Logo firmy Erpit
Zaloguj Zarejestruj Przejdź do stopki
  • A
  • A+
  • A++
  • Ikona zmiany kontrastu
  • Strona główna
  • enova365
  • O firmie
  • Komunikaty
  • Samouczki
    • enova365 Ikona menu rozwijanego kategorii enova365

      • Podstawowa obsługa enova365
      • Dział techniczny
      • Moduł Finanse i Księgowość
      • Moduł Handel
      • Moduł Kadry Płace
      • Split payment
      • JPK
      • PPK
      • Dodatki do enova365
      • enova365 w czasie pandemii
      • Cyfryzacja danych w enova365
      • Wersje enova365
    • Gospodarka magazynowa Ikona menu rozwijanego kategorii Gospodarka magazynowa

      • część I - Wprowadzenie
      • część II - Procesy magazynowe
      • część III - Przyjęcie magazynowe
      • część IV - Wydanie magazynowe
      • część V - Stan magazynu i FIFO
      • część VI - Algorytmy obrotu magazynowego
      • część VII - Korekta PZ i jej skutki
      • część VIII - Inwentaryzacja
      • część IX - Uproszczony obieg dokumentów
      • część X - Ścisła ewidencja
    • Słownik skrótów Ikona menu rozwijanego kategorii Słownik skrótów

      • Skróty w księgowości
    • Polski Ład Ikona menu rozwijanego kategorii Polski Ład

      • Nowe przepisy
    • Oprogramowanie ERPIT Ikona menu rozwijanego kategorii Oprogramowanie ERPIT

      • BL Skaner
  • Oferta
    • Dla magazynu Ikona menu rozwijanego kategorii Dla magazynu

      • Erpit WMS dla e-commerce
    • ERP enova365 Ikona menu rozwijanego kategorii ERP enova365

      • Wdrożenie oprogramowania enova365
      • Dodatek do enova365 - wysyłka maili z fakturami i rozrachunkami
    • Rozwiązania e-commerce Ikona menu rozwijanego kategorii Rozwiązania e-commerce

      • Integracja ze sklepem internetowym Shoper
      • Integracja Allegro z programem enova365
      • Dodatek Erpit eCommerce
    • Dla kadr i płac Ikona menu rozwijanego kategorii Dla kadr i płac

      • Rozliczanie czasu pracy w enova365
      • Skierowanie na badania lekarskie
    • Dla księgowości Ikona menu rozwijanego kategorii Dla księgowości

      • Importer z programu Subiekt
      • Importer z formatu Optima
      • Importer JPK
      • Dodatek do masowego pobierania kursów - uruchomienie sprzedaży
    • Dla biur rachunkowych Ikona menu rozwijanego kategorii Dla biur rachunkowych

      • Rozliczanie czasu pracy w enova365
      • Importer z programu Subiekt
      • Importer z formatu Optima
      • Importer JPK
      • Dodatek do enova365 - wysyłka maili z fakturami i rozrachunkami
      • Dodatek do enova365 - Zapisywanie faktur w bazie slave
    • Branżowe dla enova365 Ikona menu rozwijanego kategorii Branżowe dla enova365

      • Dodatek zbożowy
      • Dodatek Kontra
    • Dla handlu Ikona menu rozwijanego kategorii Dla handlu

      • Mobilny Handlowiec
      • Integracja Allegro z programem enova365
      • Integracja ze sklepem internetowym Shoper
      • Erpit WMS dla e-commerce
      • Dodatek Kontra
      • Dodatek do enova365 - wysyłka maili z fakturami i rozrachunkami
      • Dodatek Erpit eCommerce
  • Cennik
  • Kontakt
  • Panel klienta
  • Logowanie
Spis treści
Tytuł miniatury
Ikona udostępnienia na Facebooku Ikona udostępnienia na Twitterze Ikona udostępnienia na Linkedinie

Instrukcja obsługi ERPIT Mailera dla enova365 multi

02 czerwiec 2021
ikona autora Agata

Jeżeli otrzymamy dokument w formacie xml, o wewnętrznej strukturze enova oraz pliki z rozszerzeniem dll to w łatwy sposób możemy je zaimportować do wersji multi, by móc korzystać z dodatku Mailer. Jak zainstalować oraz skonfigurować dodatek? Dowiedz się już teraz z poniższego artykułu.

