Raporty błędów w enova365
Błędy, kogo nie przyprawiają o zawrót głowy? Podstawową funkcjonalnością systemu enova365 jest obsługa błędów poprzez dodatkowe okno formularza zawierające obszerne informacje na temat napotkanego błędu w systemie. Poziom złożoności błędów można podzielić na te, które (1) jesteśmy w stanie sami naprawić (2) oraz te, w których pomoc partnera systemu jest niezbędna.
Raport błędu jest podzielony na sekcję:
- Informacja – wersja programu wraz z datą wywołania błędu.
- Komentarz – zawierający podstawową informację o przyczynach błędu.
- Źródło – informacja o miejscu w kodzie programu skąd pochodzi obsłużony błąd.
- Wywołanie – szczegółowa informacja o miejscu w kodzie programu skąd pochodzi obsłużony błąd.
WAŻNE! Najważniejszy z punktu widzenia operatora systemu jest Komentarz, który może nakierować Nas na prawidłowe rozwiązanie problemu. Pozostałe sekcje istotne są dla Partnerów oraz Producenta oprogramowania w celu szczegółowego ustalenia przyczyny błędu.
Z poziomu okna formularza błędu istnieją dodatkowe możliwości związane z (1) wysyłką błędu za pomocą poczty (należy posiadać konto w programie pocztowym, np. Outlook) (2) oraz bezwarunkowe zamknięcie programu enova365. Opcja spowoduje zamknięcie programu bez zapisywania danych.
Zgłaszając błąd do ERPIT Sp. z o.o. ważne jest by podać informacje tj.:
- nazwę klienta,
- nazwę bazy (w biurze rachunkowym lub gdy jest więcej baz),
- moduł, w którym występuje problem,
- numer wersji, na której pracujemy,
- scenariusz doprowadzenia do błędu.
Mile widziany również screen z rozwiniętym raportem błędu (jak przedstawiono powyżej).