Lokalizacje kontrahenta w programie ERP enova365
To jest post archiwalny. Uaktualniony post znajdziesz tutaj: Lokalizacje kontrahenta w programie ERP enova365
Kontrahent może posiadać poza siedzibą główną i adresem do korespondencji również inne lokalizacje np. magazyny, wynajęte biura, itd. W celu przejrzenia lokalizacji kontrahenta należy przejść do CRM -> Lokalizacje kontrahentów. Dostępne są dwa filtry do przeglądania listy lokalizacji pod kątem:
- kontrahentów,
- aktywności lokalizacji.
W celu dodawania nowej lokalizacji należy z paska narzędzi wybrać Nowy (Lokalizacje).
Otwórzmy stworzoną już przykładową lokalizację kontrahenta i omówmy.
Otwieramy wybraną lokalizację -> zakładka Ogólne oraz sekcja Ogólne:
- Kontrahent – z listy trzeba wybrać kontrahenta do którego odnosi się lokalizacja.
- Kod – pole to jest wymagane należy podać unikalny kod składający się z ciągu znaków. Jeśli zostanie wprowadzony znak zapytania, to kod zostanie nadany automatycznie.
- Nazwa – należy wprowadzić nazwę lokalizacji np. Punkt pocztowy.
- Aktywność – do ustalenia czy dana lokalizacja jest aktywna.
- Uwagi – można tutaj podać dodatkowe informacje dotyczące podanej lokalizacji.
Przejdźmy do sekcji Adres. Należy tutaj podać podstawowe dane adresowe.
Sekcja Kontakt umożliwia wprowadzenie danych adresowy, jak np. adres e-mail. W sekcji Rodzaje można określić typ lokalizacji np. miejsce dostawy.
Kolej na zakładkę Urządzenia:
Jest to element modułu "Zlecenia serwisowe". Można tu podejrzeć oraz wprowadzić urządzenia powiązane z lokalizacją, przykładowo: wózek widłowy, komputer, specjalistyczne urządzenia itp. Aby wprowadzić dane nowego urządzenia należy wybrać Nowy (Urządzenie).
Ciekawą opcją jest także przycisk Pokaż lokalizację wprowadzana lokalizacja zostanie pokazana w przeglądarce w Mapach Google:
Warto wspomnieć także, że program umożliwia nam zdefiniowanie nowych rodzajów lokalizacji. Jest to czynność konfiguracyjna. Aby dodać nowy rodzaj lokalizacji przechodzimy do Narzędzia -> Opcje -> Ogóle -> Rodzaje lokalizacji: