Licencja historyczna w enova365
Licencja historyczna
Licencja historyczna służy do zachowania historyczności danych firmy na wydrukach w momencie gdy zmieniły się jakieś dane firmy np. nazwa lub adres. W takiej sytuacji należy wygenerować nową licencję główną z aktualnymi danymi firmy oraz licencję historyczną, która zawierać będzie stare dane.
W takim przypadku, po zaczytaniu licencji i poprawnej konfiguracji podczas drukowania np. faktur wystawionych przed zmianą danych firmy, faktury te w nagłówkach zawierać będą starą nazwę firmy, z kolei te wystawione po zmianie danych zawierać będą w nagłówkach nowe dane firmy.
Licencja historyczna używana jest także do przechowywania danych oddziału w przypadku konfiguracji wielooddziałowej.
Licencja historyczna poza starymi danymi firmy lub danymi oddziału nie zawiera żadnych informacji o wykupionych modułach programu enova365. Zalogowanie się do systemu na podstawie wczytanej licencji historycznej nie jest możliwe. Licencja historyczna przechowuje jedynie stare dane firmy wyświetlane na wydrukach, a aktualne dane firmy i liczba stanowisk na moduły przechowywane są zawsze i bez wyjątku w licencji głównej.
Licencja historyczna - wczytanie
Po uruchomieniu programu enova365 i zalogowaniu się przechodzimy do Pomoc -> Licencja programu. Wybieramy opcję Wczytaj licencję z pliku, aby wczytać nową licencję główną.
Opis sposobu wczytania licencji do programu enova365 znajduje się tutaj.
Po zainstalowaniu głównej licencji, w ten sam sposób wczytujemy licencję historyczną z pliku.
Kiedy mamy już wczytane obie licencje, otwieramy szczegóły licencji historycznej i spisujemy informacje: numer seryjny oraz termin gwarancji, do którego obowiązywała: