Logo firmy Erpit
Zaloguj Zarejestruj Przejdź do stopki
  • A
  • A+
  • A++
  • Ikona zmiany kontrastu
  • Strona główna
  • enova365
  • O firmie
  • Komunikaty
  • Samouczki
    • enova365 Ikona menu rozwijanego kategorii enova365

      • Podstawowa obsługa enova365
      • Dział techniczny
      • Moduł Finanse i Księgowość
      • Moduł Handel
      • Moduł Kadry Płace
      • Split payment
      • JPK
      • PPK
      • Dodatki do enova365
      • enova365 w czasie pandemii
      • Cyfryzacja danych w enova365
      • Wersje enova365
    • Gospodarka magazynowa Ikona menu rozwijanego kategorii Gospodarka magazynowa

      • część I - Wprowadzenie
      • część II - Procesy magazynowe
      • część III - Przyjęcie magazynowe
      • część IV - Wydanie magazynowe
      • część V - Stan magazynu i FIFO
      • część VI - Algorytmy obrotu magazynowego
      • część VII - Korekta PZ i jej skutki
      • część VIII - Inwentaryzacja
      • część IX - Uproszczony obieg dokumentów
      • część X - Ścisła ewidencja
    • Słownik skrótów Ikona menu rozwijanego kategorii Słownik skrótów

      • Skróty w księgowości
    • Polski Ład Ikona menu rozwijanego kategorii Polski Ład

      • Nowe przepisy
    • Oprogramowanie ERPIT Ikona menu rozwijanego kategorii Oprogramowanie ERPIT

      • BL Skaner
  • Oferta
    • Dla magazynu Ikona menu rozwijanego kategorii Dla magazynu

      • Erpit WMS dla e-commerce
    • ERP enova365 Ikona menu rozwijanego kategorii ERP enova365

      • Wdrożenie oprogramowania enova365
      • Dodatek do enova365 - wysyłka maili z fakturami i rozrachunkami
    • Rozwiązania e-commerce Ikona menu rozwijanego kategorii Rozwiązania e-commerce

      • Integracja ze sklepem internetowym Shoper
      • Integracja Allegro z programem enova365
      • Dodatek Erpit eCommerce
    • Dla kadr i płac Ikona menu rozwijanego kategorii Dla kadr i płac

      • Rozliczanie czasu pracy w enova365
      • Skierowanie na badania lekarskie
    • Dla księgowości Ikona menu rozwijanego kategorii Dla księgowości

      • Importer z programu Subiekt
      • Importer z formatu Optima
      • Importer JPK
      • Dodatek do masowego pobierania kursów - uruchomienie sprzedaży
    • Dla biur rachunkowych Ikona menu rozwijanego kategorii Dla biur rachunkowych

      • Rozliczanie czasu pracy w enova365
      • Importer z programu Subiekt
      • Importer z formatu Optima
      • Importer JPK
      • Dodatek do enova365 - wysyłka maili z fakturami i rozrachunkami
      • Dodatek do enova365 - Zapisywanie faktur w bazie slave
    • Branżowe dla enova365 Ikona menu rozwijanego kategorii Branżowe dla enova365

      • Dodatek zbożowy
      • Dodatek Kontra
    • Dla handlu Ikona menu rozwijanego kategorii Dla handlu

      • Mobilny Handlowiec
      • Integracja Allegro z programem enova365
      • Integracja ze sklepem internetowym Shoper
      • Erpit WMS dla e-commerce
      • Dodatek Kontra
      • Dodatek do enova365 - wysyłka maili z fakturami i rozrachunkami
      • Dodatek Erpit eCommerce
  • Cennik
  • Kontakt
  • Panel klienta
  • Logowanie
Spis treści
Tytuł miniatury
Ikona udostępnienia na Facebooku Ikona udostępnienia na Twitterze Ikona udostępnienia na Linkedinie

PPK w kilka minut w enova365

11 luty 2021
ikona autora Agata

Wprowadzenie

Pracownicze Plany Kapitałowe to powszechny system oszczędzania dla pracowników realizowany przy współpracy z pracodawcami oraz państwem.
Na co zwrócić uwagę podczas wdrożenia PPK? Jakie czekają Nas wyzwania wdrożeniowe? Jak należy poprawnie wykonać procedurę wdrożenia PPK? To wszystko w niniejszym artykule.

