Logo firmy Erpit
Zaloguj Zarejestruj Przejdź do stopki
  • A
  • A+
  • A++
  • Ikona zmiany kontrastu
  • Strona główna
  • enova365
  • O firmie
  • Komunikaty
  • Samouczki
    • enova365 Ikona menu rozwijanego kategorii enova365

      • Podstawowa obsługa enova365
      • Dział techniczny
      • Moduł Finanse i Księgowość
      • Moduł Handel
      • Moduł Kadry Płace
      • Split payment
      • JPK
      • PPK
      • Dodatki do enova365
      • enova365 w czasie pandemii
      • Cyfryzacja danych w enova365
      • Wersje enova365
    • Gospodarka magazynowa Ikona menu rozwijanego kategorii Gospodarka magazynowa

      • część I - Wprowadzenie
      • część II - Procesy magazynowe
      • część III - Przyjęcie magazynowe
      • część IV - Wydanie magazynowe
      • część V - Stan magazynu i FIFO
      • część VI - Algorytmy obrotu magazynowego
      • część VII - Korekta PZ i jej skutki
      • część VIII - Inwentaryzacja
      • część IX - Uproszczony obieg dokumentów
      • część X - Ścisła ewidencja
    • Słownik skrótów Ikona menu rozwijanego kategorii Słownik skrótów

      • Skróty w księgowości
    • Polski Ład Ikona menu rozwijanego kategorii Polski Ład

      • Nowe przepisy
    • Oprogramowanie ERPIT Ikona menu rozwijanego kategorii Oprogramowanie ERPIT

      • BL Skaner
  • Oferta
    • Dla magazynu Ikona menu rozwijanego kategorii Dla magazynu

      • Erpit WMS dla e-commerce
    • ERP enova365 Ikona menu rozwijanego kategorii ERP enova365

      • Wdrożenie oprogramowania enova365
      • Dodatek do enova365 - wysyłka maili z fakturami i rozrachunkami
    • Rozwiązania e-commerce Ikona menu rozwijanego kategorii Rozwiązania e-commerce

      • Integracja ze sklepem internetowym Shoper
      • Integracja Allegro z programem enova365
      • Dodatek Erpit eCommerce
    • Dla kadr i płac Ikona menu rozwijanego kategorii Dla kadr i płac

      • Rozliczanie czasu pracy w enova365
      • Skierowanie na badania lekarskie
    • Dla księgowości Ikona menu rozwijanego kategorii Dla księgowości

      • Importer z programu Subiekt
      • Importer z formatu Optima
      • Importer JPK
      • Dodatek do masowego pobierania kursów - uruchomienie sprzedaży
    • Dla biur rachunkowych Ikona menu rozwijanego kategorii Dla biur rachunkowych

      • Rozliczanie czasu pracy w enova365
      • Importer z programu Subiekt
      • Importer z formatu Optima
      • Importer JPK
      • Dodatek do enova365 - wysyłka maili z fakturami i rozrachunkami
      • Dodatek do enova365 - Zapisywanie faktur w bazie slave
    • Branżowe dla enova365 Ikona menu rozwijanego kategorii Branżowe dla enova365

      • Dodatek zbożowy
      • Dodatek Kontra
    • Dla handlu Ikona menu rozwijanego kategorii Dla handlu

      • Mobilny Handlowiec
      • Integracja Allegro z programem enova365
      • Integracja ze sklepem internetowym Shoper
      • Erpit WMS dla e-commerce
      • Dodatek Kontra
      • Dodatek do enova365 - wysyłka maili z fakturami i rozrachunkami
      • Dodatek Erpit eCommerce
  • Cennik
  • Kontakt
  • Panel klienta
  • Logowanie
Spis treści
Tytuł miniatury
Ikona udostępnienia na Facebooku Ikona udostępnienia na Twitterze Ikona udostępnienia na Linkedinie

Okresy obrachunkowe w systemie enova365

13 październik 2021
ikona autora Paulina

Okresy obrachunkowe w enova365


W enova365 istnieje oczywiście obsługa roku obrachunkowego, w systemie nazwą, jaką się posługujemy jest okres obrachunkowy. Okres obrachunkowy trwa, w myśl ustawy o rachunkowości jeden, pełny rok kalendarzowy (lub przypada na inny okres rozliczeniowy, który trwa 12 kolejnych pełnych miesięcy kalendarzowych). Okres obrachunkowy kończy się sporządzeniem rocznego sprawozdania finansowego.

 

 

Dodawanie nowego okresu obrachunkowego w systemie


Aby dodać nowy okres obrachunkowy, przechodzimy do Narzędzia -> Opcje -> Księgowość -> Okresy obrachunkowe.

Wybieramy Nowy (Okres obrachunkowy) i uzupełniamy.

W tym miejscu możemy również zamknąć trwający rok obrachunkowy.

Okres obrachunkowy

 

Efekt:

Dodawanie nowego okresu obrachunkowego

 

 

 

 

Zmiana zakresu dat okresu obrachunkowego


Jeżeli w okresie obrachunkowym nie ma dekretów, to istnieje możliwość zmiany zakresu dat okresu obrachunkowego zarówno rozpoczęcia, jak i zakończenia okresu. Zmiany dokonujemy oczywiście w Narzędzia -> Opcje -> Księgowość -> Okresy obrachunkowe. I na danym okresie obrachunkowym możnemy zmienić zakres dat.

Zmiana dat

 

Jeżeli w okresie obrachunkowym są zapisy księgowe, w celu zmiany zakresu dat można skorzystać z czynności "Zmień okres…" z poziomu okresu obrachunkowego w konfiguracji. Znajduje się ona w Narzędzia -> Opcje -> Księgowość ->Okresy obrachunkowe.

Czynność "Zmień okres..." znajduje się na ostatnio dodanym okresie obrachunkowym i umożliwia zmianę daty zakończenia okresu obrachunkowego, w którym występują już księgowania. Warunkiem wykonania czynności jest wpisanie daty zakończenia okresu w polu: "Nowy koniec okresu" na formatce, która wywołuje się po kliknięciu czynności "Zmień okres…" na zakładce Czynności. Nowa data zakończenia nie może być wcześniejsza niż data istniejących dekretów/zapisów.

Zmiana początku okresu, w którym istnieją już dekrety możliwa jest jedynie wdrożeniowo.

Stopka - logo firmy Erpit
Kontakt

ERPIT Sp. z o.o.

Ikona mapy firmy Os. Bolesława Chrobrego 35/52

Ikona adresu firmy 60-681 Poznań

Ikona telefonu komórkowego firmy +48 601 720 038

Ikona maila sprzedaz@erpit.pl

Social media
  • Ikona przekierowania na kanał w serwisie Youtube
  • Ikona przekierowania na fanpage w serwisie Facebook
  • Ikona przekierowania do strony w serwisie Linkedin
Regulamin