Logo firmy Erpit
Zaloguj Zarejestruj Przejdź do stopki
  • A
  • A+
  • A++
  • Ikona zmiany kontrastu
  • Strona główna
  • enova365
  • O firmie
  • Komunikaty
  • Samouczki
    • enova365 Ikona menu rozwijanego kategorii enova365

      • Podstawowa obsługa enova365
      • Dział techniczny
      • Moduł Finanse i Księgowość
      • Moduł Handel
      • Moduł Kadry Płace
      • Split payment
      • JPK
      • PPK
      • Dodatki do enova365
      • enova365 w czasie pandemii
      • Cyfryzacja danych w enova365
      • Wersje enova365
    • Gospodarka magazynowa Ikona menu rozwijanego kategorii Gospodarka magazynowa

      • część I - Wprowadzenie
      • część II - Procesy magazynowe
      • część III - Przyjęcie magazynowe
      • część IV - Wydanie magazynowe
      • część V - Stan magazynu i FIFO
      • część VI - Algorytmy obrotu magazynowego
      • część VII - Korekta PZ i jej skutki
      • część VIII - Inwentaryzacja
      • część IX - Uproszczony obieg dokumentów
      • część X - Ścisła ewidencja
    • Słownik skrótów Ikona menu rozwijanego kategorii Słownik skrótów

      • Skróty w księgowości
    • Polski Ład Ikona menu rozwijanego kategorii Polski Ład

      • Nowe przepisy
    • Oprogramowanie ERPIT Ikona menu rozwijanego kategorii Oprogramowanie ERPIT

      • BL Skaner
  • Oferta
    • Dla magazynu Ikona menu rozwijanego kategorii Dla magazynu

      • Erpit WMS dla e-commerce
    • ERP enova365 Ikona menu rozwijanego kategorii ERP enova365

      • Wdrożenie oprogramowania enova365
      • Dodatek do enova365 - wysyłka maili z fakturami i rozrachunkami
    • Rozwiązania e-commerce Ikona menu rozwijanego kategorii Rozwiązania e-commerce

      • Integracja ze sklepem internetowym Shoper
      • Integracja Allegro z programem enova365
      • Dodatek Erpit eCommerce
    • Dla kadr i płac Ikona menu rozwijanego kategorii Dla kadr i płac

      • Rozliczanie czasu pracy w enova365
      • Skierowanie na badania lekarskie
    • Dla księgowości Ikona menu rozwijanego kategorii Dla księgowości

      • Importer z programu Subiekt
      • Importer z formatu Optima
      • Importer JPK
      • Dodatek do masowego pobierania kursów - uruchomienie sprzedaży
    • Dla biur rachunkowych Ikona menu rozwijanego kategorii Dla biur rachunkowych

      • Rozliczanie czasu pracy w enova365
      • Importer z programu Subiekt
      • Importer z formatu Optima
      • Importer JPK
      • Dodatek do enova365 - wysyłka maili z fakturami i rozrachunkami
      • Dodatek do enova365 - Zapisywanie faktur w bazie slave
    • Branżowe dla enova365 Ikona menu rozwijanego kategorii Branżowe dla enova365

      • Dodatek zbożowy
      • Dodatek Kontra
    • Dla handlu Ikona menu rozwijanego kategorii Dla handlu

      • Mobilny Handlowiec
      • Integracja Allegro z programem enova365
      • Integracja ze sklepem internetowym Shoper
      • Erpit WMS dla e-commerce
      • Dodatek Kontra
      • Dodatek do enova365 - wysyłka maili z fakturami i rozrachunkami
      • Dodatek Erpit eCommerce
  • Cennik
  • Kontakt
  • Logowanie
Ikona facebook Ikona twitter

Moduł Handel

Jak rozpocząć pracę z modułem handlowym? Przedstawiamy od czego zacząć oraz jak wykonać podstawowe operacje i przydatne ustawienia.

Kartoteka towarowa, Towary

Pracę w module handlowym najlepiej rozpocząć od uzupełniania kartotek towarowych. Opis kartoteki towarowej przygotowaliśmy dla Państwa w artykule: Kartoteka towarowa - zakładka ogólne.
Kolejne przydatne informacje jakie powinniśmy znać odnośnie towarów to ich kod. Jak zdefiniować kod towaru? Odpowiedź tutaj.
Każdy towar posiada swoją jednostkę, jak ją zdefiniować? Jednostki oraz ich przeliczniki w enova365.
Ciekawą i przydatną opcją jest możliwość zmiany opisu towaru bezpośrednio na dokumencie, wystarczy kilka kliknięć. Szczegóły tutaj.

