30-01-2023, Łukasz
Instrukcja dodatku - Wysyłanie informacji o składkach
Dodatek powstał, aby usprawnić pracę osób pracujących na wielu bazach, które zajmują się obsługą deklaracji: ZUS, PIT, CIT, VAT... Po konfiguracji umożliwia szybkie wysyłanie informacji o kwotach składek do zapłaty na podany adres e-mail (przypisany do kontrahenta). Wystawiamy deklaracje na bazach Slave, a później jednym kliknięciem z bazy Master wysyłamy wszystkie deklaracje (załączniki), informacje o kwotach składek do zapłaty bądź gotowe druczki przelewów do wskazanych klientów.
Konfiguracja dodatku
Dodatek składa się z następujących bibliotek:
- WysylanieInformacjiSkladki.dll
- WysylanieInformacjiSkladki.UI.dll
- PracaNaWieluBazach.dll
- AegisImplictMail.dll
- S22.Imap.dll
Aby dodatek działał prawidłowo, wyżej wymienione biblioteki muszą być umieszczone w katalogu Assemblies:
„C:\Program Files\Common Files\Soneta\Assemblies”
Dodatek składa się również z cechy: FeatureDefinition_SkladkiFolderDirecotry.xml, która została dołączona do paczki dodatku i musi zostać zaimportowana do programu.
Aby wszystkie wydruki działały należy w bazie master w miejscu: „Narzędzia -> Opcje -> Systemowe -> Pliki” stworzyć folder „wysylanieinformacjiskladki”.
Do folderu należy wstawić wszystkie pliki repx, oraz aspx otrzymane w paczce plików dodatku.
Gdy baza posiada w sobie bazy podrzędne (slave) pojawią się w konfiguracji zakładki: Ustawienia oraz Zestawy. Opis poszczególnych zakładek przedstawiono poniżej.
Narzędzia -> Opcje -> ERPIT -> Wysyłanie Informacji o Składkach:
Zakładka: Ustawienia
Ogóle ustawienia:
Baza biura - Wskazujemy z listy baz danych bazę, która w firmie służy jako baza biura rachunkowego.
Folder z informacjami baz slave - Wskazujemy dedykowany folder, w którym utworzone zostaną automatycznie podfoldery dla każdej bazy slave. W podfolderach tych przy każdym wysłaniu informacji tworzyć będą się pliki z informacją, jakie deklaracje i informacje zostały wysłane (wraz z wszystkim pozostałymi informacjami). Jest to bardzo istotne i konieczne, a folder ten nie może zostać przeniesiony w inne miejsce. Folder należy stworzyć w miejscu, w którym będzie mógł pozostać na zawsze.
Sekcja: Dane nadawcy maila:
Uzupełniamy dane do konta pocztowego nadawcy. Niezbędne jest podanie adresu email oraz hasła do konta pocztowego. Pozostałe informacje (SMPT, IMAP) uzupełniamy w zależności od konta pocztowego, z którego korzystamy.
Zakładka: Zestawy
Na tej karcie można skonfigurować zestawy wysyłkowe. W tych zestawach znajdują się informacje o tym, jakie dane będą podstawiane w zawartość wiadomości email wysyłanych do klientów baz.
Na karcie znajdują się również grupy zestawów. W tych grupach można dodać stworzone zestawy. Grupa może posiadać wiele zestawów i zestaw może należeć do wielu grup.
Okno zestawu:
Możliwe opcje:
- Możliwe wartości (grupa po prawej) - Znajdują się tutaj wartości, które można wykorzystać do definiowania treści wiadomości. Przy wysyłaniu wiadomość e-mail, zostaną podstawione wartości.
- Cel kontaktu - Według tego celu kontaktu będzie wyszukiwany adres e-mail na kliencie bazy danych. Na ten adres zostanie wysłany zestaw.
- Nazwa - Jest to nazwa zestawu.
- Tytuł wiadomości - Tytuł wiadomości (można używać wartości z grupy po prawej).
- Tekst - Tekst wiadomości (można używać wartości z grupy po prawej).
