13-05-2022, Łukasz
enova365 - Księga Podatkowa
Moduł enova365 Księga Podatkowa przeznaczony jest do prowadzenia księgowości w uproszczonej formie, zapewnia łatwe przygotowanie sprawozdań dzięki dostępowi do danych w jednym miejscu. Ograniczy czas spędzony na zaksięgowanie wystawionych dokumentów oraz zapewnia zgodność z wymogami ustawowymi. Działa w oparciu o księgę przychodów i rozchodów. Posiada mechanizm umożliwiający automatyczne i ręczne tworzenie korekt z tytułu złych długów.
Funkcjonalność modułu:
Ewidencja ryczałtowa
Mechanizmy umożliwiające prowadzenie uproszczonej ewidencji przychodów przez podatników rozliczających podatek dochodowy na zasadach ryczałtu od przychodów ewidencjonowanych. Wraz z tymi mechanizmami dostępne są wszystkie mechanizmy wspomagające rozliczanie podatku VAT.
Podatkowa Księga Przychodów i Rozchodów
Funkcjonalność systemu umożliwiająca prowadzenie uproszczonej księgowości.
Rozliczenia podatku VAT
Funkcjonalność systemu umożliwia prowadzenie rozliczeń podatku VAT.
Wzorce dokumentów
Wzorce takie jak: noty odsetkowe, ponaglenia zapłaty, potwierdzenia salda, przelewy (w tym również przelewy elektroniczne).
Deklaracje
Dokumenty dotyczące zaliczki na podatek dochodowy dla jednego lub wielu właścicieli sporządzane i drukowane są automatycznie.
eDeklaracje
Mechanizm umożliwiający wysyłanie do systemu podatkowego elektronicznych deklaracji opatrzonych podpisem kwalifikowanym lub podpisem niekwalifikowanym (bez konieczności posiadania tzw. kwalifikowanego podpisu elektronicznego. Dotyczy to deklaracji VAT-7, VAT-7K, VAT-7D składanych przez osoby fizyczne). Są ewidencjonowane w systemie wraz historią transmisji oraz uzyskanym urzędowym potwierdzeniem odbioru.
Zestawienia księgowe
Pozwalają użytkownikowi obliczyć bilans firmy i przygotowywać inne zestawienia, a także wyliczać i prezentować wyniki działalności.
Matryce
Umożliwiają stworzenie szablonów dokumentów z różnymi domyślnymi informacjami np. opisem, podmiotem. Znacząco przyspieszają wprowadzanie dokumentów do systemu. Matryce budowane są przez użytkownika w oparciu o kolumny KPiR.
Bufor księgowań
Umożliwia wprowadzanie poprawek jeszcze przed zatwierdzeniem dokumentów lub dekretów. To rodzaj notatnika, w którym ewidencjonujemy dokumenty i zapisy księgowe. Może on mieć kilka stanów, np. dokument wprowadzony czy dokument do wyjaśnienia.
Ewidencja środków pieniężnych
Pozwala zaprezentować prognozę płatności w oparciu o terminy płatności w wybranym okresie czasu oraz wprowadzić plany przepływów finansowych na dany okres w ujęciu globalnym oraz szczegółowym.