Konfiguracja Poczty CRM i wysyłka wiadomości
Wprowadzenie
Poczta CRM jest elementem składowym modułu CRM. Dostępna jest w:
- Menu głównym dla wszystkich Operatorów, którzy mają licencję na moduł CRM lub Projekty
- Folderach CRM i Projekty
- Dodatkowo dostęp do Poczty CRM jest również możliwy poprzez dodatek enova365 email
Dodawanie nowego Konta pocztowego
By móc skonfigurować konto pocztowe w programie enova365 niezbędne jest założenie wcześniej konta w serwisie webmail. Następnie przechodząc poprzez Narzędzia | Opcje | CRM | Poczta | Konta pocztowe możemy przejść do konfiguracji konta pocztowego.
WAŻNE! Pamiętajmy, że dane znajdujące się w polu login i hasło muszą sie zgadzać z danymi wprowadzonymi przy zakładaniu konta.
- Serwer poczty wychodzącej (SMTP) – pełna nazwa serwera poczty SMTP.
- Serwer poczty przychodzącej (IMAP) - pełna nazwa serwera poczty IMAP
- Testuj - przycisk pozwala na sprawdzenie poprawności wprowadzonych danych dotyczących Konta pocztowego i sprawności połączeń. Jeżeli Konto pocztowe zostanie poprawnie skonfigurowane i poprawnie przejdzie test połączenia pojawi się okno pośrednie z pozytywnym komunikatem.
Szablony wiadomości email
Szablony wiadomości email umożliwiają wysyłkę wiadomości zawierających informacje, które rzadko zmieniają swoją treść w kolejnych wiadomościach. W enova365 mamy trzy podstawowe szablony (email podstawowy, hasło jednorazowe, resetowanie hasła), ale również możemy dodać własne za pomocą CRM | Poczta | Szablony wiadomości | Nowy Szablon Email.
- Ograniczenie dla typu - określa ograniczenie szablonu do typu dla którego ma być użyty.
Zastosowanie szablonu
Gdy mamy wystawioną fakturę w programie enova365 z łatwością możemy ją przesłać do klienta korzystając z przycisku Wyślij email znajdujący się w głównym pasku dokumentu i wskazując odpowiedni szablon email.
Sprawdzenie maili
Skonfigurowane poprawnie maile powinny zostać zapisane w CRM | Poczta | Elementy Wysłane.
Oraz powinny dojść na skrzynkę pocztową.