Logo firmy Erpit
Zaloguj Zarejestruj Przejdź do stopki
  • A
  • A+
  • A++
  • Ikona zmiany kontrastu
  • Strona główna
  • enova365
  • O firmie
  • Komunikaty
  • Samouczki
    • enova365 Ikona menu rozwijanego kategorii enova365

      • Podstawowa obsługa enova365
      • Dział techniczny
      • Moduł Finanse i Księgowość
      • Moduł Handel
      • Moduł Kadry Płace
      • Split payment
      • JPK
      • PPK
      • Dodatki do enova365
      • enova365 w czasie pandemii
      • Cyfryzacja danych w enova365
      • Wersje enova365
    • Gospodarka magazynowa Ikona menu rozwijanego kategorii Gospodarka magazynowa

      • część I - Wprowadzenie
      • część II - Procesy magazynowe
      • część III - Przyjęcie magazynowe
      • część IV - Wydanie magazynowe
      • część V - Stan magazynu i FIFO
      • część VI - Algorytmy obrotu magazynowego
      • część VII - Korekta PZ i jej skutki
      • część VIII - Inwentaryzacja
      • część IX - Uproszczony obieg dokumentów
      • część X - Ścisła ewidencja
    • Słownik skrótów Ikona menu rozwijanego kategorii Słownik skrótów

      • Skróty w księgowości
    • Polski Ład Ikona menu rozwijanego kategorii Polski Ład

      • Nowe przepisy
    • Oprogramowanie ERPIT Ikona menu rozwijanego kategorii Oprogramowanie ERPIT

      • BL Skaner
  • Oferta
    • Dla magazynu Ikona menu rozwijanego kategorii Dla magazynu

      • Erpit WMS dla e-commerce
    • ERP enova365 Ikona menu rozwijanego kategorii ERP enova365

      • Wdrożenie oprogramowania enova365
      • Dodatek do enova365 - wysyłka maili z fakturami i rozrachunkami
    • Rozwiązania e-commerce Ikona menu rozwijanego kategorii Rozwiązania e-commerce

      • Integracja ze sklepem internetowym Shoper
      • Integracja Allegro z programem enova365
      • Dodatek Erpit eCommerce
    • Dla kadr i płac Ikona menu rozwijanego kategorii Dla kadr i płac

      • Rozliczanie czasu pracy w enova365
      • Skierowanie na badania lekarskie
    • Dla księgowości Ikona menu rozwijanego kategorii Dla księgowości

      • Importer z programu Subiekt
      • Importer z formatu Optima
      • Importer JPK
      • Dodatek do masowego pobierania kursów - uruchomienie sprzedaży
    • Dla biur rachunkowych Ikona menu rozwijanego kategorii Dla biur rachunkowych

      • Rozliczanie czasu pracy w enova365
      • Importer z programu Subiekt
      • Importer z formatu Optima
      • Importer JPK
      • Dodatek do enova365 - wysyłka maili z fakturami i rozrachunkami
      • Dodatek do enova365 - Zapisywanie faktur w bazie slave
    • Branżowe dla enova365 Ikona menu rozwijanego kategorii Branżowe dla enova365

      • Dodatek zbożowy
      • Dodatek Kontra
    • Dla handlu Ikona menu rozwijanego kategorii Dla handlu

      • Mobilny Handlowiec
      • Integracja Allegro z programem enova365
      • Integracja ze sklepem internetowym Shoper
      • Erpit WMS dla e-commerce
      • Dodatek Kontra
      • Dodatek do enova365 - wysyłka maili z fakturami i rozrachunkami
      • Dodatek Erpit eCommerce
  • Cennik
  • Kontakt
  • Panel klienta
  • Logowanie
Spis treści
Tytuł miniatury
Ikona udostępnienia na Facebooku Ikona udostępnienia na Twitterze Ikona udostępnienia na Linkedinie

Baselinker - bardzo przydatne narzędzie do e-commerce

29 maj 2022
ikona autora Jakub

Wprowadzenie

Nowoczesne podejście do e-commerce wymaga sprzedaży nie tylko w sklepie internetowym ale różnymi kanałami. Dobrą praktyką jest sprzedawanie w wielu sklepach internetowych oraz w różnych marketplace. Takie wielokanałowe podejście z jednej strony pozwala zaprezentować towary znacznie większej liczbie klientów ale powoduje również pewne problemy organizacyjne. 

Problemy w sprzedaży wieloma kanałami

Stan magazynowy czyli dostępność towarów

Prowadząc sprzedaż w kilku sklepach oraz na kilku marketplace wcześniej czy później staniemy przed dylematem jaki stan towaru pokazywać klientom w różnych miejscach. Przy większych zapasach magazynowych nie ma raczej problemu z prezentowaniem pełnego stanu magazynowego we wszystkich kanałach. W takim rozwiązaniu powinniśmy jednak zadbać o to aby umniejszać stany po sprzedaży w którymkolwiek z kanałów tj. synchronizować stany magazynowe.

Innym rozwiązaniem jest podział stanu magazynowego wg jakiegoś kryterium i zarezerwowanie stanów dla poszczególnych marketplace. Tutaj też należy pilnować czy towar się nie wyprzedał w jednym kanale, a zalega w drugim.

Zarządzanie ofertą

Dużym problemem przy sprzedaży w wielu kanałach jest zarządzanie ofertą. Potrzebujemy ten sam towar opisać dla wielu różnych platform, a każda z nich może mieć inne wymagania, inne drzewa kategorii... Generalnie jest to spory kłopot.

Różne formy zamówień, różne sposoby przygotowywanie wysyłek

Przy sprzedaży wielokanałowej musimy sprawdzać zamówienia w różnych miejscach i dla każdego z tych miejsc inaczej będzie wyglądało przygotowywanie przesyłek. Takie platformy jak Allegro czy Shopee pośredniczą w przygotowaniu przesyłek i do zamówień z takich kanałów trzeba podejść w inny sposób niż do obsługi sprzedaży z własnego sklepu. 

Jedno proste rozwiązanie: BaseLinker

Wspomniane wyżej problemy i wiele innych może rozwiązać platforma integrująca e-commerce o nazwie BaseLinker. Jest to rozwiązanie płatne ale dające użytkownikom sporą wartość. Dzięki Baselinkerowi możemy zarządzać stanami magazynowymi, możemy przyśpieszyć procesy publikacji oferty, a także możemy obsłużyć zamówienia przygotowując etykiety. Ważną funkcjonalnością jest również obsługa w zakresie komunikacji z klientem. Dzięki Baselinkerowi klient może być powiadomiony o stanie swojego zamówienia, może otrzymać elektroniczny paragon lub fakturę.

Baselinker to kilkaset integracji z różnymi innymi systemami. Spora część z nich jest dostępna bez dodatkowych opłat. Proces integrowania elementów e-commerce i modelowania procesów w Baselinkerze jest bardzo intuicyjny. 

Warto zarejestrować się do platformy i sprawdzić jej możliwości. 

Rozwiązania ERPIT, czyli jeszcze więcej i lepiej

Firma ERPIT dostarczając rozwiązania dla e-commerce w dużym stopniu integruje się z Baselinkerem. Warto tutaj wymienić dwa produkty: 

BL Skaner - oprogramowanie na skaner mobilny z Androidem umożliwiający sprawne, procesowe zbieranie pozycji zamówień.

ERPIT eCommerce Sync - integrujący Baselinkera z programem enova365.

Stopka - logo firmy Erpit
Kontakt

ERPIT Sp. z o.o.

Ikona mapy firmy Os. Bolesława Chrobrego 35/52

Ikona adresu firmy 60-681 Poznań

Ikona telefonu komórkowego firmy +48 601 720 038

Ikona maila sprzedaz@erpit.pl

Social media
  • Ikona przekierowania na kanał w serwisie Youtube
  • Ikona przekierowania na fanpage w serwisie Facebook
  • Ikona przekierowania do strony w serwisie Linkedin
Regulamin