
Importy danych z arkusza Excel do enova365
Program enova365 umożliwia zaczytanie różnego rodzaju danych za pomocą arkusza excel.
Import polega na skopiowaniu danych z odpowiednio przygotowanego arkusza excel (zawierające określone kolumny i określony typ danych) i wklejeniu go na właściwą listę w enova365.
W ten sposób można zaimportować wiele elementów oraz dokumentów. Funkcjonalność jest szczególnie przydatna do wprowadzania danych na początku pracy z programem enova365.
Aby zaczytać dane do enova365, najlepiej uzyskać arkusz z poprawnymi nagłówkami z enova365 .A więc, należy najpierw w programie przygotować listę, na którą będziemy wklejać nasze dane. Mamy wtedy pewność, że podczas próby wklejenia danych na listę czynność nie zakończy się błędem. Wyjmujemy pola, które nas interesują. Jak wyjąć pole na listę? Odsyłamy do wpisu dla enova365 w wersji okienkowej oraz dla enova365 w wersji multi.
Pola możemy także ukryć poprzez zaznaczenie ich i przeciągnięcie w dół. Kiedy mamy już gotowe wszystkie pola, jakie chcemy uzupełniać danymi, będąc na liście klikamy prawym przyciskiem myszy i wybieramy Arkusz Excel:
W kolejnym oknie najważniejsza jest zaznaczona opcja w sekcji Wiersz nagłówka danych: Ścieżka dostępu do danych, pozwala na późniejsze importowanie danych.
Oprócz tego korzystamy z Arkusza Excel, a więc format eksportowanych danych to XLSX.
Eksportowane dane na liście: Tylko zaznaczone dane na liście. Zaznaczamy jeśli chcemy, aby na naszym arkuszu znalazł się tylko jeden wiersz. Jeśli nie zaznaczymy tej opcji, na arkuszu pojawią się wszystkie dane z listy.
Po zatwierdzeniu otworzy się program Excel z naszym arkuszem. W arkuszu uzupełniamy dane pod odpowiednie nagłówki. Ważne jest, aby nie zmieniać nazw nagłówków! Muszą one pozostać w takim stanie, w jakim zostały wyeksportowane z enova365.
Jedyne co możemy zrobić to "pozbyć się" kolumn, których nazwa rozpoczyna się od "Workers. ..." Są to pola od workerów, które nie mają wpływu na import/eksport danych.
Gotowe nagłówki do pracy wyglądają następująco:
Zapisujemy plik z własną nazwą we wskazanej lokalizacji i przechodzimy do uzupełniania arkusza danymi.
Uzupełnione dane, gotowe do wklejenia na listę towarów w enova365:
Jedyne co nam pozostało to zaznaczyć wartości, skopiować je i wkleić na listę w enova365. A więc, zaznaczamy wszystkie dane (najprościej przy użyciu skrótu klawiszowego: CTRL+A - wcześniej ustawiamy kursor na wypełnionej komórce, np. A1.):
Po zaznaczeniu klikamy prawym przyciskiem myszy i wybieramy Kopiuj (lub używamy skrótu CTRL + C):
Przechodzimy do enova365, wybieramy listę.
Zaznaczamy i klikamy prawym przyciskiem myszy -> Wklej.
Efekt końcowy: