
Instalacja i konfiguracja multi
Wprowadzenie
Instalacja wersji multi to proces dość skomplikowany i zalecany tylko dla zaawansowanych użytkowników komputerów. W sprawie takich instalacji zalecamy kontakt z partnerem programu enova365.
Wersja multi to inaczej interfejs przeglądarkowy, który umożliwia łączenie się z bazą firmy z dowolnego urządzenia - komputera stacjonarnego, laptopa, tabletu czy smartfonu. Dzięki dopasowanym do urządzenia interfejsom daje komfort pracy z każdego miejsca na świecie. Dodatkowo posiada wszystkie opcje dostępne w wersji standardowej.
Przykład instalacji i konfiguracji, jaki dzisiaj zaprezentujemy będzie opierać się na przykładowej bazie - demo. Zapraszamy.
WAŻNE! Aby móc przystąpić do instalacji enova365 w wersji przeglądarkowej potrzebujemy mieć zainstalowaną enova365 w w interfejsie okienkowym.
Przygotowanie pliku do wgrania
Przygotowanie pliku jest niezbędne i szczegółowo zostało opisane tutaj. Pamiętajmy, że nie możemy pomijać kroków!
Folder (1) Soneta.Net.Web.Standard (2) oraz Soneta.Products.Server.Standard wraz z plikami, która oba katalogi zawierają umieszczamy na dysku. W Naszym przypadku będzie to lokalizacja C.
Ustawienie domyślnej bazy danych
W katalogu C:\Soneta.Products.Server.Standard\Configurations podmieniamy plik Lista baz danych.xml. Zastępując go plikiem utworzonym po instalacji i konfiguracji enova365 w wersji okienkowej. W wersji okienkowej plik z listą baz danych dostępny jest domyślnie po wejściu w menu aplikacji enova: Widok -> Pokaż katalog z ustawieniami.
Rys.1. Dokument XML zamieniony.
Następnie jedną z baz oznaczonamy jako domyślną. Jak? Na poniższym screenie informacje co należy dopisać.
Rys.2. Nadanie bazy głównej.
Nadanie uprawnień
W katalogu Assemblies (C:\Program Files\Common Files\Soneta) nadajemy uprawnienia użytkownikom. Dla szybkiej obsługi w Naszym przypadku skorzystamy z pełnej kontroli na wszystkich osób. By móc edytować bądź nadać konkretnym osobą uprawnień wystarczy kliknąć Edytuj. Należy jednak pamiętać by prawa dostępu przydzielać rozważnie.
Rys.3. Uprawnienia.
Instalacja i konfiguracja serwera
Udostępniona została nowa wersja serwera interfejsu użytkownika enova365, w technologii ASP.NET Core (od wersji 2106.0.0). Nowe rozwiązanie wykorzystuje wbudowany serwer www Kestrel, dzięki czemu nie wymaga instalacji IIS. Równocześnie z wersją 2106.0.0 nadal dostarczany jest serwer interfejsu użytkownika w dotychczasowej technologii (oparty o IIS).
My skorzystamy ze starszego sposoby, przykładu drugiego. Instalujemy Internetowe usługi informacyjne (IIS) wraz z komponentami, w tym celu wybieramy Panel sterowania -> Programy i funkcje -> Włącz lub wyłącz funkcje systemu Windows lub w wyszukiwarce systemowej wpisujemy Włącz lub wyłącz funkcje systemu Windows. A następnie zaznaczamy odpowiednie komponenty w Internetowe usługi informacyjne jak na screenie poniżej. Pozostałe opcje pozostawiamy domyślne.
Rys.4. Funkcje systemu Windows.
Po zainstalowaniu komponentów przechodzimy do konfiguracji serwera interfejsu użytkownika. Otwieramy Menedżer internetowych usług informacyjnych (IIS).
WAŻNE! Soneta.Net.Web.Standard musi być skonfigurowana jako Site, nie jako aplikacja wirtualna.
Sprawdzamy poprawność pliku DefaultAppPool, który znajduje się w Puli aplikacji.
Rys.5. Edytowanie puli aplikacji.
Z Default Web Site wybieramy Ustawienia podstawowe i zmieniamy ścieżkę fizyczną zapisu (w polu Ścieżka fizyczna podajemy ścieżkę do folderu, w którym zostały rozpakowane źródła interfejsu użytkownika - w Naszym przykładzie będzie to Soneta.Net.Web.Standard).
Rys. 6. Edytowanie witryny.
Ustawienie serwera
Wskazujemy numer portu, po którym ma następować komunikacja. Takiego wpisu dokonujemy w pliku konfiguracyjnym app.servers.config znajdującym się w źródłach serwera interfejsu użytkownika Soneta.Net.Web.Standard -> Config. Plik możemy otworzyć w notatniku, Notepad++, Visual Studio, itd.
Domyślnie serwer interfejsu użytkownika komunikuje się z serwerem logiki biznesowej poprzez port 22000.
Rys.7. C:\Soneta.Net.Web.Standard\Config\app.servers.config
Uruchomienie Soneta.Products.Server.Standard w trybie konsoli
Uruchamiamy konsolę Windows wydając polecenie: C:\Soneta.Products.Server.Standard\SonetaServer.exe /console. Składnia polecenia może się różnić w zależności, w jakiej lokalizacji zostaną zapisane Państwa pliki.
Rys.8. cmd.
Uruchomienie aplikacji w przeglądarce
Uruchamiamy aplikacje w przeglądarce za pomocą: http://localhost. A następnie wprowadzamy dane służące do zalogowania się, do głównej bazy.
Rys.9. Domyślna baza danych.
Aby zalogować się do innej firmy musimy podać ją w adresie: http://localhost/login/demo.
WAŻNE! By móc zalogować się do konkretnej bazy musimy mieć ją podaną w pliku ListaBazDanych.xml.
Rys.10. Zalogowanie po nazwie do bazy.