Worker jest odpowiedzialny za (1) wysyłkę dokumentów (2) oraz wysyłkę rozrachunków kontrahenta (schemat konfiguracji jest dość podobny do przykładu pierwszego, co będę mogli Państwo zobaczyć w niniejszym artykule. Zapraszamy). 

 

Instalacja dodatku


.DLL - wgrywanie plików z rozszerzeniem .dll do folderu Assemblies, szczegółowy opis można przeczytać tutaj.
.XML - zaimportowanie pliku jest niezbędne, więcej szczegółów tutaj.

WAŻNE! Po wykonaniu tych czynności (gdy dodatek zostanie poprawnie dodany) możemy korzystać z funkcjonalności Mailera.

 

 

Instrukcja obsługi - konfiguracja wysyłki dokumentów 


Pola wypełniamy danymi skrzynki pocztowej, z której będą wysyłane wiadomości. Protokół IMAP jest również obsługiwany przez dodatek (służy do zapisywania wysłanych wiadomości w wybranej skrzynce).

WAŻNE! Dla kont na poczcie Gmail wymagane jest włączenie weryfikacji dwuetapowej (podczas każdego logowania się na konto Google potrzebne będzie hasło i kod weryfikacyjny: zakładka Bezpieczeństwo -> sekcja Logowanie się w Google). W polu Hasło należy podać hasło, które zostało wygenerowane, a nie hasło służące do logowania.

Rys.1. Konfiguracja serwera.
Rys.1. Konfiguracja serwera.

 

Worker wysyłki grupowej umożliwia wysłanie do kontrahenta jednej wiadomości e-mail, zawierającej wiele załączników będących dokumentami.

Rys.2. Konfiguracja dodatku.Rys.2. Konfiguracja dodatku.

 

Sprawdzaj istnienie pliku – opcja jest przydatna na komputerach o mniejszej wydajności, na których wygenerowanie pliku PDF trwa dłużej. Proces wysyłki zostanie wstrzymany, aż aplikacja będzie miała pewność, że plik został już wygenerowany.

Rys.3. Konfiguracja wiadomości.
Rys.3. Konfiguracja wiadomości.

 

 

Szablony


Dwa przypadki szablonu do wysyłania wiadomości: (1) dla dokumentu można utworzyć inny szablon wiadomości e-mail (2) oraz jeden szablon wysyłający wiadomość grupową.

By dodać nowy szablon należy wybrać przycisk Nowy (znajdujący się po prawej stronie). Idąc dalej - dostrzec można nowe okienko:

Rys.4. Szablon dokumentu.
Rys.4. Szablon dokumentu.

  • Symbol dokumentu - dotyczy dodawanego szablonu.
  • Wyślij załączniki dokumentu – zaznaczenie parametru na Tak spowoduję, że oprócz samego wydruku dokumentu zostaną dołączone do wiadomości e-mail załączniki.
  • Uwzględnij pośrednika – zaznaczenie parametru na Tak spowoduję, że dokument zostanie wysłany nie do kontrahenta związanego z dokumentem, ale do kontrahenta, który został ustawiony jako pośrednik w zakładce Mailer na kartotece kontrahenta.
  • Rodzaj adresatów przyjmuje dwie wartości:
    • Wszystkie adresy kontrahenta – wiadomość zostanie wysłana na wszystkie adresy e-mail zawarte w kartotece kontrahenta
    • Adresy z celem kontaktu – wiadomość zostanie wysłana na adres e-mail, który ma zdefiniowany cel kontaktu o nazwie zdefiniowanej w kolejnym polu Nazwa celu kontaktu.
  • Temat i treść wiadomości - ciąg znaków wiadomości wysyłanej do kontrahenta. 

 

Dodatek obsługuje dwa mechanizmy raportowania dostępne w enova: (1) ASPX (2) oraz Xtra reports.

Rys.5. Wydruk.
Rys.5. Wydruk.

  • Standardowy wydruk – flaga, która definiuje czy szablon wydruku jest domyślnym wydrukiem enovy, czy powstał wydruk indywidualny.
  • Ścieżka do szablonu aspx – należy wprowadzić ścieżkę do szablony wg wskazówek znajdującej się na powyższym screenie.

