • Cennik
  • Kontakt
  • Panel klienta
  • Logowanie
Tytuł miniatury
Ikona udostępnienia na Facebooku Ikona udostępnienia na Twitterze Ikona udostępnienia na Linkedinie

Tarcza Antykryzysowa 2.0 w enova365

04 maj 2020
ikona autora Paulina

Opublikowana została wersja enova365 z numerem 2003.2.2, w której zaimplementowane zostały zmiany związane z uchwaloną ustawą z dnia 17 kwietnia 2020 r. o szczególnych instrumentach wsparcia w związku z rozprzestrzenianiem się wirusa SARS-CoV-2 (Dz.U. 2020, poz. 695). Aktualizacja dotyczy przede wszystkim modułów Kadry Płace oraz Księgowych.

Wersja 2003.2.2 do pobrania tutaj.

Nowe wydruki:

  • Wniosek RSP-C -świadczenie dla zleceniobiorcy.
  • Uaktualniono wzór Oświadczenia o sprawowaniu opieki nad dzieckiem -COVID-19.
  • Dodano nowy wydruk „Wykaz pracowników uprawnionych do dofinansowania z FGŚP (COVID-19).

Zmiany w zakresie ZASIŁKÓW:

  • Do 46 dni wydłużony został limit zasiłku opiekuńczego przysługującego w przypadku zamknięcia żłobka, klubu dziecięcego, przedszkola, szkoły lub innej placówki z powodu COVID-19.
  • Lista przyczyn nieobecności: Zwolnienie opieka (ZUS) uzupełniona została o pozycję: Zamknięcie placówki dorosłej osoby niepełnosprawnej – koronawirus.
  • Lista przyczyn nieobecności: Zwolnienie chorobowe została uzupełniona o pozycję: Kwarantanna lub izolacja pracownika medycznego – koronawirus 100%.
  • Umożliwiono wypłatę wynagrodzenia chorobowego/zasiłku chorobowego dla osób które, zostały poddane obowiązkowi kwarantanny po dniu 14 marca 2020 r.

Zmiany w zakresie BADAŃ LEKARSKICH:

  • W przypadku ogłoszenia stanu zagrożenia epidemicznego albo stanu epidemii, od dnia ogłoszenia danego stanu, zawieszona została konieczność wykonywania badań okresowych.
  • Formularz Badań lekarskich został uzupełniony o pole Data ważności przedłużona do z datą terminu badania, do której wydłużono zostaje ważność danego badania.

Zmiany w zakresie WARUNKÓW PRACY I WYNAGRODZENIA:

  • Dodano operację: Ustawa COVID-19/Obniż wymiar etatu.
  • Dodano standardową strefę czasu pracy o nazwie Przestój ekonomiczny, która służy do odnotowania na kartotece pracownika (zakładka Kalendarz -> Czas pracy) informacji o liczbie godzin, w których pracownik przebywał na przestoju.

Zmiany w zakresie ELASTYCZNEGO CZASU PRACY:

  • Na definicji kalendarza parametr Weryfikuj standardowe reguły czasu pracy uzupełniony został o pozycję COVID-19.
  • W kartotece pracownika na zakładce Etat -> Inne dane dodano sekcję: Okresy nieprzerwanego odpoczynku dobowego, w której jest dostępny parametr: Ograniczenie nieprzerwanego odpoczynku dobowego -COVID-19.

Zmiany w zakresie SZKOLEŃ BHP:

  • Na formularzu szkolenia BHP dodano parametr Data ważności przedłużona do z datą, do której przedłużono ważność szkolenia BHP.
  • Dodano czynność Operacja seryjna –Wydłuż termin szkolenia BHP.
  • W raporcie Szkolenia BHP dostępnym z listy pracowników, w kolumnie z terminem dodano informacje o przedłużonym terminie wykonania szkolenia okresowego BHP wprowadzono możliwości obniżenia wymiaru czasu pracy spowodowanego postojem ekonomicznym.

Zmiany w zakresie rozliczania składek PPK w okresie przestoju, obniżonego wymiaru czasu pracy:

  • Zrealizowano zawieszenie naliczania składek na PPK, dla pracowników przebywających na przestoju ekonomicznym lub pracowników z okresowym obniżeniem wymiaru etatu.

Zmiany w zakresie ORZECZNICTWA O NIEPEŁNOSPRAWNOŚCI:

  • Zapisany został Okres stanu zagrożenia epidemicznego/epidemii COPVID-19. Domyślnie jest to okres od 14 marca do 13 kwietnia 2020 roku.
  • Na zakładce Dane ubezpieczeniowe dodano parametr Orzeczenie wydane przez, w którym należy odnotować czy dane dotyczące stopnia niepełnosprawności uzupełnione na zakładce Dane ubezpieczeniowe dotyczą orzeczenia wydanego przez ZUS czy Powiatowy Zespół do Spraw Orzekania.

Całość zmian jak zwykle opisana została w ulotce. Zachęcamy do zapoznania się z podanymi informacjami. Opublikowana została także specjalna ulotka z nowościami w wersji 2003.2.2 dla modułu Kadry i Płace, aby ułatwić zapoznanie się z zakresem kolejnych zmian specustawy. Ulotka znajduje się tutaj.

Stopka - logo firmy Erpit
Kontakt

ERPIT Sp. z o.o.

Ikona mapy firmy Os. Bolesława Chrobrego 35/52

Ikona adresu firmy 60-681 Poznań

Ikona telefonu komórkowego firmy +48 601 720 038

Ikona maila sprzedaz@erpit.pl

Social media
  • Ikona przekierowania na kanał w serwisie Youtube
  • Ikona przekierowania na fanpage w serwisie Facebook
  • Ikona przekierowania do strony w serwisie Linkedin
Regulamin