
JPK_VDEK enova365 multi
W enova365 multi również możemy ręcznie edytować typy dokumentów, grupy dokumentów jak i również parametry VAT. W niniejszym artykule chcielibyśmy Państwu to ukazać.
- Typ dokumentu
Przypisujemy do wybranych typów dokumentów. Oznaczenia zapisujemy na dokumentach zakupu oraz sprzedaży na definicjach dokumentów ewidencji.
Typy jakie zawiera to: - Grupy towarowe (Stan na dzień dzisiejszy)
- Procedura VAT
- Sprzedaży:
- B_MPV_Prowizja - Świadczenie usług pośrednictwa oraz inne usługi dotyczące transferu bonu różnego przeznaczenia
- B_SPV - Transfer bonu jednego przeznaczenia dokonany przez podatnika działającego we własnym imieniu
- B_SPV_Dostawa - Dostawa towarów oraz świadczenie usług, których dotyczy bon jednego przeznaczenia na rzecz podatnika, który wyemitował bon
- EE - Świadczenie usług telekomunikacyjnych, nadawczych i elektronicznych
- I_42 - Wewnątrzwspólnotowa dostawa towarów następująca po imporcie tych towarów w ramach procedury celnej 42 (import)
- I_63 - Wewnątrzwspólnotowa dostawa towarów następująca po imporcie tych towarów w ramach procedury celnej 63 (import)
- MPP - Transakcja objęta obowiązkiem stosowania mechanizmu podzielonej płatności
- MR_T - Świadczenie usług turystyki opodatkowane na zasadach marży
- MR_UZ - Dostawa towarów używanych, dzieł sztuki, przedmiotów kolekcjonerskich i antyków, opodatkowana na zasadach marży
- SW - Dostawa w ramach sprzedaży wysyłkowej z terytorium kraju
- TP - Istniejące powiązania między nabywcą a dokonującym dostawy towarów lub usługodawcą
- TT_D - Dostawa towarów poza terytorium kraju dokonana przez drugiego w kolejności podatnika VAT, w ramach transakcji trójstronnej w procedurze uproszczonej
- TT_WNT - Wewnątrzwspólnotowe nabycie towarów dokonane przez drugiego w kolejności podatnika VAT w ramach transakcji trójstronnej w procedurze uproszczonej
- Zakupu:
- IMP - Oznaczenie dotyczące podatku naliczonego z tytułu importu towarów, w tym importu towarów rozliczanego
- MPP - Transakcja objęta obowiązkiem stosowania mechanizm podzielonej płatności

Oznaczenia umieszczamy bezpośrednio na dokumentach sprzedaży w ewidencji dokumentów i na dokumentach sprzedaży w module Handel (wyliczane automatycznie na podstawie kartotek znajdujących się na pozycjach faktury sprzedaży i oznaczeń tych kartotek). Bierzemy pod uwagę, gdy na dokumencie pojawi się towar lub usługa z takiej grupy.
Dokument ewidencji

Dokument handlu

Dokument może podlegać jednej bądź wielu procedurom jednocześnie.