
Modele pracy z enova365 z wykorzystaniem BaseLinker'a
Nasz Dodatek eCommerce może współpracować z programem enova365 na kilka sposobów. Poniżej omówiono typowe modele pracy. We wszystkich tych modelach uwzględniono wykorzystanie platformy BaseLinker.
enova365 jako program magazynowy
W tym modelu program enova365 jest używany jako program do ewidencji magazynowej. W tym podejściu faktury i paragony wystawiane są po stronie platformy BaseLinker. Tam również realizowany jest proces sprzedażowy. enova365 natomiast zarządza stanami magazynowymi w sklepach.
Stany magazynowe są przekazywane do sklepów internetowych i/lub magazynu platformy BaseLinker. Całkowity stan magazynowy może być prezentowany we wszystkich sklepach ale może być również podzielony. O sposobie podziału decyduje algorytm zrealizowany w cesze algorytmicznej programu enova365.
Zamówienia, w tym modelu nie są pobierane do programu enova365. Pobierane są natomiast faktury z BaseLinker'a. Te faktury mogą być zapisywane w enova jako faktury lub jako dokumenty magazynowe rejestrujące rozchód z magazynu. Po zarejestrowaniu takiego rozchodu należy dokonać synchronizacji stanów magazynowych ze sklepami. Może się to odbywać ręcznie (poprzez działanie użytkownika) lub automatycznie.
enova365 jako klasyczny ERP do przetwarzania zamówień
W tym modelu pracy zamówienia z platformy BaseLinker są pobierane do programu enova365 i dalej są tu dalej przetwarzane. W programie enova powstają również dokumenty sprzedaży: faktury i paragony, które później są załączane do BaseLinker'a co umożliwia udostępnienie ich kupującym.
Wystawienie faktury najczęściej powoduje wystawienie również dokumentu magazynowego, który zmniejsza stan magazynowy towarów. Po takiej zmianie wykonuje się synchronizację towarów.
Synchronizacja towarów jest podobna jak w modelu omówionym powyżej, z tym, że w stanach dostępnych dla sklepu można również uwzględnić stan zamówiony, ale jeszcze nie zrealizowany. Realizuje się to tak samo za pomocą cechy algorytmicznej.
Ten model można potraktować jako standardowy i zalecany dla większych organizacji. W ramach tego modelu można zastosować dodatkowo produkowane przez nas rozwiązanie Erpit WMS rozszerzające funkcjonalność ERP o elementy WMS.