Logo firmy Erpit
Zaloguj Zarejestruj Przejdź do stopki
  • A
  • A+
  • A++
  • Ikona zmiany kontrastu
  • Strona główna
  • enova365
  • O firmie
  • Komunikaty
  • Samouczki
    • enova365 Ikona menu rozwijanego kategorii enova365

      • Podstawowa obsługa enova365
      • Dział techniczny
      • Moduł Finanse i Księgowość
      • Moduł Handel
      • Moduł Kadry Płace
      • Split payment
      • JPK
      • PPK
      • Dodatki do enova365
      • enova365 w czasie pandemii
      • Cyfryzacja danych w enova365
      • Wersje enova365
    • Gospodarka magazynowa Ikona menu rozwijanego kategorii Gospodarka magazynowa

      • część I - Wprowadzenie
      • część II - Procesy magazynowe
      • część III - Przyjęcie magazynowe
      • część IV - Wydanie magazynowe
      • część V - Stan magazynu i FIFO
      • część VI - Algorytmy obrotu magazynowego
      • część VII - Korekta PZ i jej skutki
      • część VIII - Inwentaryzacja
      • część IX - Uproszczony obieg dokumentów
      • część X - Ścisła ewidencja
    • Słownik skrótów Ikona menu rozwijanego kategorii Słownik skrótów

      • Skróty w księgowości
    • Polski Ład Ikona menu rozwijanego kategorii Polski Ład

      • Nowe przepisy
    • Oprogramowanie ERPIT Ikona menu rozwijanego kategorii Oprogramowanie ERPIT

      • BL Skaner
  • Oferta
    • Dla magazynu Ikona menu rozwijanego kategorii Dla magazynu

      • Erpit WMS dla e-commerce
    • ERP enova365 Ikona menu rozwijanego kategorii ERP enova365

      • Wdrożenie oprogramowania enova365
      • Dodatek do enova365 - wysyłka maili z fakturami i rozrachunkami
    • Rozwiązania e-commerce Ikona menu rozwijanego kategorii Rozwiązania e-commerce

      • Integracja ze sklepem internetowym Shoper
      • Integracja Allegro z programem enova365
      • Dodatek Erpit eCommerce
    • Dla kadr i płac Ikona menu rozwijanego kategorii Dla kadr i płac

      • Rozliczanie czasu pracy w enova365
      • Skierowanie na badania lekarskie
    • Dla księgowości Ikona menu rozwijanego kategorii Dla księgowości

      • Importer z programu Subiekt
      • Importer z formatu Optima
      • Importer JPK
      • Dodatek do masowego pobierania kursów - uruchomienie sprzedaży
    • Dla biur rachunkowych Ikona menu rozwijanego kategorii Dla biur rachunkowych

      • Rozliczanie czasu pracy w enova365
      • Importer z programu Subiekt
      • Importer z formatu Optima
      • Importer JPK
      • Dodatek do enova365 - wysyłka maili z fakturami i rozrachunkami
      • Dodatek do enova365 - Zapisywanie faktur w bazie slave
    • Branżowe dla enova365 Ikona menu rozwijanego kategorii Branżowe dla enova365

      • Dodatek zbożowy
      • Dodatek Kontra
    • Dla handlu Ikona menu rozwijanego kategorii Dla handlu

      • Mobilny Handlowiec
      • Integracja Allegro z programem enova365
      • Integracja ze sklepem internetowym Shoper
      • Erpit WMS dla e-commerce
      • Dodatek Kontra
      • Dodatek do enova365 - wysyłka maili z fakturami i rozrachunkami
      • Dodatek Erpit eCommerce
  • Cennik
  • Kontakt
  • Panel klienta
  • Logowanie
Spis treści
Tytuł miniatury
Ikona udostępnienia na Facebooku Ikona udostępnienia na Twitterze Ikona udostępnienia na Linkedinie

Produkcja - generator podzleceń

19 maj 2022
ikona autora Agata

Od wersji 2204.

Generator podzleceń to nowa czynność dostępna z poziomu listy zleceń bądź na danym zleceniu, która ma zastosowanie w przypadku, gdy wyrób gotowy składa się z wielopoziomowej struktury (czyli do wytworzenia potrzebuje innych półproduktów). Funkcjonalność ta pozwala za pomocą jednego kliknięcia myszy wygenerować wielu zleceń podrzędnych na półprodukty, wiele poziomów w dół.

WAŻNE! Należy przy tym pamiętać, że mechanizm ten wymaga poprawnej konfiguracji relacji pomiędzy dokumentem zlecenia produkcyjnego ZP, a zleceniem produkcyjnym wewnętrznym ZPW. Jeżeli struktura jest bardziej zagnieżdżona to należałoby również zdefiniować relacje pomiędzy dokumentem ZPW, a ZPW.

 

Opis funkcjonalności

Skorzystamy z bazy demonstracyjnej produkcja namiotów, gdzie taka relacja pomiędzy ZP, a ZPW jest już utworzona.

Namiot ten potrzebuje dwóch półproduktów, jest to stelaż namiotu oraz worek namiotu.

Po kliknięciu opcji Generuj Podzlecenia pojawia się okno parametrów, w którym użytkownik może zdecydować m.in. na jaką ilość chce wygenerować półprodukty i czy uwzględnić dodatkowe parametry jak np. "Stan magazynu" itp.

W oknie Generuj podzlecenia dostępne są parametry tj.:

  • Pełna ilość (zaznaczony parametr wygeneruje podzlecenia na pełną ilość z uwzględnieniem: rezerwacji, wystawionych ZPW i RWP)
  • Ilość własna (parametr aktywny po odznaczeniu "Pełna ilość" - skutkuje wystawieniem podrzędnych ZPW na dokładnie taką ilość jak wprowadzona)
  • Stan magazynu
  • Zamówienia odbiorcy
  • Zamówienia dostawcy
  • Stan produkcji
  • Stan zapotrzebowania

WAŻNE! Dodatkowo możemy wskazać, które opcje chcemy mieć domyślnie - "Ustaw jako domyślne". Przy każdym kolejnym uruchomieniu czynności "Generuj podzlecenia" wybrane parametry będą już zaznaczone.

 

Przykład #1

Wprowadzamy ilość własną. W takiej sytuacji generator powinien wystawić zlecenie podrzędne na taką ilość jak była wprowadzona.

 

Przykład #2

Gdy wrócimy do zleceń i wygenerujemy zlecenia podrzędne z parametrem Pełna ilość z wcześniejszą rezerwacją na 50 szt produktu to na dokumencie ZPW powinno być to ujęte. Co możemy zobaczyć na poniższych screenach. 

Stopka - logo firmy Erpit
Kontakt

ERPIT Sp. z o.o.

Ikona mapy firmy Os. Bolesława Chrobrego 35/52

Ikona adresu firmy 60-681 Poznań

Ikona telefonu komórkowego firmy +48 601 720 038

Ikona maila sprzedaz@erpit.pl

Social media
  • Ikona przekierowania na kanał w serwisie Youtube
  • Ikona przekierowania na fanpage w serwisie Facebook
  • Ikona przekierowania do strony w serwisie Linkedin
Regulamin