19-07-2023, Agata
Nowy moduł FLOTA
Moduł Flota w enova365 to zaawansowane rozwiązanie umożliwiające kompleksowe zarządzanie flotą pojazdów w przedsiębiorstwie. Pozwala na pełną kontrolę nad pojazdami oraz umożliwia sprawne rozliczenie przejazdów i dokumentów dzięki integracji z modułem Księgowość i Handel.
Główne funkcje modułu FLOTA:
Ewidencja pojazdów
- Każdy pojazd można szczegółowo opisać, uwzględniając parametry, takie jak typ i rodzaj pojazdu, marka i model, numer rejestracyjny, VIN, stan pojazdu, nazwa, opis, rodzaj i pojemność silnika, rodzaj skrzyni biegów, data pierwszej rejestracji, data zakupu, data gwarancji, norma emisji, kolor, rodzaj paliwa, numer karty paliwowej, roczny limit kilometrów, właściciel, dysponent, serwisant, liczba miejsc.
- Dane pojazdów są wygodnie prezentowane w formie listy z możliwością filtrowania i sortowania.
Rezerwacje
- Najważniejszą funkcją modułu są rezerwacje pojazdów.
- Każda rezerwacja zawiera szczegółowe informacje, takie jak automatycznie nadawany numer rezerwacji, stan rezerwacji, rezerwowany pojazd, osoba rezerwująca pojazd, opis i cel rezerwacji, typ trasy, docelowy kontrahent i docelowa lokalizacja kontrahenta, miejsce odbioru oraz zwrotu pojazdu, data i godzina rozpoczęcia i zakończenia rezerwacji.
- Długość trasy jest obliczana automatycznie na podstawie odczytów licznika pojazdu.
- Możliwość dołączania dokumentów, takich jak mandaty, związanych z rezerwacjami.
- Generowanie przejazdów na podstawie wykonanych rezerwacji w celu prowadzenia ewidencji przebiegów.
Ewidencja zdarzeń związanych z pojazdem
- Moduł dostarcza listę zawierającą zestawienie wszystkich zdarzeń powiązanych z pojazdami w flocie.
- Domyślnie system oferuje dwa rodzaje zdarzeń: przegląd techniczny i awaria samochodowa, ale możliwe jest dodawanie własnych, dostosowanych do potrzeb przedsiębiorstwa.
- Każde zdarzenie może być powiązane z dokumentami i informacjami o zaangażowanych pracownikach lub sprzęcie.
Ubezpieczenia pojazdów
- Moduł umożliwia dodawanie ubezpieczeń dla każdego pojazdu.
- Możliwość opisania polis parametrami, takimi jak data rozpoczęcia i zakończenia okresu ubezpieczenia, ubezpieczyciel, numer polisy ubezpieczeniowej, opis, rodzaj ubezpieczenia (OC, AC, NNW, Assistance), wycena pojazdu, suma składki ubezpieczeniowej, załączone dokumenty i załączniki.
- Automatyczne pobieranie sumy składki ubezpieczeniowej z podpiętych dokumentów zakupu polisy.
Szkody
- Moduł umożliwia zgłaszanie szkód związanych z zawartymi polisami.
- Szkody można opisać parametrami, takimi jak numer szkody, data zdarzenia, pojazd, kierowca, sprawca, status decyzji o odszkodowaniu, kwota roszczeń, numer polisy ubezpieczeniowej, ubezpieczyciel sprawcy, numer rejestracyjny samochodu sprawcy, opis zdarzenia.
- Możliwość dodawania dokumentów związanych ze szkodą, takich jak zdjęcia czy mapki sytuacyjne.
Mandaty
- Istnieje możliwość dodawania mandatów związanych z przejazdami pojazdów.
- Lista mandatów obejmuje informacje o pojeździe i przejeździe, do którego został wystawiony mandat, dacie i godzinie wystawienia, kierowcy pojazdu, kwocie mandatu oraz liczbie punktów karnych.