Kontrahenci

Warto wiedzieć, że podczas wystawiania faktury zakupu, sprzedaży lub innego dokumentu należy zazwyczaj wybrać Kontrahenta. W przypadku gdy nie występuje na dostępnej liście (nie mamy go w systemie) można go dodać bez konieczności opuszczania dokumentu. Sposób ten przedstawiliśmy dla Państwa w artykule: Dodawanie kontrahenta podczas wystawiania dokumentu.
W enova365 dostępna jest bardzo przydatna czynność Dane z GUS-BIR, która umożliwia pobranie aktualnych danych kontrahenta z bazy Głównego Urzędu Statystycznego. Podane w niej dane to dane rejestrowe przedsiębiorstwa. A więc, jak pobrać dane kontrahenta przy wykorzystaniu tej opcji? Odpowiadamy.
Gdzie w programie enova365 możemy zlokalizować kontrahenta? Odpowiedź tutaj.

Faktury

Faktury zaliczkowe w enova365. W programie enova365 faktura zaliczkowa (FZAL) może zostać wygenerowana zarówno do konkretnych towarów, jak i usług. Transakcje realizowane za pomocą faktur możemy: zakończyć fakturą sprzedaży (FV), przekształcić do kolejnych faktur zaliczkowych (FZAL), lub przekształcić do wielu faktur sprzedaży (FV). Przygotowaliśmy artykuł poświęcony fakturom zaliczkowym, dostępny tutaj.
Jak wystawić korektę do faktury? To nic trudnego, wystarczy użyć Relacji. Szczegółowa instrukcja.

Limity kredytowe, kontrola należności

W handlu z kontrahentami często pojawia się potrzeba ograniczenia możliwości sprzedaży kontrahentom, którzy zalegają z płatnościami. Program enova365 posiada proste funkcjonalności umożliwiające ograniczenie takiej sprzedaży tzw. limity. Podczas obsługi limitów kontroli podlega przekroczenie dopuszczalnego limitu kredytowego oraz przekroczenie dopuszczalnej kwoty zadłużenia przeterminowanego. Reakcja systemu na przekroczenie limitu zależy od uprawnień użytkownika. W artykule przedstawiliśmy dla Państwa opcje, jakimi należy się posłużyć.

Podatek od towarów i usług

Czasem przy rejestrowaniu zakupu w programie enova365 podsumowanie w tabelce VAT nie zgadza się z dokumentem źródłowym, wówczas należy to skorygować. W jaki sposób? Odpowiadamy tutaj.

Mechanizm Podzielonej Płatności/Split payment w enova365

Od 1. listopada 2019 roku mające dotychczasowe zastosowanie, szczególne sposoby rozliczania podatku VAT, czyli mechanizm odwrotnego obciążenia oraz mechanizm odpowiedzialności podatkowej nabywcy (w obecnej formie), będą zastąpione stosowanym obligatoryjnie Mechanizmem Podzielonej Płatności (tzw. Split Payment). Split payment działa w Polsce od lipca 2018 roku i dotychczas stosowanie tej metody było dobrowolne, jednak teraz metoda ta stanie się obowiązkowa w określonych sytuacjach. W jakich sytuacjach oraz jak MPP działa w enova365 odpowiada nasz artykuł, w którym znajdą Państwo informacje z Dziennika Ustaw, czego dotyczą przepisy, kiedy powstaje obowiązek MPP oraz instrukcje wprowadzające do MPP w enova365 w wersji multi oraz w wersji okienkowej.
W enova365 mamy również możliwość zmiany działania MPP. W przypadku, gdy chcemy zastosować Mechanizm Podzielonej Płatności pomimo braku spełnienia warunków (tych, w których obowiązkowo należy skorzystać z MPP) np. gdy faktura nie przekracza 15 tys., ale dotyczy części większego zamówienia już przekraczającego wartość 15 tys. Możemy dokonać odpowiednich zmian by z MPP skorzystać. Szczegóły: Możliwość zmiany działania MPP w enova365.

Grupa towarowa GTU

Jak przypisać grupę GTU w kartotece towarowej oraz w jaki sposób informacja ta przenosi się na pozycję dokumentu/faktury i finalnie do dokumentu ewidencji? Zapraszamy do obejrzenia filmu, w którym prezentujemy w jaki sposób przypisać grupę towarową GTU do towaru/usługi w module Handel programu enova365.
Porównanie grup towarowych na pozycji i towarze. Stworzyliśmy cechę, która pozwala na porównanie grup towarowych na pozycji oraz na towarze dla dokumentów sprzedaży. Gdzie możemy ją pobrać, gdzie ją importujemy i dlaczego warto z niej skorzystać? Zapraszamy do artykułu.
Jakie przydatne funkcje dotyczące GTU znajdziemy w enova365? Odpowiedź tutaj.

