
Powiadomienia - Praca Zdalna
Wprowadzenie
Od wersji 2110.1.2 w module Praca zdalna mamy możliwość korzystania z funkcjonalności jaką jest wysyłanie powiadomień. Przy ich pomocy użytkownicy systemu mają możliwość komunikowania się. Powiadomienie służy do przesłania informacji do innych użytkowników systemu enova365. Dzięki funkcji potwierdzania przeczytania wiadomości Powiadomienie może być wykorzystane także w alternatywny sposób np. do sprawdzenia obecności pracownika na stanowisku pracy. Opcja dostępna również w wersji okienkowej.
Zaaranżowany przez Nas przykład opiera się na powiadomieniu dwóch pracowników o zbliżającym się szkoleniu BHP. Zachęcamy do zaznajomienia się z przykładowym modelem.
Wysyłanie powiadomień
W module Praca zdalna wybieramy listę Powiadomienia. Z tego poziomu dostępna jest funkcjonalność Wyślij powiadomienia. Odbiorcą może być operator systemu albo pracownik, który dostęp do systemu uzyskuje przy pomocy pulpitu pracownika.
Wpisujemy temat oraz treść wiadomości, wybieramy operatorów. A następnie określamy czas wysłanie powiadomienia. Domyślnie jest zaznaczony parametr Wyślij teraz - wiadomość zostanie wysłana po jej utworzeniu. Jednak mamy możliwość odroczenia wysyłki takiej wiadomości w czasie. Możemy zadecydować, w jakim dniu i o której godzinie wiadomość ma być wysłana i do kiedy ona będzie ważna, czyli ile czasu będzie miał pracownik na potwierdzenie.
Pozostańmy jednak przy domyślnych parametrach, czyli Wyślij teraz. A następnie określamy przez jaki okres będzie ona ważna (czas podawany jest w minutach). I wysyłamy.
Odbiór wiadomości
Logujemy się na konto jednego z dwóch odbiorców - Jan Kowalski. Adresat otrzymał powiadomienie o przysłanej wiadomości - Szkolenie BHP. Z poziomu asystenta możemy otworzyć takie powiadomienie i zapoznać się z treścią wiadomości. W następnym kroku je Potwierdzić.
Logujemy się teraz na konto nadawcy. Osoba wysyłająca powiadomienia może sprawdzić, czy wiadomość została potwierdzona dzięki polu Status, które dostępne jest w module Pracy zdalnej na liście Powiadomienia.
Powiadomienie może przyjąć następujący status:
- W realizacji,
- Potwierdzono na czas,
- Potwierdzono po czasie,
- Brak potwierdzenia
WAŻNE! Zapisywany jest również czas potwierdzenia i czas reakcji.
Dostęp do listy powiadomień
Dostęp do listy powiadomień jest ograniczany przy pomocy praw. Po przejściu do określonej roli mamy możliwość określić czy dany operator będzie posiadał takie prawa. Aby prawa ustawić należy przejść do PracaZdalna. Mamy tam dwie gałęzie: (1) Powiadomienia (2) oraz Powiadomienia operatów/pracowników.
Zgodnie z określonymi ustawieniami pracownik będzie posiadał prawo korzystania z takiej listy wysyłanie powiadomień, albo nie.
Dodatkowo, aby korzystać z funkcjonalności należy w ustawieniach operatora, w zakładce CRM włączyć funkcję przypominacz. Dzięki temu po wysłaniu powiadomienia operator dostanie informację, że taka wiadomość do niego została wysłana.