Logo firmy Erpit
Zaloguj Zarejestruj Przejdź do stopki
  • A
  • A+
  • A++
  • Ikona zmiany kontrastu
  • Strona główna
  • enova365
  • O firmie
  • Komunikaty
  • Samouczki
    • enova365 Ikona menu rozwijanego kategorii enova365

      • Podstawowa obsługa enova365
      • Dział techniczny
      • Moduł Finanse i Księgowość
      • Moduł Handel
      • Moduł Kadry Płace
      • Split payment
      • JPK
      • PPK
      • Dodatki do enova365
      • enova365 w czasie pandemii
      • Cyfryzacja danych w enova365
      • Wersje enova365
    • Gospodarka magazynowa Ikona menu rozwijanego kategorii Gospodarka magazynowa

      • część I - Wprowadzenie
      • część II - Procesy magazynowe
      • część III - Przyjęcie magazynowe
      • część IV - Wydanie magazynowe
      • część V - Stan magazynu i FIFO
      • część VI - Algorytmy obrotu magazynowego
      • część VII - Korekta PZ i jej skutki
      • część VIII - Inwentaryzacja
      • część IX - Uproszczony obieg dokumentów
      • część X - Ścisła ewidencja
    • Słownik skrótów Ikona menu rozwijanego kategorii Słownik skrótów

      • Skróty w księgowości
    • Polski Ład Ikona menu rozwijanego kategorii Polski Ład

      • Nowe przepisy
    • Oprogramowanie ERPIT Ikona menu rozwijanego kategorii Oprogramowanie ERPIT

      • BL Skaner
  • Oferta
    • Dla magazynu Ikona menu rozwijanego kategorii Dla magazynu

      • Erpit WMS dla e-commerce
    • ERP enova365 Ikona menu rozwijanego kategorii ERP enova365

      • Wdrożenie oprogramowania enova365
      • Dodatek do enova365 - wysyłka maili z fakturami i rozrachunkami
    • Rozwiązania e-commerce Ikona menu rozwijanego kategorii Rozwiązania e-commerce

      • Integracja ze sklepem internetowym Shoper
      • Integracja Allegro z programem enova365
      • Dodatek Erpit eCommerce
    • Dla kadr i płac Ikona menu rozwijanego kategorii Dla kadr i płac

      • Rozliczanie czasu pracy w enova365
      • Skierowanie na badania lekarskie
    • Dla księgowości Ikona menu rozwijanego kategorii Dla księgowości

      • Importer z programu Subiekt
      • Importer z formatu Optima
      • Importer JPK
      • Dodatek do masowego pobierania kursów - uruchomienie sprzedaży
    • Dla biur rachunkowych Ikona menu rozwijanego kategorii Dla biur rachunkowych

      • Rozliczanie czasu pracy w enova365
      • Importer z programu Subiekt
      • Importer z formatu Optima
      • Importer JPK
      • Dodatek do enova365 - wysyłka maili z fakturami i rozrachunkami
      • Dodatek do enova365 - Zapisywanie faktur w bazie slave
    • Branżowe dla enova365 Ikona menu rozwijanego kategorii Branżowe dla enova365

      • Dodatek zbożowy
      • Dodatek Kontra
    • Dla handlu Ikona menu rozwijanego kategorii Dla handlu

      • Mobilny Handlowiec
      • Integracja Allegro z programem enova365
      • Integracja ze sklepem internetowym Shoper
      • Erpit WMS dla e-commerce
      • Dodatek Kontra
      • Dodatek do enova365 - wysyłka maili z fakturami i rozrachunkami
      • Dodatek Erpit eCommerce
  • Cennik
  • Kontakt
  • Panel klienta
  • Logowanie
Spis treści
Tytuł miniatury
Ikona udostępnienia na Facebooku Ikona udostępnienia na Twitterze Ikona udostępnienia na Linkedinie

Korekty nieobecności

08 marzec 2022
ikona autora Agata

W programie enova365 są następujące możliwości wykonywania korekt nieobecności:

Przy użyciu opcji Miesięcy wstecz

Jest to opcja najczęściej używana przez użytkowników programu enova365 zarówno w przypadku korygowania nieobecności jak i również elementów wynagrodzenia. Opcja ta umożliwia naliczenie bieżącej wypłaty wraz z elementami korygującymi do poprzednich okresów. Pełne rozliczenie korekty następuje w miesiącu bieżącym.

