Miniaturka artykułu
Opublikowano: 05-11-2021, Agata

Zaliczki i wpłaty - obsługa w enova365


Wprowadzenie

Zaliczka to kwota, którą wpłacamy dostawcy lub usługodawcy po zawarciu umowy, lecz jeszcze przed jej sfinalizowaniem. Jest to część kwoty za towar lub usługę, dlatego ostateczna kwota do zapłaty zostaje pomniejszona o wartość zaliczki. Jak dodać nowy zapis wpłaty do listy z pozycji nowo utworzonego operatora w systemie enova365? Zapraszamy do artykułu.


Konfiguracja na operatorze

Należy pamiętać, że dla nowo utworzonego operatora musimy mieć zdefiniowane ustawienia dla Ewidencji Środków Pieniężnych (Narzędzia/Opcje/Systemowe/Operatorzy, a następnie konkretny Operator/Ewidencja ŚP. Wprowadzamy dane w polu:

  • Ustawienia operatora dla Ewidencji Środków Pieniężnych - pole umożliwiające ustawienia domyślnej kasy oraz rachunku bankowego dla danego operatora, które będą następnie domyślnie się podpowiadać na wybranych listach oraz płatnościach/zapłatach.
  • Domyślny folder do eksportu przelewów - pole umożliwiające zdefiniowanie ścieżki eksportu przelewów z programu enova365 do pliku dla danego operatora.

Ustawienia operatora dla Ewidencji ŚP

 


Wprowadzenie wpłaty na dokumencie

Idea: Wystawiamy dokument Zamówienie od odbiorcy z zaliczką 50 zł na namiot jednoosobowy. Załóżmy, że nie mamy wcześniej utworzonego dokumentu wypłata KP. I chcemy otrzymać FV, z której będzie jasno wynikało jaka suma została jeszcze do zapłaty.


W celu pomniejszenia płatności na dokumencie w skutek wpłaty należy, po dodaniu wszystkich pozycji i określeniu wartości (Sprzedaż/Zamówienie od odbiorcy/Nowy ZO), przejść do zakładki Zaliczki i wprowadzić wpłatę.

Wybór pola Wpłata


Wprowadzamy dane. Wartość pola: kontrahent, kwota oraz opis jest wymagana.

Wprowadzenie wartości na dokumencie Wpłata


Możemy dostrzec, że zaliczka została dodana na dokumencie.

Zaliczka dodana


Przekształcamy dokument w fakturę zaliczkową (Relacje/Faktura/Nowy FZAL).

Przekształcenie dokumentu w fakturę zaliczkową


By dany towar znalazł się na dokumencie musimy zaznaczyć pole checkbox w kolumnie Kopiuj. 

Wybór pozycji dla dokumentu podrzędnego


Po utworzeniu dokumentu możemy podejrzeć płatności na samym dokumencie. W sekcji Zaliczki i wpłaty widzimy, że dodana przez Nas wcześniej kwota znajduje się na dokumencie. Natomiast sekcja Płatności wskazuje Nam ile zostało jeszcze do zapłaty - do rozliczenia.

Dokument faktura zaliczkowa


Wydruk końcowy - Faktura zaliczkowa.

Wystawienie faktury zaliczkowej