Logo firmy Erpit
Zaloguj Zarejestruj Przejdź do stopki
  • A
  • A+
  • A++
  • Ikona zmiany kontrastu
  • Strona główna
  • enova365
  • O firmie
  • Komunikaty
  • Samouczki
    • enova365 Ikona menu rozwijanego kategorii enova365

      • Podstawowa obsługa enova365
      • Dział techniczny
      • Moduł Finanse i Księgowość
      • Moduł Handel
      • Moduł Kadry Płace
      • Split payment
      • JPK
      • PPK
      • Dodatki do enova365
      • enova365 w czasie pandemii
      • Cyfryzacja danych w enova365
      • Wersje enova365
    • Gospodarka magazynowa Ikona menu rozwijanego kategorii Gospodarka magazynowa

      • część I - Wprowadzenie
      • część II - Procesy magazynowe
      • część III - Przyjęcie magazynowe
      • część IV - Wydanie magazynowe
      • część V - Stan magazynu i FIFO
      • część VI - Algorytmy obrotu magazynowego
      • część VII - Korekta PZ i jej skutki
      • część VIII - Inwentaryzacja
      • część IX - Uproszczony obieg dokumentów
      • część X - Ścisła ewidencja
    • Słownik skrótów Ikona menu rozwijanego kategorii Słownik skrótów

      • Skróty w księgowości
    • Polski Ład Ikona menu rozwijanego kategorii Polski Ład

      • Nowe przepisy
    • Oprogramowanie ERPIT Ikona menu rozwijanego kategorii Oprogramowanie ERPIT

      • BL Skaner
  • Oferta
    • Dla magazynu Ikona menu rozwijanego kategorii Dla magazynu

      • Erpit WMS dla e-commerce
    • ERP enova365 Ikona menu rozwijanego kategorii ERP enova365

      • Wdrożenie oprogramowania enova365
      • Dodatek do enova365 - wysyłka maili z fakturami i rozrachunkami
    • Rozwiązania e-commerce Ikona menu rozwijanego kategorii Rozwiązania e-commerce

      • Integracja ze sklepem internetowym Shoper
      • Integracja Allegro z programem enova365
      • Dodatek Erpit eCommerce
    • Dla kadr i płac Ikona menu rozwijanego kategorii Dla kadr i płac

      • Rozliczanie czasu pracy w enova365
      • Skierowanie na badania lekarskie
    • Dla księgowości Ikona menu rozwijanego kategorii Dla księgowości

      • Importer z programu Subiekt
      • Importer z formatu Optima
      • Importer JPK
      • Dodatek do masowego pobierania kursów - uruchomienie sprzedaży
    • Dla biur rachunkowych Ikona menu rozwijanego kategorii Dla biur rachunkowych

      • Rozliczanie czasu pracy w enova365
      • Importer z programu Subiekt
      • Importer z formatu Optima
      • Importer JPK
      • Dodatek do enova365 - wysyłka maili z fakturami i rozrachunkami
      • Dodatek do enova365 - Zapisywanie faktur w bazie slave
    • Branżowe dla enova365 Ikona menu rozwijanego kategorii Branżowe dla enova365

      • Dodatek zbożowy
      • Dodatek Kontra
    • Dla handlu Ikona menu rozwijanego kategorii Dla handlu

      • Mobilny Handlowiec
      • Integracja Allegro z programem enova365
      • Integracja ze sklepem internetowym Shoper
      • Erpit WMS dla e-commerce
      • Dodatek Kontra
      • Dodatek do enova365 - wysyłka maili z fakturami i rozrachunkami
      • Dodatek Erpit eCommerce
  • Cennik
  • Kontakt
  • Panel klienta
  • Logowanie
Spis treści
Tytuł miniatury
Ikona udostępnienia na Facebooku Ikona udostępnienia na Twitterze Ikona udostępnienia na Linkedinie

Aktualizacja kartoteki pracownika

16 listopad 2021
ikona autora Agata

Wprowadzenie

Aktualizowanie danych odnośnie kartoteki pracownika? Temat dosyć istotny. Jak wykonać ją poprawnie? Co trzeba o niej wiedzieć? Więcej na ten temat w niniejszym artykule. Zapraszamy!

Aktualizację kartoteki pracownika należy wykonać w następujących przypadkach:

  • jeżeli zmianie uległy parametry mające wpływ na naliczane dla pracownika wynagrodzenie, tj. stawka wynagrodzenia, wymiar etatu, kalendarz, tytuł ubezpieczenia,
  • jeżeli z pracownikiem zostaje zawierana kolejna umowa o pracę,
  • jeżeli zmianie uległy dane osobowe, tj. nazwisko, adres zamieszkania lub zameldowania.

WAŻNE! Jeżeli zachodzi sytuacja poprawy wprowadzonych danych w kartotece pracownika, np. przez pomyłkę wprowadziliśmy błędny adres zamieszkania. W takiej sytuacji należy bez aktualizacji otworzyć kartotekę pracownika i wprowadzić odpowiednie poprawki.

Przycisk Aktualizuj

Kiedy użyć przycisku Aktualizuj? Gdy zachodzi konieczność zmiany danych, które zmieniają się w okresie, np. zmiana wymiaru etatu pracownika, zmiana kodu stopnia niepełnosprawności, nabycie prawa do emerytury bądź renty. Ale również podpisanie kolejnej umowy o pracę.

