VAT e-commerce - lokalizacja magazynu
Zmiany, jakie weszły w życie w związku z pakietem VAT e-commerce dostarczyły nam nowych funkcjonalności w programie enova365. Opcje te są dostępne od wersji 2104.2.7. Jedną z nich jest adres i lokalizacja magazynu. W dzisiejszym artykule omówimy, dlaczego warto tę lokalizację uzupełnić oraz zaprezentujemy Państwu konfigurację lokalizacji magazynu. Zapraszamy.
Lokalizacje magazynów obecnie służą do obsługi zakupów, ale również będą używane do sprzedaży w procedurze OSS oraz IOSS.
Konfiguracja w enova365
Zanim przejdziemy do powiązania magazynu z lokalizacją, musimy najpierw uzupełnić lokalizacje. Miejsce, w którym uzupełnimy lokalizacje może być nam już znane, ponieważ producent oprogramowania użył opcji, które już wcześniej były w programie. Są to lokalizacje przypisane do danych firmy. Przechodzimy do Narzędzia -> Opcje -> Firma -> Lokalizacje.
Dodajemy nową lokalizację, uzupełniamy adres i zapisujemy zmiany.
Następnie przechodzimy do konfiguracji magazynu. Narzędzia -> Opcje -> Handel -> Magazyny. W konfiguracji magazynu pojawiło się nowe pole Lokalizacja, w którym możemy wskazać lokalizację, z którą ten magazyn jest powiązany.
Dotychczas magazyn nie miał określonego ani adresu, ani lokalizacji. Co skutkowało tym, że na dokumencie handlowym nie posiadaliśmy informacji o tym, skąd ten towar jest wysyłany. Po 1. lipca 2021 roku ma to znaczenie, ponieważ jeśli przykładowo sprzedajemy towar z Polski do Niemiec to mamy procedurę OSS, a jeśli mamy magazyn w Chinach i sprzedajemy do Niemiec prosto z Chin to mam procedurę IOSS. Dlatego ważne jest, aby wiedzieć skąd towar jest wysyłany.
Ważna uwaga, uzupełnienie lokalizacji na magazynie nie jest obowiązkowe. Jednak, jeśli nie przypiszemy lokalizacji do magazynu to program taki magazyn będzie traktować jako znajdujący się w Polsce.