Logo firmy Erpit
Zaloguj Zarejestruj Przejdź do stopki
  • A
  • A+
  • A++
  • Ikona zmiany kontrastu
  • Strona główna
  • enova365
  • O firmie
  • Komunikaty
  • Samouczki
    • enova365 Ikona menu rozwijanego kategorii enova365

      • Podstawowa obsługa enova365
      • Dział techniczny
      • Moduł Finanse i Księgowość
      • Moduł Handel
      • Moduł Kadry Płace
      • Split payment
      • JPK
      • PPK
      • Dodatki do enova365
      • enova365 w czasie pandemii
      • Cyfryzacja danych w enova365
      • Wersje enova365
    • Gospodarka magazynowa Ikona menu rozwijanego kategorii Gospodarka magazynowa

      • część I - Wprowadzenie
      • część II - Procesy magazynowe
      • część III - Przyjęcie magazynowe
      • część IV - Wydanie magazynowe
      • część V - Stan magazynu i FIFO
      • część VI - Algorytmy obrotu magazynowego
      • część VII - Korekta PZ i jej skutki
      • część VIII - Inwentaryzacja
      • część IX - Uproszczony obieg dokumentów
      • część X - Ścisła ewidencja
    • Słownik skrótów Ikona menu rozwijanego kategorii Słownik skrótów

      • Skróty w księgowości
    • Polski Ład Ikona menu rozwijanego kategorii Polski Ład

      • Nowe przepisy
    • Oprogramowanie ERPIT Ikona menu rozwijanego kategorii Oprogramowanie ERPIT

      • BL Skaner
  • Oferta
    • Dla magazynu Ikona menu rozwijanego kategorii Dla magazynu

      • Erpit WMS dla e-commerce
    • ERP enova365 Ikona menu rozwijanego kategorii ERP enova365

      • Wdrożenie oprogramowania enova365
      • Dodatek do enova365 - wysyłka maili z fakturami i rozrachunkami
    • Rozwiązania e-commerce Ikona menu rozwijanego kategorii Rozwiązania e-commerce

      • Integracja ze sklepem internetowym Shoper
      • Integracja Allegro z programem enova365
      • Dodatek Erpit eCommerce
    • Dla kadr i płac Ikona menu rozwijanego kategorii Dla kadr i płac

      • Rozliczanie czasu pracy w enova365
      • Skierowanie na badania lekarskie
    • Dla księgowości Ikona menu rozwijanego kategorii Dla księgowości

      • Importer z programu Subiekt
      • Importer z formatu Optima
      • Importer JPK
      • Dodatek do masowego pobierania kursów - uruchomienie sprzedaży
    • Dla biur rachunkowych Ikona menu rozwijanego kategorii Dla biur rachunkowych

      • Rozliczanie czasu pracy w enova365
      • Importer z programu Subiekt
      • Importer z formatu Optima
      • Importer JPK
      • Dodatek do enova365 - wysyłka maili z fakturami i rozrachunkami
      • Dodatek do enova365 - Zapisywanie faktur w bazie slave
    • Branżowe dla enova365 Ikona menu rozwijanego kategorii Branżowe dla enova365

      • Dodatek zbożowy
      • Dodatek Kontra
    • Dla handlu Ikona menu rozwijanego kategorii Dla handlu

      • Mobilny Handlowiec
      • Integracja Allegro z programem enova365
      • Integracja ze sklepem internetowym Shoper
      • Erpit WMS dla e-commerce
      • Dodatek Kontra
      • Dodatek do enova365 - wysyłka maili z fakturami i rozrachunkami
      • Dodatek Erpit eCommerce
  • Cennik
  • Kontakt
  • Panel klienta
  • Logowanie
Spis treści
Tytuł miniatury
Ikona udostępnienia na Facebooku Ikona udostępnienia na Twitterze Ikona udostępnienia na Linkedinie

Dodawanie pracownika w enova365 - etat i umowa

07 styczeń 2022
ikona autora Jakub

Jak ustawić osobę jako pracownika w enova365?

Aby osoba wprowadzona do programu enova365 była pracownikiem i była widoczna na liście Pracownicy należy wypełnić zakładkę Etat w kartotece. 

Aby to zrobić odnajdujemy osobę na liście Wszyscy i otwieramy kartotekę.

Jeśli nie wprowadziliśmy osoby to należy utworzyć kartotekę. 

Jeżeli osoba była już wcześniej zatrudniona i zatrudniamy ją ponownie to lepiej zamiast zmiany danych wprowadzić Aktualizację aby utrzymać historię w programie. Aktualizacja została opisana w artykule: Aktualizacja kartoteki pracownika.

