Miniaturka artykułu
06-09-2021, Jakub

Wspaniała czwórka dla eCommerce


Wstęp

Szanowni Państwo. W krótkim artykule chcielibyśmy przedstawić proponowane przez nas rozwiązanie wspierające eCommerce. Rozwiązanie to składa się z czterech istotnych elementów. Stąd tytuł tego artykułu.



Wprowadzenie

Profesjonalnie prowadzone działania z zakresu eCommerce to działania, które polegają na prowadzeniu masowej sprzedaży w różnych kanałach. Jest to sprzedaż poprzez sklepy internetowe oraz platformy sprzedażowe. Dla obsłużenia takiej sprzedaży przy pewnej skali nieodzowne jest skorzystanie z platformy integrującej. W naszym przypadku platformą tą jest BaseLinker.


Platforma integrująca pozwala na obsługę zamówień klientów z jednego miejsca niezależnie od kanału z jakiego nastąpiła sprzedaż. Nie umożliwia ona jednak w wystarczającym zakresie zarządzania magazynami, a także procesami obsługi zamówienia. Tu z pomocą przychodzi program ERP enova365. Program enova365 to nowoczesny system klasy ERP pozwalający nie tylko na zarządzanie zasobami przedsiębiorstwa ale również bardzo otwarty co pozwoliło na stworzenie dwóch kolejnych elementów rozwiązania w postaci rozszerzeń do niego.


Pierwszym z tych dodatków jest ERPIT eCommerce integrujący BaseLinker z ERP enova365 pozwalający na wymianę danych o towarach i danych zamówień.


Konfiguracja eCommerce dokumenty


Drugim natomiast jest ERPIT WMS - rozwiązanie poszerzające możliwości programu ERP enova365 o funkcjonalności typowe dla systemów.

Dzięki wykorzystaniu tych 4 elementów można zorganizować sprawnie działającą firmę eCommerce i skutecznie nią zarządzać.



Opis rozwiązania

W ramach proponowanego przez nas rozwiązania można obsługiwać proces sprzedaży na różne sposoby. Jest to zależne od potrzeb i specyfiki działalności. Możliwe jest wykorzystanie tylko trzech z prezentowanych przez nas elementów, jednak dopiero cała czwórka (wariant 2) da najwięcej korzyści objawiających się sprawnym obsłużeniem procesu.


Wariant 1. Pobieranie zamówień i wystawianie faktur w systemie ERP

Platforma BaseLinker agreguje zamówienia, które są pobierane do programu ERP enova365. W programie ERP zamówienia są procedowane. Po wystawieniu faktury w systemie enova365 jest ona przekazywana do platformy BaseLinker gdzie jest dostępna dla klienta.


Wariant 2. Pobieranie zamówień do systemu ERP, wykorzystanie Erpit Skan WMS do kolekcjonowania.

Platforma BaseLinker agreguje zamówienia, które są następnie importowane do programu ERP enova365. W programie ERP zamówienia są procedowane i oznaczane do kolekcjonowania. W kolejnym kroku wykorzystywany jest ERPIT skan WMS, który pozwala na sprawne kolekcjonowanie zamówień z wykorzystaniem kolektorów mobilnych. Po skolekcjonowaniu i spakowaniu wystawiana jest faktura i generowany list przewozowy. System BaseLinker otrzymuje dane o zamówieniu z systemu ERP enova365 i udostępnia je klientowi.


Wariant 3. Pobieranie faktur z BaseLinkera do enova365. Zarządzanie stanami magazynów sklepowych

Ten wariant można wykorzystać w mniejszych organizacjach. Rozwiązanie bazuje na możliwościach platformy BaseLinker, a enova365 jest odpowiedzialna za zarządzanie stanami magazynowymi sklepów internetowych. Zamówienia są całkowicie przetwarzane po stronie platformy BaseLinker, a do enova365 pobierane są wystawione już faktury. Faktury mogą być pobierane do enova365 jako faktury lub jako dokumenty wydania magazynowego. W obu przypadkach pomniejszany jest stan magazynowy w systemie enova365. Po przetworzeniu danych tj. realizacji zamówień, możliwe jest przesłanie informacji o stanach magazynowych do sklepów internetowych. Stany magazynowe mogą być prezentowane w tych sklepach w konfigurowalny sposób. Możliwe jest bezpośrednio pokazanie stanu w jednym sklepie, podział stanu na poszczególne sklepy lub dowolny inny algorytm.


Wariant 4. Przewidziany dla biur rachunkowych obsługujących klientów eCommerce posiadających enova365. Realizujemy import danych z BaseLinker bezpośrednio do dokumentów ewidencji.



Podsumowanie

Procesy, które możliwe są do obsłużenia z wykorzystaniem naszych rozwiązań są w dużej mierze zależne od preferencji klienta. Nasz dodatek jest ciągle rozwijany i może być dostosowany do indywidualnych potrzeb, aby skutecznie spełniał wymagania i pozwalał na sprawne prowadzenie e-commerce. Zapraszamy do kontaktu.

ERPIT eCommerce


Zobacz ERPIT eCommerce

ERPIT WMS


Zobacz ERPIT WMS