Logo firmy Erpit
Zaloguj Zarejestruj Przejdź do stopki
  • A
  • A+
  • A++
  • Ikona zmiany kontrastu
  • Strona główna
  • enova365
  • O firmie
  • Komunikaty
  • Samouczki
    • enova365 Ikona menu rozwijanego kategorii enova365

      • Podstawowa obsługa enova365
      • Dział techniczny
      • Moduł Finanse i Księgowość
      • Moduł Handel
      • Moduł Kadry Płace
      • Split payment
      • JPK
      • PPK
      • Dodatki do enova365
      • enova365 w czasie pandemii
      • Cyfryzacja danych w enova365
      • Wersje enova365
    • Gospodarka magazynowa Ikona menu rozwijanego kategorii Gospodarka magazynowa

      • część I - Wprowadzenie
      • część II - Procesy magazynowe
      • część III - Przyjęcie magazynowe
      • część IV - Wydanie magazynowe
      • część V - Stan magazynu i FIFO
      • część VI - Algorytmy obrotu magazynowego
      • część VII - Korekta PZ i jej skutki
      • część VIII - Inwentaryzacja
      • część IX - Uproszczony obieg dokumentów
      • część X - Ścisła ewidencja
    • Słownik skrótów Ikona menu rozwijanego kategorii Słownik skrótów

      • Skróty w księgowości
    • Polski Ład Ikona menu rozwijanego kategorii Polski Ład

      • Nowe przepisy
    • Oprogramowanie ERPIT Ikona menu rozwijanego kategorii Oprogramowanie ERPIT

      • BL Skaner
  • Oferta
    • Dla magazynu Ikona menu rozwijanego kategorii Dla magazynu

      • Erpit WMS dla e-commerce
    • ERP enova365 Ikona menu rozwijanego kategorii ERP enova365

      • Wdrożenie oprogramowania enova365
      • Dodatek do enova365 - wysyłka maili z fakturami i rozrachunkami
    • Rozwiązania e-commerce Ikona menu rozwijanego kategorii Rozwiązania e-commerce

      • Integracja ze sklepem internetowym Shoper
      • Integracja Allegro z programem enova365
      • Dodatek Erpit eCommerce
    • Dla kadr i płac Ikona menu rozwijanego kategorii Dla kadr i płac

      • Rozliczanie czasu pracy w enova365
      • Skierowanie na badania lekarskie
    • Dla księgowości Ikona menu rozwijanego kategorii Dla księgowości

      • Importer z programu Subiekt
      • Importer z formatu Optima
      • Importer JPK
      • Dodatek do masowego pobierania kursów - uruchomienie sprzedaży
    • Dla biur rachunkowych Ikona menu rozwijanego kategorii Dla biur rachunkowych

      • Rozliczanie czasu pracy w enova365
      • Importer z programu Subiekt
      • Importer z formatu Optima
      • Importer JPK
      • Dodatek do enova365 - wysyłka maili z fakturami i rozrachunkami
      • Dodatek do enova365 - Zapisywanie faktur w bazie slave
    • Branżowe dla enova365 Ikona menu rozwijanego kategorii Branżowe dla enova365

      • Dodatek zbożowy
      • Dodatek Kontra
    • Dla handlu Ikona menu rozwijanego kategorii Dla handlu

      • Mobilny Handlowiec
      • Integracja Allegro z programem enova365
      • Integracja ze sklepem internetowym Shoper
      • Erpit WMS dla e-commerce
      • Dodatek Kontra
      • Dodatek do enova365 - wysyłka maili z fakturami i rozrachunkami
      • Dodatek Erpit eCommerce
  • Cennik
  • Kontakt
  • Panel klienta
  • Logowanie
Tytuł miniatury
Ikona udostępnienia na Facebooku Ikona udostępnienia na Twitterze Ikona udostępnienia na Linkedinie

Możliwość zmiany działania MPP w enova365

19 grudzień 2019
ikona autora Paulina

Obowiązkowa podzielona płatność występuje gdy:

  • płatnik i sprzedawca są podatnikami VAT,
  • pozycje zawierają towary i usługi wrażliwe (oznaczone odpowiednio na kartotece towarowej w bazie),
  • faktura wynosi powyżej 15 000 zł brutto.

Przy spełnionych powyższych warunkach, pod numerem faktury sprzedaży umieszczony zostaje napis Mechanizm podzielonej płatności – w celu spełnienia wymagań ustawy. Ma to ma miejsce od 1 listopada 2019r.

W przypadku sytuacji, gdy chcemy zastosować Mechanizm podzielonej płatności pomimo braku spełnienia wcześniej wspomnianych warunków np. gdy faktura nie przekracza 15 tys., ale dotyczy części większego zamówienia już przekraczającego wartość 15 tys.
W takiej sytuacji można dokonać odpowiednich zmian na definicji dokumentu jak i na samym formularzu.

Do sterowania kwotą VAT MPP na dokumencie (a więc wpływaniem czy dokument ma podlegać mechanizmowi podzielonej czy nie) odpowiada parametr Kwota VAT na płatnościach/Płatności, zmiana parametru na inny niż Brak spowoduje zmianę formy płatności na Przelew MPP.

Wybieramy opcję Całkowita kwota VAT dokumentu w parametrze Kwota VAT na płatnościach, efekt: Sposób zapłaty na płatności ustawia się jako przelew MPP.

Wybieramy opcję Brak w parametrze Kwota VAT na płatnościach, efekt: Sposób zapłaty na płatności ustawia się jako przelew MPP.

Co do wydruku faktury – jeśli chcemy, aby pomimo braku spełnionych warunków MPP, dodatkowo dodał się opis Mechanizm podzielonej płatności pod numerem faktury, jest to możliwe i opcję taką dopuszcza ustawodawca. W przypadku chęci modyfikacji ustawień wydruku faktury dysponujemy odpowiednim rozwiązaniem, zapraszamy do kontaktu.

Całkowite „wyłączenie” MPP następuje gdy towar nie jest oznaczony jako podlegający pod Mechanizm Podzielonej Płatności. Oznacza to, że po przekroczeniu 15 tys. nie podpowie się domyślna forma płatności Przelew MPP, co jednak można zmienić parametrem na zakładce Płatności. Zaleca się jednak, by skorzystać z rozwiązania, gdzie faktury przekraczające kwotę wskazaną w ustawie będą ustawiały się automatycznie jako MPP a z kolei w innych przypadkach, to operator będzie mógł zadecydować o sposobie zapłaty.

Stopka - logo firmy Erpit
Kontakt

ERPIT Sp. z o.o.

Ikona mapy firmy Os. Bolesława Chrobrego 35/52

Ikona adresu firmy 60-681 Poznań

Ikona telefonu komórkowego firmy +48 601 720 038

Ikona maila sprzedaz@erpit.pl

Social media
  • Ikona przekierowania na kanał w serwisie Youtube
  • Ikona przekierowania na fanpage w serwisie Facebook
  • Ikona przekierowania do strony w serwisie Linkedin
Regulamin