- Unikalność zestawu - Określa czy zestaw jest standardowo wysyłany do wszystkich zaznaczonych baz, lub wysyłany do pewnych określonych baz.
Gdy zestaw nie jest unikalny pod tym polem pojawia się pole „Wykluczone bazy danych”. Można tutaj określić bazy danych, które będą pomijane dla tego zestawu.
Gdy zestaw jest unikalny pod tym polem pojawia się pole „Obsłużone bazy danych”:
Pole to określa bazy danych, które będą obsługiwane przez zestaw. Reszta baz będzie pomijana.
Okno rodzaju deklaracji:
Typ deklaracji - Określa typ deklaracji lub innego obiektu enova365, którego informacje pobieramy z bazy slave i wysyłamy w tym rodzaj deklaracji.
Przesunięcie miesiąca - W sytuacji kiedy, na parametrach przycisku wybierzemy miesiąc, to deklaracja będzie wyszukiwana na miesiąc po dodaniu przesunięcia miesiąca.
Wyślij tylko ostatnią - Po zaznaczeniu na TAK, wysyła wyłącznie informacje o ostatniej deklaracji.
Tekst - Tekst wiadomości (można używać wartości z grupy po prawej).
Gdy typ deklaracji jest wydrukiem pojawiają się następujące pola:
Generuj brakujący przelew - Określa czy generujemy przelew deklaracji. Jeżeli takiego przelewu nie ma i na jego podstawie tworzymy wydruk do wysyłki. Generowanie przelewu wybiera obecną datę i pierwszy numer rachunku firmy danej bazy slave.
Zakładka Erpit Panel Wielu Baz:
W głównych folderach programu znajduje się zakładka: „Erpit Panel Wielu Baz”
Każda baza powinna mieć przypisanego Klienta.
Wyznaczony Klient (Kontrahent) musi mieć przynajmniej jeden kontakt, który jest adresem e-mail. Na ten adres będą wysyłane wiadomości z informacjami o składkach.
Gdy wejdziemy w okno poszczególnej bazy na liście pojawia się dodatkowa karta „Wysyłanie Składek”:
Należy tutaj wskazać folder. W tym folderze będą zbierane informacje o każdej próbie wysłania zestawu. Każda baza powinna mieć swój osobny wyznaczony folder.
Działanie dodatku
W głównych folderach programu znajduje się zakładka: „Erpit Panel Wielu Baz”
Gdy zaznaczymy bazy danych, do których chcemy wysłać informacje Wchodzimy w „Czynności -> ERPIT -> Wyślij grupę zestawów”
Pojawi się okno parametrów:
Grupa - Wybieramy grupę, której zestawy chcemy wysłać, pobierając dane z zaznaczonych baz danych.
Okres - Wybieramy okres, z którego będą pobierane dane.
Po kliknięciu przycisku OK jeżeli został już wcześniej wysłany jakiś zestaw za podany okres w bazie pojawi się lista informacji o wysłanych zestawach:
Na samym dole okna parametrów można zaznaczyć czy pomijać już wysłane zestawy, czy wysłać je jeszcze raz.
Po wysłaniu wszystkich zestawów zostanie wyświetlony następujący komunikat:
Wszelkie błędy związane z wysyłką zostaną wypisane w logu w kategorii o nazwie: „Wysyłanie grup”
Przy spełnieniu odpowiednich warunków, które zostaną wymienione w opisie konfiguracji dodatku oprócz samego wysłana wydruku przelewu deklaracji worker może go przed wysłaniem automatycznie stworzyć.
Oto przykładowa wysłana wiadomość:
Po kliknięciu dwa razy lewym przyciskiem myszy na nazwę bazy danych pojawi się dodatkowe okno z informacjami o próbach wysyłania każdego zestawu z danej bazy (zakładka „Wysyłanie Składek”):
Pod listą informacji o próbach wysłania zestawów znajdują się informacje zaznaczonego obiektu na liście.
Przycisk na samym dole „Otwórz zaznaczony dokument” otwiera zaznaczony dokument (w tym przypadku ZUS_DRA.pdf) w programie domyślnym.