01-02-2023, Łukasz
Instrukcja dodatku - Zapisywanie faktur w bazie slave
1.Instalacja i konfiguracja dodatku
Dodatek składa się z następujących bibliotek:
- erpit.EwidencjaDoSlave.dll
- erpit.EwidencjaDoSlave.UI.dll
- PracaNaWieluBazach.dll
Aby dodatek działał prawidłowo, wyżej wymienione biblioteki muszą być umieszczone w katalogu Assemblies: „C:\Program Files\Common Files\Soneta\Assemblies”
Uwaga! Aby opisywany dodatek działał prawidłowo przy wysyłaniu z bazy slave musimy mieć włączone logowanie w sposób zintegrowany.
Dodatek konfigurujemy w bazie, z której eksportowane będą faktury sprzedaży.
Ustawienia dodatku znajdują się w Narzędzia -> Opcje -> ERPIT -> Ewidencja do slave.

Możliwe opcje:
- Czy wysyłanie z bazy Master - Domyślnie opcja ustawiona na NIE. Zaznaczamy na TAK, jeśli baza, z której będziemy eksportować faktury jest bazą master.
- Symbole dokumentu - Wymieniamy wszystkie możliwe symbole dokumentów, na których chcemy, aby działał dodatek - na dokumentach, których symbole zostały tutaj wypisane pojawi się przycisk odpowiedzialny za działanie dodatku. Symbole oddzielamy znakiem ;.
- Sposób znajdowania bazy danych - Ustalamy w jaki sposób ma odbywać się znajdowanie kontrahenta w poszczególnych bazach danych. Wystawiamy fakturę sprzedaży dla przykładowego Jana Nowaka. Dzięki temu ustawieniu faktura trafi jako ewidencja zakupowa do bazy danych należącej do Jana Nowaka. Mamy do wyboru:

- Według cechy na kontrahencie - Do tego ustawienia musimy zaimportować cechę FeatureDefinition_Kontrahenci.xml oraz uzupełnić ją dla każdej bazy.
To ustawienie sprawdzi się przy mniejszej ilości baz. Import plików xml do enova365 - opis.
Jak uzupełnić cechę? Po zaimportowaniu cechy, wyjmujemy ją na kontrahencie. Jest to cecha NazwaBazySlave i z listy wybieramy bazę należącą do klienta. Wyjmowanie cechy odbywa się w sposób następujący. Na kartotece kontrahenta wybieramy opcję Widok -> Pokaż cechy:

Kolejno Pola -> Wyświetlane cechy:

Teraz czas na wybranie cechy, którą chcemy wyświetlić. Wybieramy NazwaBazySlave poprzez przycisk Dodaj ->

Zapisujemy. W efekcie na zakładce kontrahenta widzimy cechę, która umożliwia przypisanie kontrahenta do bazy. Z listy baz danych wybieramy bazę należącą do klienta.

- Według powiązania kontrahenta z bazą - Przy wielu bazach sprawdzi się ustawienie, które sczytuje ustawienia z konfiguracji programu. Wystarczy, że w konfiguracji programu mamy bazy slave przypisane do odpowiednich klientów. Jeśli nie, a chcemy korzystać z tego ustawienia - należy je uzupełnić.

- Cecha kontrolna - Tak lub Nie. Jeśli Tak, należy w polu Nazwa cechy kontrolnej uzupełnić dane.
- Sekcja: Opcje znajdowania kontrahenta - wyszukiwanie kontrahenta odbywa się po kodzie kontrahenta lub numerze NIP.
- Kod kontrahenta - Wpisujemy kod kontrahenta. Kontrahentem jest firma, która wystawia faktury sprzedaży. Kod ten musi być taki sam we wszystkich bazach slave, w których będziemy tworzyć ewidencję zakupową.

- NIP kontrahenta - Wpisujemy numer NIP kontrahenta. Kontrahentem jest firma, która wystawia faktury sprzedaży. NIP musi być spójny we wszystkich bazach slave, w których będziemy tworzyć ewidencję zakupową.

- Sekcja: Opcje tworzenia dokumentów - definiujemy ustawienia dotyczące tworzenia dokumentów ewidencji.
- Opis DokEwidencji - Uzupełniamy opis, który będzie wstawiany w opis stworzonego dokumentu ewidencji.
- Sposób wyznaczania definicji zakupu - mamy 3 możliwości według których możemy tworzyć ewidencje do baz, są to:
- Standardowo - ewidencje wstawiają się z definicją określoną standardowo w ustawieniach dokumentu. Definicje muszą być takie same we wszystkich bazach.
- Według symbolu podanego w bazie głównej - Bazą główną jest baza, w której tworzymy faktury sprzedaży. Symbol definicji dokumentu musi być identyczny we wszystkich bazach. Symbol podajemy w polu tekstowym. W przeciwnym wypadku otrzymamy błąd.
- Według symbolów podanych w bazach slave - Żeby użyć tego sposobu niezbędne jest zaimportowanie cechy globalnej, do baz w których występuje inny symbol definicji dokumentu niż w bazie głównej. Mowa o cesze globalnej (nazwa pliku: xml) -ERPITSymbolDokumentuSprzedazy, która jest dołączona do paczki dodatku.
- W konfiguracji dodatku wskazujemy domyślny symbol dokumentu zakupu, a wyjątki ustawiamy na bazach slave.