Miniaturka artykułu
11-06-2021, Paulina

Licencja historyczna w enova365

Licencja historyczna


Licencja historyczna służy do zachowania historyczności danych firmy na wydrukach w momencie gdy zmieniły się jakieś dane firmy np. nazwa lub adres. W takiej sytuacji należy wygenerować nową licencję główną z aktualnymi danymi firmy oraz licencję historyczną, która zawierać będzie stare dane.

W takim przypadku, po zaczytaniu licencji i poprawnej konfiguracji podczas drukowania np. faktur wystawionych przed zmianą danych firmy, faktury te w nagłówkach zawierać będą starą nazwę firmy, z kolei te wystawione po zmianie danych zawierać będą w nagłówkach nowe dane firmy.

Licencja historyczna używana jest także do przechowywania danych oddziału w przypadku konfiguracji wielooddziałowej.

Licencja historyczna poza starymi danymi firmy lub danymi oddziału nie zawiera żadnych informacji o wykupionych modułach programu enova365. Zalogowanie się do systemu na podstawie wczytanej licencji historycznej nie jest możliwe. Licencja historyczna przechowuje jedynie stare dane firmy wyświetlane na wydrukach, a aktualne dane firmy i liczba stanowisk na moduły przechowywane są zawsze i bez wyjątku w licencji głównej.

 

 

Licencja historyczna - wczytanie


Po uruchomieniu programu enova365 i zalogowaniu się przechodzimy do Pomoc -> Licencja programu. Wybieramy opcję Wczytaj licencję z pliku, aby wczytać nową licencję główną.

Opis sposobu wczytania licencji do programu enova365 znajduje się tutaj.

Po zainstalowaniu głównej licencji, w ten sam sposób wczytujemy licencję historyczną z pliku.

Kiedy mamy już wczytane obie licencje, otwieramy szczegóły licencji historycznej i spisujemy informacje: numer seryjny oraz termin gwarancji, do którego obowiązywała: