Logo firmy Erpit
Zaloguj Zarejestruj Przejdź do stopki
  • A
  • A+
  • A++
  • Ikona zmiany kontrastu
  • Strona główna
  • enova365
  • O firmie
  • Komunikaty
  • Samouczki
    • enova365 Ikona menu rozwijanego kategorii enova365

      • Podstawowa obsługa enova365
      • Dział techniczny
      • Moduł Finanse i Księgowość
      • Moduł Handel
      • Moduł Kadry Płace
      • Split payment
      • JPK
      • PPK
      • Dodatki do enova365
      • enova365 w czasie pandemii
      • Cyfryzacja danych w enova365
      • Wersje enova365
    • Gospodarka magazynowa Ikona menu rozwijanego kategorii Gospodarka magazynowa

      • część I - Wprowadzenie
      • część II - Procesy magazynowe
      • część III - Przyjęcie magazynowe
      • część IV - Wydanie magazynowe
      • część V - Stan magazynu i FIFO
      • część VI - Algorytmy obrotu magazynowego
      • część VII - Korekta PZ i jej skutki
      • część VIII - Inwentaryzacja
      • część IX - Uproszczony obieg dokumentów
      • część X - Ścisła ewidencja
    • Słownik skrótów Ikona menu rozwijanego kategorii Słownik skrótów

      • Skróty w księgowości
    • Polski Ład Ikona menu rozwijanego kategorii Polski Ład

      • Nowe przepisy
    • Oprogramowanie ERPIT Ikona menu rozwijanego kategorii Oprogramowanie ERPIT

      • BL Skaner
  • Oferta
    • Dla magazynu Ikona menu rozwijanego kategorii Dla magazynu

      • Erpit WMS dla e-commerce
    • ERP enova365 Ikona menu rozwijanego kategorii ERP enova365

      • Wdrożenie oprogramowania enova365
      • Dodatek do enova365 - wysyłka maili z fakturami i rozrachunkami
    • Rozwiązania e-commerce Ikona menu rozwijanego kategorii Rozwiązania e-commerce

      • Integracja ze sklepem internetowym Shoper
      • Integracja Allegro z programem enova365
      • Dodatek Erpit eCommerce
    • Dla kadr i płac Ikona menu rozwijanego kategorii Dla kadr i płac

      • Rozliczanie czasu pracy w enova365
      • Skierowanie na badania lekarskie
    • Dla księgowości Ikona menu rozwijanego kategorii Dla księgowości

      • Importer z programu Subiekt
      • Importer z formatu Optima
      • Importer JPK
      • Dodatek do masowego pobierania kursów - uruchomienie sprzedaży
    • Dla biur rachunkowych Ikona menu rozwijanego kategorii Dla biur rachunkowych

      • Rozliczanie czasu pracy w enova365
      • Importer z programu Subiekt
      • Importer z formatu Optima
      • Importer JPK
      • Dodatek do enova365 - wysyłka maili z fakturami i rozrachunkami
      • Dodatek do enova365 - Zapisywanie faktur w bazie slave
    • Branżowe dla enova365 Ikona menu rozwijanego kategorii Branżowe dla enova365

      • Dodatek zbożowy
      • Dodatek Kontra
    • Dla handlu Ikona menu rozwijanego kategorii Dla handlu

      • Mobilny Handlowiec
      • Integracja Allegro z programem enova365
      • Integracja ze sklepem internetowym Shoper
      • Erpit WMS dla e-commerce
      • Dodatek Kontra
      • Dodatek do enova365 - wysyłka maili z fakturami i rozrachunkami
      • Dodatek Erpit eCommerce
  • Cennik
  • Kontakt
  • Panel klienta
  • Logowanie
Spis treści
Tytuł miniatury
Ikona udostępnienia na Facebooku Ikona udostępnienia na Twitterze Ikona udostępnienia na Linkedinie

Czasami maile nie dochodzą do odbiorcy

17 grudzień 2021
ikona autora Jakub

Wprowadzenie

Pocztą e-mail posługujemy się na codzień. Jest ona wykorzystywana w różnych celach i stanowi dobry sposób komunikacji. Czasem jednak ta poczta nie dociera do odbiorcy. Dlaczego tak się dzieje. Co można zrobić aby uniknąć takiej sytuacji.