 

Dzięki zdefiniowania domyślnych parametrów wydruku w konfiguracji, podczas próby wysyłki wielu dokumentów na raz, nie będzie otwierane okienko parametrów wydruku dla każdego zaznaczonego dokumentu.

Rys.6. Parametry wydruku.
Rys.6. Parametry wydruku.

 

 

 

Instrukcja obsługi - konfiguracja wysyłki rozrachunków


Worker wysyłki rozrachunków kontrahenta umożliwia wysłanie do wybranego kontrahenta dokumentu PDF zawierającego tabelę rozrachunków wraz z informacją o ich numerze, dacie, opóźnieniu, kwocie i terminie płatności.

Dla workera można skonfigurować dane do innej poczty niż do wysyłki dokumentów. Jeżeli miałyby to być takie same dane, to można skopiować wszystkie wartości wprowadzone w wysyłce dokumentów za pomocą przycisku Skopiuj z dokumentów.

Rys.7. Konfiguracja wysyłki rozrachunków kontrahenta.
Rys.7. Konfiguracja wysyłki rozrachunków kontrahenta.


Większość pól działa na takiej samej zasadzie jak konfiguracja wysyłki wiadomości.

 

Wysyłka dokumentów


Dodatek tworzy nowy Worker, który możemy znaleźć na liście dokumentów handlowych (w pasku czynności):

Rys.8. Workery do wysyłki wiadomości.
Rys.8. Workery do wysyłki wiadomości.

  • Wyślij dokument jako załącznik – każdy zaznaczony dokument będzie wysłany jako osobna wiadomość e-mail z tematem i treścią.
  • Wyślij dokumenty jako grupę załączników – zaznaczone dokumenty zostaną pogrupowane wg kontrahentów i wysłane jako paczka załączników w jednej wiadomości e-mail do każdego kontrahenta.
    Należy pamiętać, że worker będzie widoczny, jeśli został włączony w konfiguracji.

 

Dodatek tworzy nowy Worker, który możemy znaleźć na liście kontrahentów (w pasku czynności):

Rys.9. Worker do wysyłki rozrachunków kontrahenta.
Rys.9. Worker do wysyłki rozrachunków kontrahenta.

Wyślij listę nierozliczonych rozrachunków – dla zaznaczonych kontrahentów zostanie wygenerowany dokument PDF zawierający listę nierozliczonych rozrachunków. Worker będzie widoczny na pasku, tylko i wyłącznie gdy wcześniej został włączony w konfiguracji.

 

Dodatek dodaje nową zakładkę w kartotece kontrahenta:

Rys.10. Kartoteka kontrahenta + zakładka Mailer.Rys.10. Kartoteka kontrahenta + zakładka Mailer.

  • Pole Pośrednik to cecha referencyjna odnosząca do innego kontrahenta. Gdy pole jest uzupełnione, to dokumenty dotyczące danego kontrahenta zostaną wysłane na adresy zdefiniowane w kontrahencie będącym pośrednikiem. W konfiguracji szablonów można wyłączyć tą opcję dla konkretnych definicji dokumentów.
  • Temat oraz Treść - ciąg znaków, dla każdego kontrahenta można zdefiniować inne. Dane te nadpiszą wprowadzone dane w konfiguracji, które dotyczą wszystkich kontrahentów.
  • Opcja Nie wysyłaj ZIP jest wykorzystywana, gdy w szablonie definicji dokumentu zaznaczono opcję Wyślij załączniki dokumentu. Załączniki z rozszerzeniem .zip zostaną wtedy pominięte.
  • Historia - przechowuje informacje o datach wysyłki rozrachunków kontrahenta.
Stopka - logo firmy Erpit
Kontakt

ERPIT Sp. z o.o.

Ikona mapy firmy Os. Bolesława Chrobrego 35/52

Ikona adresu firmy 60-681 Poznań

Ikona telefonu komórkowego firmy +48 601 720 038

Ikona maila sprzedaz@erpit.pl

Social media
  • Ikona przekierowania na kanał w serwisie Youtube
  • Ikona przekierowania na fanpage w serwisie Facebook
  • Ikona przekierowania do strony w serwisie Linkedin
Regulamin