Naliczenie korekty nieobecności poprzez użycie opcji miesięcy wstecz polega na:

  • przypisaniu nieobecności pracownikowi do już rozliczonego okresu lub wprowadzeniu korekty rozliczonej nieobecności,
  • naliczeniu wypłaty poprzez wskazanie na formularzu Nalicz wypłaty w parametrze Miesięcy wstecz ilości miesięcy, o które ma cofnąć się program podczas naliczania wypłaty, tak aby uwzględnić wprowadzone nieobecności lub korekty nieobecności,

Przy użyciu opcji Miesięcy wstecz

  • przygotowaniu korekty deklaracji ZUS DRA dla miesiąca korygowanego w przypadku, gdy w miesiącu tym na deklaracji ZUS DRA była wykazana początkowo naliczona nieobecność ZUS.

WAŻNE! Często opcja miesięcy wstecz jest wykorzystywana również w przypadku, gdy należy skorygować wypłatę. Przykładowo pracownikowi została wypłacana za niska bądź za wysoka kwota premii czy nagrody lub zarejestrowano na czasie pracy dodatkowo przepracowane przez pracownika nadgodziny. Należy pamiętać, że opcja miesięcy wstecz będzie skutkować naliczeniem korygującym na bieżącej wypłacie jeżeli korygowany element wynagrodzenia w konfiguracji Narzędzia -> Opcje -> Kadry i płace -> Płace -> Elementy wynagrodzenia na zakładce Ogólne ma zaznaczony parametr Korygowany: TAK.

 

 

Przy użyciu opcji Edycja miesiąca ZUS

Jest to opcja, która umożliwia rozdzielenie na wypłacie korygującej miesiąca ZUS od miesiąca PIT. W związku z czym edycję miesiąca ZUS należy użyć w przypadku, jeżeli składniki wynagrodzenia mają zostać rozliczone w innym miesiącu ZUS niż miesiąc, w którym jest naliczana wypłata. Przy użyciu edycji miesiąca ZUS korekta jest rozliczana we wskazanym miesiącu ZUS co powoduje konieczność naliczenia korekty do deklaracji ZUS za korygowany okres.

Naliczenie korekty nieobecności poprzez użycie opcji edycja miesiąca ZUS polega na:

  • przypisaniu nieobecności pracownikowi do już rozliczonego okresu lub wprowadzeniu korekty rozliczonej nieobecności,
  • naliczeniu wypłaty poprzez wskazanie na formularzu Nalicz wypłaty w parametrze Edycja ‘Rozlicz. ZUS za’ opcji Tak, następnie w parametrze Rozliczenie ZUS za wybranie miesiąca wypłaty korygowanej oraz w parametrze Okres okresu wypłaty korygowanej,

Przy użyciu opcji Edycja miesiąca ZUS

  • przygotowaniu korekty deklaracji ZUS DRA dla miesiąca korygowanego.

 

Z kodami wyrównania na ZUS RSA

Jeżeli nieobecność ma zostać skorygowana poprzez kody wyrównania należy zastosować zarówno opcję edycji miesiąca ZUS jak i opcję miesięcy wstecz. Taki sposób korekty stosujemy, gdy zmianie ulega kwota rozliczenia nieobecności (np. z 80% na 100%) natomiast nie zmienia się okres nieobecności.

Stopka - logo firmy Erpit
Kontakt

ERPIT Sp. z o.o.

Ikona mapy firmy Os. Bolesława Chrobrego 35/52

Ikona adresu firmy 60-681 Poznań

Ikona telefonu komórkowego firmy +48 601 720 038

Ikona maila sprzedaz@erpit.pl

Social media
  • Ikona przekierowania na kanał w serwisie Youtube
  • Ikona przekierowania na fanpage w serwisie Facebook
  • Ikona przekierowania do strony w serwisie Linkedin
Regulamin