
Platforma do wymiany e-faktur - zapowiedź
Ministerstwo Finansów planuje wprowadzenie rządowej platformy, służącej do wymiany faktur w postaci ustrukturyzowanej. Pomysł ten nie jest nowy, a dokładny termin nie jest jeszcze określony, ale wskazywany jest rok 2021.
Obecnie funkcjonuje już podobny projekt: Platforma Elektronicznego Fakturowania (PEF), jego zastosowanie jest jednak ograniczone do dokumentów wystawianych w procesie realizacji zamówień publicznych.
Co to będzie i na czym będzie polegać?
Będzie to Krajowy System e-Faktur (KSeF). Będzie służyć do wymiany faktur pomiędzy podmiotami, ale też do ich przechowywania (archiwizowania). Podmiot gospodarczy po wystawieniu faktury w swoim systemie finansowo-księgowym, będzie ją eksportował w ustalonym formacie do nowej platformy (na której wcześniej założy konto). Odbiorca faktury będzie mógł ją pobrać z platformy i zaimportować do swojego systemu. KSeF będzie więc w pewnym sensie rządowym operatorem EDI (elektronicznej wymiany danych).
Czy Krajowy System e-Faktur będzie obowiązkowy?
Początkowo korzystanie z systemu ma być dobrowolne, rozważane jest jednak wprowadzenie obowiązku korzystania z niego w przyszłości.
Jak przygotować się do zmian z enova365?
Obsługa KSeF będzie dostępna w enova365 w ramach modułu EDI, podobnie jak obecna integracja z PEF. Przygotowanie się do korzystania z nowej funkcjonalności będzie polegało na zainstalowaniu enova365 EDI.