Miniaturka artykułu
29-04-2022, Paulina

Nowe funkcjonalności w module Praca Hybrydowa

Moduł Praca Hybrydowa wchodzący w skład programu enova365, powstał w czasie pandemii koronawirusa. Dzięki swojej przejrzystej budowie, pozwala na skuteczne zarządzanie zadaniami, delegowanie pracy i śledzenie postępów projektów.


Może być stosowany zarówno w zespołach, które realizują pracę stacjonarnie, jak i w modelu zdalnym, kiedy pracownicy nie kontaktują się ze sobą bezpośrednio. Dzięki budowie hierarchicznej w łatwy sposób pozwala na znalezienie się w strukturze zadań. Pomaga w skutecznym i sprawnym raportowaniu pracy.


Praca Hybrydowa jest dość młodym obszarem programu, który jest stale rozwijany. W wersji 2204.1.1 enova365 obszar ten doczekał się sporej aktualizacji, która wniosła m.in.:

  • W obszarze Powiadomień listę Powiadomienia zastąpiono dwoma nowymi listami: Wysłane oraz Odebrane. Pierwsza z nich prezentuje listę powiadomień wysłanych przez Operatorów systemu. W zależności od posiadanych praw uzyskujemy na niej podgląd powiadomień wysłanych przez zalogowanego operatora systemu lub przez wszystkich operatorów. Druga z list zawiera powiadomienia, których odbiorcą był zalogowany Operator systemu. Dodatkowo lista Powiadomienia odebrane dostępna jest z poziomu Pulpitu pracy hybrydowej. Z poziomu wspomnianych list mamy możliwość podglądu powiadomienia oraz jego potwierdzenia. Wydzielenie list ułatwia zarządzanie wysłanymi i odebranymi powiadomieniami.
  • Wprowadzono dodatkowe, automatycznie wysyłane powiadomienia do Zadań pracy hybrydowej. Od tej pory wykonujący i prowadzący zadanie otrzyma powiadomienie o utworzeniu nowego zadania jak również o jego ewentualnym usunięciu. Ponadto Wykonujący oraz Obserwujący zadanie otrzymają powiadomienie w przypadku przekroczenia planowanego czasu wykonania zadania. Dodatkowe powiadomienia pozwolą osobą zaangażowanym w wykonanie zadań dokładniej monitorować postęp ich realizacji. 
  • Dodano funkcjonalność pozwalającą masowo zamykać aktywności pracy hybrydowej. W menu Czynności na listach Organizacja pracy oraz Moje aktywności dostępna jest funkcja Zmień stan. Pozwala ona na zmianę stanu zaznaczonych aktywności o takiej samej definicji. Funkcja ta ułatwi i przyśpieszy pracę pracę z aktywnościami Pracy hybrydowej. 
  • Na Definicji rejestracji czasu pracy wprowadzono parametr Dzienny czas pracy, do którego możemy dodać informację dotyczącą minimalnego czasu pracy jaki powinien zarejestrować operator lub pracownik na zadaniach Pracy hybrydowej w czasie dnia pracy. Po wpisaniu tej wartości, uruchomieniu Rejestracji czasu pracy i kliknięciu Rozpocznij pracę system sprawdzi liczbę godzin wpisaną w pole Dzienny czas pracy na Definicji rejestracji czasu pracy i porówna z zarejestrowanym czasem pracy na zadaniach Pracy hybrydowej w dniu poprzednim. Jeżeli zarejestrowany czas będzie mniejszy niż czas wpisany w Dzienny czas pracy system wyświetli odpowiedni komunikat. Weryfikator ten ułatwi sprawdzanie zarejestrowanych czasów pracy oraz pozwoli uniknąć braków w zalogowanych przez użytkownika czasach pracy.