TIP: Jak sprawdzić czy poprawić dane czy aktualizować kartotekę pracownika w enova365? Sprawdzamy co mamy na zakładce Etat. Jeśli dane są wypełnione i nieaktualne to Aktualizować. Jeśli nie są wypełnione to można wprowadzić. Dodatkowo warto zerknąć na zakładkę Historia zapisów.

Historia zapisów

Tutaj możemy sprawdzić czy istnieje więcej starszych wersji kartoteki pracownika. 

 

Jeżeli osoba jest niedawno wprowadzona i mamy pewność, że nie była wcześniej u nas zatrudniona to przechodzimy na zakładkę Etat i uzupełniamy dane. 

Wprowadzenie Etatu w kartotece pracownika programu enova365

Po przejściu na zakładkę Etat zobaczymy jedno aktywne pole oznaczone jako Okres zatrudnienia.

(obrazek)

W tym polu wprowadzamy datę początku umowy o pracę. 

TIP: Przy wdrażaniu programu jako datę okres zatrudnienia wprowadzamy dane z aktualnej umowy. 

Po wybraniu lub wpisaniu tej daty uaktywnią się kolejne pola.

Kartoteka pracownika - Etat

Program enova365 wyświetla wtedy domyślne dane. Należy wypełnić pola:

Jednostka organizacyjna - jeśli nie mamy wydziałów to wybrać: Główny wydział firmy (UWAGA: Obsługa wydziałów nie jest dostępna w srebrnej wersji enova365)

Stanowisko - wpisać określenie stanowiska lub wybrać z listy

Kod wykonywanego zawodu GUS - bardzo ważne pole (UWAGA: Program enova365 nie sprawdza jego wymagalności)

Pozostałe pola są wypełnione ale można je zmienić. Istotniejsze to:

Zatrudnienie na podstawie - najczęściej pozostawiamy bez zmian "Na podstawie umowy o pracę"

Typ umowy o pracę - tu wybieramy czy umowa jest na czas nieokreślony, określony, okres próbny itp.

Rodzaj zatrudnienia - tu najczęściej pozostawiamy Nie dotyczy ale można wybrać inną opcję np. gdy zatrudniany jest uczniem

Dalej mamy sekcję kalendarz wg którego będzie pracował pracownik. Jeżeli pracownik nie ma mieć specyficznego kalendarza to pozostawiamy Standardowy z interpretacją Wg planu.

Interpretacja kalendarza jest następująca:

  • Wg planu - założenie że pracownik przychodzi wg planu, uzupełniamy odstępstwa
  • Wg obecności - tu trzeba wprowadzać pełny czas pracy pracowników
  • Wg zestawień - nie polecamy. Można wykorzystać gdy nie jesteśmy w stawnie ustalić dokładnie rzeczywistej realizacji. Np. przy prowadzeniu kart pracy z podsumowaniami otrzymywanych od kierowników działów. 

Kolejna sekcja to Zaszeregowanie. Tu przede wszystkim wprowadzamy wymiar etatu oraz wynagrodzenie. 

Typ stawki - pozostawiamy dowolna

TIP: Jeżeli pracownik ma mieć minimalną płacę, warto ustawić Typ stawki: minimalna. Program będzie to uwzględniał podczas naliczania list płac. 

W polach stawka wprowadzamy kwotę i ustawiamy czy to stawka za godzinę czy miesięczna. 

Poniżej wskazujemy element wynagrodzenia. 

Od wersji enova365 wprowadzono nowe elementy umożliwiające obliczanie od netto. (tu będzie link do artykułu, który powstanie)

Po wypełnieniu zakładki Etat warto zapisać dane. 

Wprowadzenie danych Umowy o pracę

Po wprowadzeniu danych na zakładce ETAT można już drukować umowę. Gdybyśmy chcieli zapisać jeszcze dodatkowe dane do umowy to jest to możliwe na zakładce Etat >> Umowa o pracę. Warto zauważyć, że na dole tej zakładki znajduje się tabelka, w której wyświetlane są kolejne umowy pracownika. Gdyby pracownik był początkowo na umowach okresowych, później na czas nieokreślony to w tej tabeli znajdziemy takie informacje.

Kartoteka pracownika - umowa o pracę

Po ewentualnym uzupełnieniu danych należy zapisać wprowadzone zmiany przyciskiem Zapisz i zamknij.

Zapisz i zamknij

Stopka - logo firmy Erpit
Kontakt

ERPIT Sp. z o.o.

Ikona mapy firmy Os. Bolesława Chrobrego 35/52

Ikona adresu firmy 60-681 Poznań

Ikona telefonu komórkowego firmy +48 601 720 038

Ikona maila sprzedaz@erpit.pl

Social media
  • Ikona przekierowania na kanał w serwisie Youtube
  • Ikona przekierowania na fanpage w serwisie Facebook
  • Ikona przekierowania do strony w serwisie Linkedin
Regulamin