
Baselinker - bardzo przydatne narzędzie do e-commerce
Wprowadzenie
Nowoczesne podejście do e-commerce wymaga sprzedaży nie tylko w sklepie internetowym ale różnymi kanałami. Dobrą praktyką jest sprzedawanie w wielu sklepach internetowych oraz w różnych marketplace. Takie wielokanałowe podejście z jednej strony pozwala zaprezentować towary znacznie większej liczbie klientów ale powoduje również pewne problemy organizacyjne.
Problemy w sprzedaży wieloma kanałami
Stan magazynowy czyli dostępność towarów
Prowadząc sprzedaż w kilku sklepach oraz na kilku marketplace wcześniej czy później staniemy przed dylematem jaki stan towaru pokazywać klientom w różnych miejscach. Przy większych zapasach magazynowych nie ma raczej problemu z prezentowaniem pełnego stanu magazynowego we wszystkich kanałach. W takim rozwiązaniu powinniśmy jednak zadbać o to aby umniejszać stany po sprzedaży w którymkolwiek z kanałów tj. synchronizować stany magazynowe.
Innym rozwiązaniem jest podział stanu magazynowego wg jakiegoś kryterium i zarezerwowanie stanów dla poszczególnych marketplace. Tutaj też należy pilnować czy towar się nie wyprzedał w jednym kanale, a zalega w drugim.
Zarządzanie ofertą
Dużym problemem przy sprzedaży w wielu kanałach jest zarządzanie ofertą. Potrzebujemy ten sam towar opisać dla wielu różnych platform, a każda z nich może mieć inne wymagania, inne drzewa kategorii... Generalnie jest to spory kłopot.
Różne formy zamówień, różne sposoby przygotowywanie wysyłek
Przy sprzedaży wielokanałowej musimy sprawdzać zamówienia w różnych miejscach i dla każdego z tych miejsc inaczej będzie wyglądało przygotowywanie przesyłek. Takie platformy jak Allegro czy Shopee pośredniczą w przygotowaniu przesyłek i do zamówień z takich kanałów trzeba podejść w inny sposób niż do obsługi sprzedaży z własnego sklepu.
Jedno proste rozwiązanie: BaseLinker
Wspomniane wyżej problemy i wiele innych może rozwiązać platforma integrująca e-commerce o nazwie BaseLinker. Jest to rozwiązanie płatne ale dające użytkownikom sporą wartość. Dzięki Baselinkerowi możemy zarządzać stanami magazynowymi, możemy przyśpieszyć procesy publikacji oferty, a także możemy obsłużyć zamówienia przygotowując etykiety. Ważną funkcjonalnością jest również obsługa w zakresie komunikacji z klientem. Dzięki Baselinkerowi klient może być powiadomiony o stanie swojego zamówienia, może otrzymać elektroniczny paragon lub fakturę.
Baselinker to kilkaset integracji z różnymi innymi systemami. Spora część z nich jest dostępna bez dodatkowych opłat. Proces integrowania elementów e-commerce i modelowania procesów w Baselinkerze jest bardzo intuicyjny.
Warto zarejestrować się do platformy i sprawdzić jej możliwości.
Rozwiązania ERPIT, czyli jeszcze więcej i lepiej
Firma ERPIT dostarczając rozwiązania dla e-commerce w dużym stopniu integruje się z Baselinkerem. Warto tutaj wymienić dwa produkty:
BL Skaner - oprogramowanie na skaner mobilny z Androidem umożliwiający sprawne, procesowe zbieranie pozycji zamówień.
ERPIT eCommerce Sync - integrujący Baselinkera z programem enova365.