Miniaturka artykułu
17-06-2021, Agata

Indywidualne ustawienia listy dla enova365 multi

Program enova umożliwia na przygotowanie własnych ustawień list praktycznie we wszystkich widokach. Jest to możliwe w klasycznej wersji enova365 standard jak również w wersji enova365 multi. 

Organizator widoku w wersji okienkowej - tutaj
Organizator widoku w wersji przeglądarkowej - w niniejszym artykule.

 

Organizator widoku - otwieranie


Do zmian wyświetlanych na liście kolumn, sortowania i sumowania wierszy służy formularz Organizuj listę, który w enova365 multi znajdziemy w górnym menu Lista -> Zaawansowane -> Organizuj listę każdej listy.

Wybór Organizuj listę.
Rys.1. Wybór Organizuj listę.

 

Kolumny


Zakładka Kolumny jest odpowiedzialna za wyciągnięcie pola, bądź jego skasowanie z listy kolumn. Więcej informacji w niniejszym linku.

 

Grupowanie oraz filtry


Grupowanie i filtrowanie ułatwiają w krótkim czasie wyszukać dane pole.

  • Filtr standardowy - każda lista wyposażona jest w standardowy zestaw filtrów umieszczonych nad listą danych. Zmiany ustawień filtrów powodują zmiany w wyświetlanych danych.
  • Szybkie grupowanie wg cech znajdujących się po lewej stronie - zaznaczenie opcji na Tak uruchamia pasek grupowania, który wyświetla okno grupowania wg cech grupujących (po lewej stronie pojawi się okno zawierające drzewo grupowania).
  • Dodatkowy wiersz filtrowania na górze listy - zaznaczenie opcji na Tak uruchomi dodatkowy pasek pozwalający na filtrowanie danych na liście przez wpisanie szukanego wyrazu.

Ustawienie grupowania oraz filtrowania
Rys.2. Ustawienie grupowania oraz filtrowania.

Rezultat wykonanych kroków.
Rys.3. Rezultat wykonanych kroków.

  • Filtr stały (bez możliwości zmiany przez użytkownika) - możliwość wprowadzenia własnego filtra.

 

Kolory


By móc ustawić kolory na polach musimy wprowadzić ręcznie nazwę pól, warunki, a także kolor czcionki oraz tła.

Ustawienie warunku.
Rys.4. Ustawienie warunku.

Rezultat ustawienia koloru
Rys.5. Rezultat.

 

Sortowanie przez kliknięcie w nagłówek


W ustawieniach automatycznie mamy wskazanie na Tak w przypadku sortowania. Zmianę sortowania uzyskujemy poprzez klikniecie w nagłówek innej kolumny. Wykonanie ponowne tej czynności na tym samym nagłówku spowoduje sortowanie w odwróconym porządku (np. od Z do A).
WAŻNE! O sortowaniu świadczy mały trójkącik w nagłówku kolumny.

Sortowanie wg odwrotnego porządku alfabetycznego.
Rys.6. Sortowanie wg odwrotnego porządku alfabetycznego.

 

Sumowanie wierszy


Za pomocą sumowania wierszy możemy ustawić ilość sumowanych rekordów w tabeli. Należy pamiętać, że musimy wybrać kolumnę bądź kolumny, dla których suma będzie wyliczana. W zakładce Ustawień wskazujemy konkretny typ sortowania, który znajdziemy w Organizuj listę.

Wybór sumowania wierszy
Rys.7. Wybór sumowania wierszy.

  • Wyłączone - brak sumowania.
  • Zaznaczone zapisy - suma aktualnie zaznaczonych rekordów.

Przykład I. Zaznaczone zapisy
Rys.8. Przykład I. Zaznaczone zapisy.

  • Wszystkie zapisy -  suma wszystkich rekordów z listy.
  • Grupowe zapisy - suma poszczególnych grup na liście.
  • Wiersz w grupie

Kontekst konfiguracji


Zalecamy by dokonać ustawień konfiguracji z uwzględnieniem dla jakich operatorów je ustawiamy. Z pomocą przychodzi Nam zakładka kontekst konfiguracji. Używając przycisku Zapisz do zaznaczonych jesteśmy w stanie wprowadzić oraz zapisać zmiany dla wskazanych użytkowników. Analogiczna sytuacja, gdy chcemy usunąć - Usuń zaznaczone.

Kontekst konfiguracji
Rys.9. Kontekst konfiguracji.

 

WAŻNE! Zalecamy, by po każdej wprowadzonej zmianie odświeżyć stronę, w celu ujrzenia rezultatu naszych operacji.