Logo firmy Erpit
Zaloguj Zarejestruj Przejdź do stopki
  • A
  • A+
  • A++
  • Ikona zmiany kontrastu
  • Strona główna
  • enova365
  • O firmie
  • Komunikaty
  • Samouczki
    • enova365 Ikona menu rozwijanego kategorii enova365

      • Podstawowa obsługa enova365
      • Dział techniczny
      • Moduł Finanse i Księgowość
      • Moduł Handel
      • Moduł Kadry Płace
      • Split payment
      • JPK
      • PPK
      • Dodatki do enova365
      • enova365 w czasie pandemii
      • Cyfryzacja danych w enova365
      • Wersje enova365
    • Gospodarka magazynowa Ikona menu rozwijanego kategorii Gospodarka magazynowa

      • część I - Wprowadzenie
      • część II - Procesy magazynowe
      • część III - Przyjęcie magazynowe
      • część IV - Wydanie magazynowe
      • część V - Stan magazynu i FIFO
      • część VI - Algorytmy obrotu magazynowego
      • część VII - Korekta PZ i jej skutki
      • część VIII - Inwentaryzacja
      • część IX - Uproszczony obieg dokumentów
      • część X - Ścisła ewidencja
    • Słownik skrótów Ikona menu rozwijanego kategorii Słownik skrótów

      • Skróty w księgowości
    • Polski Ład Ikona menu rozwijanego kategorii Polski Ład

      • Nowe przepisy
    • Oprogramowanie ERPIT Ikona menu rozwijanego kategorii Oprogramowanie ERPIT

      • BL Skaner
  • Oferta
    • Dla magazynu Ikona menu rozwijanego kategorii Dla magazynu

      • Erpit WMS dla e-commerce
    • ERP enova365 Ikona menu rozwijanego kategorii ERP enova365

      • Wdrożenie oprogramowania enova365
      • Dodatek do enova365 - wysyłka maili z fakturami i rozrachunkami
    • Rozwiązania e-commerce Ikona menu rozwijanego kategorii Rozwiązania e-commerce

      • Integracja ze sklepem internetowym Shoper
      • Integracja Allegro z programem enova365
      • Dodatek Erpit eCommerce
    • Dla kadr i płac Ikona menu rozwijanego kategorii Dla kadr i płac

      • Rozliczanie czasu pracy w enova365
      • Skierowanie na badania lekarskie
    • Dla księgowości Ikona menu rozwijanego kategorii Dla księgowości

      • Importer z programu Subiekt
      • Importer z formatu Optima
      • Importer JPK
      • Dodatek do masowego pobierania kursów - uruchomienie sprzedaży
    • Dla biur rachunkowych Ikona menu rozwijanego kategorii Dla biur rachunkowych

      • Rozliczanie czasu pracy w enova365
      • Importer z programu Subiekt
      • Importer z formatu Optima
      • Importer JPK
      • Dodatek do enova365 - wysyłka maili z fakturami i rozrachunkami
      • Dodatek do enova365 - Zapisywanie faktur w bazie slave
    • Branżowe dla enova365 Ikona menu rozwijanego kategorii Branżowe dla enova365

      • Dodatek zbożowy
      • Dodatek Kontra
    • Dla handlu Ikona menu rozwijanego kategorii Dla handlu

      • Mobilny Handlowiec
      • Integracja Allegro z programem enova365
      • Integracja ze sklepem internetowym Shoper
      • Erpit WMS dla e-commerce
      • Dodatek Kontra
      • Dodatek do enova365 - wysyłka maili z fakturami i rozrachunkami
      • Dodatek Erpit eCommerce
  • Cennik
  • Kontakt
  • Panel klienta
  • Logowanie
Spis treści
Tytuł miniatury
Ikona udostępnienia na Facebooku Ikona udostępnienia na Twitterze Ikona udostępnienia na Linkedinie

Instalacja i konfiguracja multi

06 październik 2021
ikona autora Agata

Wprowadzenie

Instalacja wersji multi to proces dość skomplikowany i zalecany tylko dla zaawansowanych użytkowników komputerów. W sprawie takich instalacji zalecamy kontakt z partnerem programu enova365.
Wersja multi to inaczej interfejs przeglądarkowy, który umożliwia łączenie się z bazą firmy z dowolnego urządzenia - komputera stacjonarnego, laptopa, tabletu czy smartfonu. Dzięki dopasowanym do urządzenia interfejsom daje komfort pracy z każdego miejsca na świecie. Dodatkowo posiada wszystkie opcje dostępne w wersji standardowej.
Przykład instalacji i konfiguracji, jaki dzisiaj zaprezentujemy będzie opierać się na przykładowej bazie - demo. Zapraszamy.

WAŻNE! Aby móc przystąpić do instalacji enova365 w wersji przeglądarkowej potrzebujemy mieć zainstalowaną enova365 w w interfejsie okienkowym.

Przygotowanie pliku do wgrania

Przygotowanie pliku jest niezbędne i szczegółowo zostało opisane tutaj. Pamiętajmy, że nie możemy pomijać kroków!
Folder (1) Soneta.Net.Web.Standard (2) oraz Soneta.Products.Server.Standard wraz z plikami, która oba katalogi zawierają umieszczamy na dysku. W Naszym przypadku będzie to lokalizacja C. 