Przykład - przedłużenie umowy

Pracownik został zatrudniony: (1) na okres próbny 3-miesięczny, (2) od początku stycznia 2021 do marca 2021 roku, (3) na stanowisku Lakiernika, (4) o wysokości stawki równej 2 500 zł. 

Ustawienie danych pracownika

 

Następnie z pracownikiem przedłużono umowę o pracę na czas nieokreślony (taką informację należy odnotować poprzez aktualizację kartoteki pracownika).

Musimy wskazać konkretnego pracownika i wybrać przycisk Aktualizuj. W otwartym oknie na kalendarzu wprowadzamy datę aktualizacji, czyli od którego dnia ma obowiązywać zmiana, która zostanie wprowadzona na kartotece pracownika. W parametrze Powód aktualizacji zapisu mamy możliwość wpisania czynnika aktualizacji.

Aktualizacja danych

 

Po zaakceptowaniu danych wprowadzonych na formularzu Aktualizacja danych przyciskiem OK zostanie otwarta kartoteka pracownika. W kolejnym kroku wpisujemy na odpowiedniej zakładce, na kartotece pracownika aktualnie obowiązujące informacje.
W przypadku aktualizacji umowy o pracę należy przejść na zakładkę Etat -> Ogólne, a następnie zmienić datę zatrudnienia. Gdybyśmy zdecydowali się zmienić datę zatrudnienia bez użycia aktualizacji utracilibyśmy historię poprzedniej umowy.  Uzupełniamy dane dotyczące kolejnej umowy: (1) umowa od 1 kwietnia br., (2) na czas nieokreślony (3) stawka 3 000 zł.

Ustawienie danych pracownika

WAŻNE! Po zapisaniu takiej zmiany pracownik trafi na listę Kadry -> Pracownicy. 

Po wejściu w kartotekę pracownika na zakładce historia zapisów są widoczne zapisy do umów pracownika. Jak widać pracownik w okresie od 01.01.2021 do końca marca był zatrudniony na pełnym etacie na stawce 2 5000, natomiast od 1 kwietnia ma podpisaną kolejną umowę na czas nieokreślony ze stawką 3 0000 zł (założenia zostały spełnione).

Historia zapisów

WAŻNE! Cięcie okresu naliczania zaznacza się, jeżeli aktualizacja dotyczy pól, które mają wpływ na naliczanie wynagrodzenia, np. zmiana wymiaru etatu, stawki wynagrodzenia (szczególnie w trakcie miesiąca). 

Podgląd zapisów

Jeżeli chcemy podejrzeć dane obowiązujące w danym okresie musimy być w odpowiednim zapisie historycznym. Mając otwartą kartotekę pracownika na górze wyświetla się okres, w którym jesteśmy, w tym momencie od 1 kwietnia 2021 (screen powyżej), przechodząc na zakładkę Etat -> Ogólne są widoczne dane dotyczące nowej umowy. 
Jeżeli chcemy zobaczyć dane poprzedniej umowy należy dwa razy kliknąć w poprzedni zapis historyczny. I wtedy można spojrzeć na zakładki, które będą zawierały dane aktualne w poprzednim zapisie historycznym. Zamykając jeden zapis wracamy na zakładkę Historia zapisów.

Przykład - zmiana wymiaru przez pracownika

Taką zmianę również należy wprowadzić za pomocą Aktualizacji kartoteki pracownika. Wybieramy danego pracownika, schemat identyczny do przykładu powyżej. Klikamy przycisk Aktualizuj, a następnie wybieramy datę od kiedy obowiązuje dana aktualizacja i wskazujemy powód aktualizacji. Przyciskiem OK przechodzimy dalej. 

Aktualizacja danych


W kartotece przechodzimy na zakładkę Etat -> Ogólne i zmieniamy wymiar etatu oraz kwotę, która będzie równoważna do wykonanej pracy. 
WAŻNE! Pojawił się komunikat Ustawiono pole cięcie okresu naliczania. jest to ostrzeżenie, że takie cięcie zostało ustawione (ustawienia mają wpływ na naliczanie wynagrodzenia).

Zmiana danych pracownika

Zmiana etatu wymiaru nastąpiła w trakcie miesiąca listopad. Naliczając wypłatę za miesiąc listopad, przy ustawionym cięciu okresu naliczania na wypłacie naliczy Nam się wynagrodzenie podzielone na dwa okresy. Za pierwszy okres wg pierwszego etatu pierwszej stawki wynagrodzenia. Oraz za drugi okres po zmianie wymiaru etatu. 

Elementy wypłaty

Stopka - logo firmy Erpit
Kontakt

ERPIT Sp. z o.o.

Ikona mapy firmy Os. Bolesława Chrobrego 35/52

Ikona adresu firmy 60-681 Poznań

Ikona telefonu komórkowego firmy +48 601 720 038

Ikona maila sprzedaz@erpit.pl

Social media
  • Ikona przekierowania na kanał w serwisie Youtube
  • Ikona przekierowania na fanpage w serwisie Facebook
  • Ikona przekierowania do strony w serwisie Linkedin
Regulamin