
Wydruk - raport użycia kont w zestawieniach
Wprowadzenie
Zestawienia księgowe to funkcjonalność w enova365, która umożliwia użytkownikowi samodzielne budowanie różnego rodzaju zestawień, pobierających dane głównie z kont księgowych (obroty, salda, zapisy księgowe), ale również z opisów analitycznych czy innych zestawień.
Nowością w wersji 2106.0.0 jest wprowadzenie na liście Księgowość -> Definicje zestawień księgowych wydruku "Analiza wykorzystania kont na zestawieniu".
Wydruk ten umożliwia weryfikację, czy wszystkie konta z Planu kont zostały użyte w zestawieniu Bilans oraz w zestawieniu Rachunek Wyników.
Konfiguracja
Zobaczmy jak poradzi sobie z tym enova365. Na liście Definicje zestawień księgowych dla zestawienia BILANS wybieramy wydruk - Analiza wykorzystania kont na zestawieniu (rozwijamy menu przy ikonie drukarki).
Alternatywy, jakie mamy do wyboru w sposobie weryfikacji zestawień konta wg odpowiednich funkcji:
- Osobno dla Bilansu:
- Saldo Winien (WN)/ Ma,
- oraz Persaldo.
- Osobno dla rachunków zysków i start:
- Obroty Winien (WN)/ Ma,
- lub Persaldo.
Na wydruku mamy możliwość wskazania kont, które zostaną uwzględnione na dokumencie: (1) wszystkie konta, (2) tylko niepoprawne (3) lub niepoprawne z uwagami.
W Naszym przypadku pozostawiamy pierwszą opcję.
Wydruk końcowy
- Na wydruku wyświetlona zostaje krótka informacje czy konto zostało użyte w zestawieniu Poprawnie czy Niepoprawnie.
- W kolumnie Uwagi znajduje się dodatkowe powiadomienie czy konto jest (1) wpięte bezpośrednio (2) czy np. przy pomocy wszystkich analityk (3) bądź czy wyrażenie, w którym konto jest użyte jest niepoprawne.
- W kolumnie Ocena wyrażeń znajdują się dodatkowe informacje na temat użycia funkcji kont w wyrażeniach.
WAŻNE! Wydruk jest szczególnie przydatny na etapie budowania zestawień księgowych po raz pierwszy, kiedy musimy zadbać o odpowiednie podpięcie kont księgowych.