
Dodawanie pracownika w enova365 - kartoteka
Jak dodać pracownika w module kadry-płace programu enova365?
Pracownika możemy dodać korzystając z kreatora lub ręcznie.
W pierwszym przypadku powinniśmy mieć przygotowane komplet jego danych albo przeprowadzić z nim wywiad podczas tworzenia kartoteki.
Przy dodawaniu ręcznie możemy czynności wykonać na raty uzupełniając dane w zakresie w jakim je aktualnie posiadamy lub jak czas nam na to pozwala. Np. w pierwszej kolejności wprowadzić dane niezbędne do przygotowania umowy.
Utworzenie kartoteki
Aby utworzyć kartotekę pracownika lub innej osoby (zleceniobiorcy, przyszłego pracownika itd.) należy po zalogowaniu się do bazy danych przejść do: Kadry Płace >> Kadry dalej możemy przejść do opcji Pracownicy (jeżeli chcemy od razu przypisać danej osobie etat) lub Wszyscy jeżeli chcemy tylko wprowadzić dane osobowe.
Następnie klikamy przycisk Nowy (Pracownik) znajdujący się na pasku pod Menu.
Po kliknięciu otworzy się okno kartoteki i zobaczymy zakładkę ogólne.
Tutaj należy wypełnić dwa obowiązkowe pola: Imię oraz Nazwisko. Gdybyśmy tego nie zrobili to podczas zapisywania pokaże się następujący komunikat:
Te dwa pola są niezbędne do zapisania kartoteki jednak warto od razu wprowadzić inne dane ewidencyjne takie jak:
- PESEL
- Data i miejsce urodzenia
- Nazwisko rodowe
- Imię ojca i matki
- Płeć
- Obywatelstwo
Te dane są prezentowane w różnych raportach i wydrukach, a brak ich wypełnienia może powodować problemy.
Dane adresowe
W następnej kolejności warto wprowadzić dane adresowe. Adres zameldowania wprowadzamy na zakładce Ogólne. Czasami potrzebujemy dodać dodatkowe adresy np. adres zamieszkania, gdy różni się od adresu zameldowania. Wówczas przechodzimy do zakładki Adresy.
Kolejny adres jaki możemy wprowadzić to adres do korespondencji.
Na zakładce Adresy znajduje się również sekcja Kontakt. Tu wprowadzamy takie dane jak telefon komórkowy, e-mail. Warto uzupełnić te dane.
Zapis danych
Po wprowadzeniu adresów możemy kontynuować wprowadzanie kolejnych informacji, ale warto jest zapisać wprowadzone do tej pory dane.
TIP: Należy pamiętać, że dane w całym programie enova365 obowiązuje zasada, że jeżeli nie dokonamy zapisu to wszystkie wprowadzone dane czy zmiany zostają utracone.
Zapisaną kartotekę można odnaleźć na liście Kadry i Płace >> Kadry >> Wszyscy, albo na liście Kadry i Płace >> Kadry >> Wszyscy. (artykuł o tym gdzie kogo widać już wkrótce).