Artykuły

Ikona artykułu Produkcja - kalkulacja kosztów

Ikona artykułu Produkcja - generator podzleceń

Ikona artykułu Kartoteka towaru i zestawy cech

Ikona artykułu Ewidencja dokumentów - zapamiętywanie domyślnych ustawień

Ikona artykułu Zmiana działania funkcjonalności "Dane z GUS-BIR"

Ikona artykułu KSeF -materiały filmowe

Ikona artykułu Zmiany w deklaracjach Intrastat wywóz

Ikona artykułu Krajowy System eFaktur (KSeF) w enova365

Ikona artykułu Importy z plików excel

Ikona artykułu Procedury VAT nie podstawiają się na dokumencie

Ikona artykułu Zaliczki i wpłaty

Ikona artykułu Problemy z definicją deklaracji VIU-DO

Ikona artykułu Krajowy System e-faktur - co o nim wiemy?

Ikona artykułu Zarządzanie magazynem i logistyką. E-book: Handel i magazyn

Ikona artykułu Sprzedaż i CRM e-book

Ikona artykułu Instalacja i konfiguracja multi

Ikona artykułu Deklaracja VIU-DO(1)

Ikona artykułu Konfiguracja kodu na dokumencie handlowym

Ikona artykułu Skróty klawiszowe na oknie faktury

Ikona artykułu Konfiguracja oraz generowanie deklaracji VII-DO enova365

Ikona artykułu Jak wystawić korektę do faktury w enova365 multi?

Ikona artykułu Faktura VAT RR

Ikona artykułu Czy wiesz już wszystko o VAT e-commerce?

Ikona artykułu VAT e-commerce - lokalizacja magazynu

Ikona artykułu Sposób liczenia VAT - cecha

Ikona artykułu Konfiguracja stawek VAT

Ikona artykułu Pobieranie danych kontrahenta z bazy GUS-BIR

Ikona artykułu Wyliczanie procedury OSS na dokumencie

Ikona artykułu Jak wystawić korektę do faktury?

Ikona artykułu Zmiany cen na dokumentach

Ikona artykułu Definicje cen w enova365

Ikona artykułu Faktura sprzedaży z opisem

Ikona artykułu Wpływ brexitu na działanie enova365

Ikona artykułu Jednostki miary oraz przeliczniki jednostek

Ikona artykułu Kod towaru

Ikona artykułu Jak zdefiniować towar/ usługę z opcją zmiany opisu?

Ikona artykułu Płatności dokumentów handlowych

Ikona artykułu Czy Twój kontrahent jest płatnikiem VAT?

Ikona artykułu Lokalizacje kontrahenta w programie ERP enova365

Ikona artykułu Porównanie grup towarowych na pozycji i towarze

Ikona artykułu GTU w module Handel programu enova365

Ikona artykułu Grupy towarowo-usługowe (GTU) - przydatne funkcje w enova365

Ikona artykułu Procedura MR_T

Ikona artykułu Procedura TT_D na dokumentach ewidencji i handlu

Ikona artykułu Procedura TT_WNT

Ikona artykułu Centralny Rejestr Faktur

Ikona artykułu Aktywne prawa dostępu do dokumentów handlowych

Ikona artykułu Opłata cukrowa

Ikona artykułu Dodawanie kontrahenta podczas wystawiania dokumentu

Ikona artykułu Faktury zaliczkowe

Ikona artykułu Możliwość zmiany działania MPP w enova365

Ikona artykułu Korekta rabatowa

Ikona artykułu Limity kredytowe, kontrola należności

Ikona artykułu Korekta parametrów VAT

Stopka - logo firmy Erpit
Kontakt

ERPIT Sp. z o.o.

Ikona mapy firmy Os. Bolesława Chrobrego 35/52

Ikona adresu firmy 60-681 Poznań

Ikona telefonu komórkowego firmy +48 601 720 038

Ikona maila sprzedaz@erpit.pl

Social media
  • Ikona przekierowania na kanał w serwisie Youtube
  • Ikona przekierowania na fanpage w serwisie Facebook
  • Ikona przekierowania do strony w serwisie Linkedin
Regulamin