Ustawienie domyślnej bazy danych

W katalogu C:\Soneta.Products.Server.Standard\Configurations podmieniamy plik Lista baz danych.xml. Zastępując go plikiem utworzonym po instalacji i konfiguracji enova365 w wersji okienkowej. W wersji okienkowej plik z listą baz danych dostępny jest domyślnie po wejściu w menu aplikacji enova: Widok -> Pokaż katalog z ustawieniami.

Dokument XML zamienionyRys.1. Dokument XML zamieniony.

Następnie jedną z baz oznaczonamy jako domyślną. Jak? Na poniższym screenie informacje co należy dopisać.

Nadanie bazy głównejRys.2. Nadanie bazy głównej.

Nadanie uprawnień

W katalogu Assemblies (C:\Program Files\Common Files\Soneta) nadajemy uprawnienia użytkownikom. Dla szybkiej obsługi w Naszym przypadku skorzystamy z pełnej kontroli na wszystkich osób. By móc edytować bądź nadać konkretnym osobą uprawnień wystarczy kliknąć Edytuj. Należy jednak pamiętać by prawa dostępu przydzielać rozważnie.

UprawnieniaRys.3. Uprawnienia.

Instalacja i konfiguracja serwera

Udostępniona została nowa wersja serwera interfejsu użytkownika enova365, w technologii ASP.NET Core (od wersji 2106.0.0). Nowe rozwiązanie wykorzystuje wbudowany serwer www Kestrel, dzięki czemu nie wymaga instalacji IIS. Równocześnie z wersją 2106.0.0 nadal dostarczany jest serwer interfejsu użytkownika w dotychczasowej technologii (oparty o IIS).

My skorzystamy ze starszego sposoby, przykładu drugiego. Instalujemy Internetowe usługi informacyjne (IIS) wraz z komponentami, w tym celu wybieramy Panel sterowania -> Programy i funkcje -> Włącz lub wyłącz funkcje systemu Windows lub w wyszukiwarce systemowej wpisujemy Włącz lub wyłącz funkcje systemu Windows. A następnie zaznaczamy odpowiednie komponenty w Internetowe usługi informacyjne jak na screenie poniżej. Pozostałe opcje pozostawiamy domyślne.

Funkcje systemu Windows
Rys.4. Funkcje systemu Windows.


Po zainstalowaniu komponentów przechodzimy do konfiguracji serwera interfejsu użytkownika. Otwieramy Menedżer internetowych usług informacyjnych (IIS).
WAŻNE! Soneta.Net.Web.Standard musi być skonfigurowana jako Site, nie jako aplikacja wirtualna.

Sprawdzamy poprawność pliku DefaultAppPool, który znajduje się w Puli aplikacji.

Edytowanie puli aplikacji
Rys.5. Edytowanie puli aplikacji.

 

Z Default Web Site wybieramy Ustawienia podstawowe i zmieniamy ścieżkę fizyczną zapisu (w polu Ścieżka fizyczna podajemy ścieżkę do folderu, w którym zostały rozpakowane źródła interfejsu użytkownika - w Naszym przykładzie będzie to Soneta.Net.Web.Standard).

Edytowanie witrynyRys. 6. Edytowanie witryny.

Ustawienie serwera

Wskazujemy numer portu, po którym ma następować komunikacja. Takiego wpisu dokonujemy w pliku konfiguracyjnym app.servers.config znajdującym się w źródłach serwera interfejsu użytkownika Soneta.Net.Web.Standard -> Config. Plik możemy otworzyć w notatniku, Notepad++, Visual Studio, itd.
Domyślnie serwer interfejsu użytkownika komunikuje się z serwerem logiki biznesowej poprzez port 22000. 

C:\Soneta.Net.Web.Standard\Config\app.servers.config
Rys.7. C:\Soneta.Net.Web.Standard\Config\app.servers.config

 

Uruchomienie Soneta.Products.Server.Standard w trybie konsoli

Uruchamiamy konsolę Windows wydając polecenie: C:\Soneta.Products.Server.Standard\SonetaServer.exe /console. Składnia polecenia może się różnić w zależności, w jakiej lokalizacji zostaną zapisane Państwa pliki.

cmd
Rys.8. cmd.

 

Uruchomienie aplikacji w przeglądarce

Uruchamiamy aplikacje w przeglądarce za pomocą: http://localhost. A następnie wprowadzamy dane służące do zalogowania się, do głównej bazy.

Domyślna baza danychRys.9. Domyślna baza danych.

 

Aby zalogować się do innej firmy musimy podać ją w adresie: http://localhost/login/demo.
WAŻNE! By móc zalogować się do konkretnej bazy musimy mieć ją podaną w pliku ListaBazDanych.xml.

Zalogowanie po nazwie do bazyRys.10. Zalogowanie po nazwie do bazy.

Praca zdalna na enova365


Praca zdalna na enova365

Czytaj więcej
Jak zainstalować licencję dodatku w enova365 multi?


Jak zainstalować licencję dodatku w enova365 multi?

Czytaj więcej
Stopka - logo firmy Erpit
Kontakt

ERPIT Sp. z o.o.

Ikona mapy firmy Os. Bolesława Chrobrego 35/52

Ikona adresu firmy 60-681 Poznań

Ikona telefonu komórkowego firmy +48 601 720 038

Ikona maila sprzedaz@erpit.pl

Social media
  • Ikona przekierowania na kanał w serwisie Youtube
  • Ikona przekierowania na fanpage w serwisie Facebook
  • Ikona przekierowania do strony w serwisie Linkedin
Regulamin