Przyczyny zaginięcia e-mail'i

Nasz e-mail może nie być odebrany przez odbiorcę z wielu powodów. Najpopularniejsze z nich to: 

  • zablokowanie przez systemy antywirusowe,
  • zablokowanie przez systemy antyspamowe.
  • zagubienie w folderze ze spamem
  • przeoczenie
  • przepełnienie skrzynki pocztowej odbiorcy
  • nasz błąd w adresie poczty.

O niektórych z tych problemów możemy dowiedzieć się z tzw. zwrotek, czyli e-maili wysyłanych przez serwery pocztowe informujących o niedostarczeniu przesyłki. W tych zwrotkach znajdziemy komunikaty takie jak np. 

  • maildir over quota - przepełnienie poczty na serwerze odbiorcy
  • Sorry, I couldn't find any host named / Nie mozna znalezc hosta : xxxxx.pl   - błędny adres w części domeny (po znaku @)
  • maildrop: maildir over quota - przepełnienie skrzynki pocztowej

Jeżeli nie dostajemy zwrotek, a e-mail nie dociera do odbiorcy należy poprosić administratorów serwerów pocztowych (naszego serwera oraz serwera po stronie odbiorcy) o sprawdzenie logów systemowych i poprawienie konfiguracji. 

Zapobieganie utracie e-maili

Nie ma skutecznej metody zapobiegania problemom z dostarczeniem e-maila. Nie wystarczy, że e-mail znajdzie się w folderze wysłane (Sent). Gdy tam się znajduje oznacza tylko, że dotarł do odbiorcy. Najlepiej jest upewniać się czy odbiorca otrzymał i przeczytał maila prosząc o potwierdzenie. Niektóre programy pocztowe pozwalają na włączenie opcji prośby o potwierdzenie. Musimy mieć tu jednak świadomość, że odbiorca nie ma obowiązku aby potwierdzenia e-maila gdy jego program o to poprosi. Najlepszym rozwiązaniem w przypadku ważnych informacji jest prośba o odpisanie na e-mail i odwrotnie gdy dostajemy ważną informację pocztą elektroniczną wypada odpowiedzieć, potwierdzając odbiór.

Mail w wysłanych

W poprzednich rozdziałach wspomniano, że obecność e-maila w folderze wysłane nie gwarantuje, że został on dostarczony. Wskazuje nam jednak, że podjęliśmy działania w celu dostarczenia informacji. W przypadku sporów  dot. np. żądań zapłaty, posiadanie takiego e-maila może wskazywać na to, że staraliśmy się dostarczyć skutecznie ponaglenie, czy wezwanie do zapłaty.

Podsumowanie

Na zakończenie warto zapamiętać że:

  • mail nie zawsze dociera do adresata
  • warto potwierdzać otrzymanie maili zwłaszcza w przypadku pierwszej wymiany korespondencji i gdy informacje są ważne

Wysyłanie e-maili zajmuje często wiele czasu warto więc optymalizować te procesy jak tylko można. Użytkownicy programu enova365 mogą w tym celu skorzystać z naszego dodatku, który usprawnia proces powtarzalnego wysyłania e-maili i jest bardzo prosty w konfiguracji. 

 

 

ERPIT Mailer


Co może ERPIT Mailer

Czytaj więcej
Stopka - logo firmy Erpit
Kontakt

ERPIT Sp. z o.o.

Ikona mapy firmy Os. Bolesława Chrobrego 35/52

Ikona adresu firmy 60-681 Poznań

Ikona telefonu komórkowego firmy +48 601 720 038

Ikona maila sprzedaz@erpit.pl

Social media
  • Ikona przekierowania na kanał w serwisie Youtube
  • Ikona przekierowania na fanpage w serwisie Facebook
  • Ikona przekierowania do strony w serwisie Linkedin
Regulamin