Konfiguracja

Pracę z funkcjonalnością Pracowniczych Planów Kapitałowych (PPK) należy rozpocząć od uzupełnienia parametrów na następujących zakładkach w konfiguracji programu: Narzędzia -> Opcje -> Kadry i płace -> Płace -> PPK
WAŻNE! Należy uzupełnić miesiąc przystąpienia do PPK - miesiąc w którym firma powinna przystąpić do stosowania przepisów ustawy o PPK, datę rozpoczęcia naliczania składek, instytucje finansową, z którą firma podpisała umowę o zarządzanie PPK oraz umowę o prowadzenie PPK w imieniu i na rzecz osób zatrudnionych.

Zakładka PPK


W folderze Kadry i płace -> Deklaracje na zakładce PPK znajdują się parametry, które mają wpływ na przygotowywane w programie deklaracje dla instytucji finansowej. Poszczególne dane przesyłane w deklaracjach do instytucji finansowych mogą przez część z nich być wymagane a przez inne nie. Z tego powodu wprowadzono parametry, które umożliwiają jednoznacznie czy dana informacja ma zostać umieszczona w dokumencie przekazywanym do instytucji finansowej czy też nie.

Zakładka PPK

 

Zgłoszenie/ rejestracja uczestników do PPK

Zgłoszenie pracownika możliwe jest na kilka sposób, przedstawimy dwa najbardziej popularne:

  • Pierwszy - przechodzimy przez zakładki Kadry i płace -> Dokumenty PPK -> Dokumenty zgłoszeniowe i wprowadzamy dane pracownika (dodawanie pojedyncze).

Rejestracja uczestnika - dodawanie pojedyncze

WAŻNE! Od wersji 2012.4.5 wymagane jest by w pierwszej kolejności w filtrach wskazać pracownika, dla którego przygotowujemy rejestrację. Po wskazaniu pracownika przygotowujemy Nowy PPK - rejestracja uczestnika.

  • Drugi - zaznaczamy wybranych pracowników i poprzez Czynności -> Operacje PPK -> Przystąpienie do PPK ustawiamy (dla zaznaczonych pracowników/ zleceniobiorców) w kartotece pracownika parametr określający datę zgłoszenia uczestnika (zakładka PPK -> Ogólne. Parametr ten zostanie ustawiony wyłącznie dla osób, które w polu Workers.PPK.Kwalifikacja mają wskazaną opcje TAK (obowiązkowe zgłoszenie do PPK). W drugim kroku przygotowujemy dokumenty rejestracji uczestników PPK poprzez użycie czynności Czynności -> Operacje PPK -> Rejestracja uczestnika. Działanie to umożliwi seryjne zarejestrowanie uczestników PPK poprzez wygenerowanie dokumentu PPK-Rejestracja uczestnika.

Seryjna rejestracja uczestników

 

Rezygnacja uczestnika

Gdy chcemy zrezygnować z PPK musimy dla danego pracownika wskazać Data rezygnacji dokonywania wpłat składek.

Wprowadzenie daty rezygnacji

A następnie:

  • Pierwszą z opcji jest skorzystanie z zakładki Czynności -> Operacje PPK -> Rezygnacja uczestnika (rezygnacja seryjna).
  • Lub zastosować drugą opcję - w kartotece pracownika na zakładce PPK -> Dokumenty PPK wskazujemy PPK - Deklaracje uczestnika.
    Na formularzu dokumentu pracodawcy PPK - Deklaracja uczestnika wybieramy typ deklaracji jako: Rezygnacja z dokonywania wpłat składek PPK. Obydwa dokumenty wymagają przeliczenia w celu naniesienia danych kadrowych.

Rezygnacja z dokonywanych wpłat składek PPK

         Bądź w dokumencie, który możemy znaleźć w Kadry i płace -> Dokumenty PPK -> Dokumenty pracodawcy wprowadzamy PPK - Deklaracje uczestnika dla wskazanego pracownika, któremu chcemy przygotować dokument.

Wprowadzenie deklaracji uczestnika

Stopka - logo firmy Erpit
Kontakt

ERPIT Sp. z o.o.

Ikona mapy firmy Os. Bolesława Chrobrego 35/52

Ikona adresu firmy 60-681 Poznań

Ikona telefonu komórkowego firmy +48 601 720 038

Ikona maila sprzedaz@erpit.pl

Social media
  • Ikona przekierowania na kanał w serwisie Youtube
  • Ikona przekierowania na fanpage w serwisie Facebook
  • Ikona przekierowania do strony w serwisie Linkedin
Regulamin