Logo firmy Erpit
Zaloguj Zarejestruj Przejdź do stopki
  • A
  • A+
  • A++
  • Ikona zmiany kontrastu
  • Strona główna
  • enova365
  • O firmie
  • Komunikaty
  • Samouczki
    • enova365 Ikona menu rozwijanego kategorii enova365

      • Podstawowa obsługa enova365
      • Dział techniczny
      • Moduł Finanse i Księgowość
      • Moduł Handel
      • Moduł Kadry Płace
      • Split payment
      • JPK
      • PPK
      • Dodatki do enova365
      • enova365 w czasie pandemii
      • Cyfryzacja danych w enova365
      • Wersje enova365
    • Gospodarka magazynowa Ikona menu rozwijanego kategorii Gospodarka magazynowa

      • część I - Wprowadzenie
      • część II - Procesy magazynowe
      • część III - Przyjęcie magazynowe
      • część IV - Wydanie magazynowe
      • część V - Stan magazynu i FIFO
      • część VI - Algorytmy obrotu magazynowego
      • część VII - Korekta PZ i jej skutki
      • część VIII - Inwentaryzacja
      • część IX - Uproszczony obieg dokumentów
      • część X - Ścisła ewidencja
    • Słownik skrótów Ikona menu rozwijanego kategorii Słownik skrótów

      • Skróty w księgowości
    • Polski Ład Ikona menu rozwijanego kategorii Polski Ład

      • Nowe przepisy
    • Oprogramowanie ERPIT Ikona menu rozwijanego kategorii Oprogramowanie ERPIT

      • BL Skaner
  • Oferta
    • Dla magazynu Ikona menu rozwijanego kategorii Dla magazynu

      • Erpit WMS dla e-commerce
    • ERP enova365 Ikona menu rozwijanego kategorii ERP enova365

      • Wdrożenie oprogramowania enova365
      • Dodatek do enova365 - wysyłka maili z fakturami i rozrachunkami
    • Rozwiązania e-commerce Ikona menu rozwijanego kategorii Rozwiązania e-commerce

      • Integracja ze sklepem internetowym Shoper
      • Integracja Allegro z programem enova365
      • Dodatek Erpit eCommerce
    • Dla kadr i płac Ikona menu rozwijanego kategorii Dla kadr i płac

      • Rozliczanie czasu pracy w enova365
      • Skierowanie na badania lekarskie
    • Dla księgowości Ikona menu rozwijanego kategorii Dla księgowości

      • Importer z programu Subiekt
      • Importer z formatu Optima
      • Importer JPK
      • Dodatek do masowego pobierania kursów - uruchomienie sprzedaży
    • Dla biur rachunkowych Ikona menu rozwijanego kategorii Dla biur rachunkowych

      • Rozliczanie czasu pracy w enova365
      • Importer z programu Subiekt
      • Importer z formatu Optima
      • Importer JPK
      • Dodatek do enova365 - wysyłka maili z fakturami i rozrachunkami
      • Dodatek do enova365 - Zapisywanie faktur w bazie slave
    • Branżowe dla enova365 Ikona menu rozwijanego kategorii Branżowe dla enova365

      • Dodatek zbożowy
      • Dodatek Kontra
    • Dla handlu Ikona menu rozwijanego kategorii Dla handlu

      • Mobilny Handlowiec
      • Integracja Allegro z programem enova365
      • Integracja ze sklepem internetowym Shoper
      • Erpit WMS dla e-commerce
      • Dodatek Kontra
      • Dodatek do enova365 - wysyłka maili z fakturami i rozrachunkami
      • Dodatek Erpit eCommerce
  • Cennik
  • Kontakt
  • Panel klienta
  • Logowanie
Spis treści
test
Ikona facebook Ikona twitter

Instrukcja dodatku - Zapisywanie faktur w bazie slave

Instalacja i konfiguracja dodatku


Dodatek składa się z następujących bibliotek:

  • erpit.EwidencjaDoSlave.dll
  • erpit.EwidencjaDoSlave.UI.dll
  • PracaNaWieluBazach.dll

Aby dodatek działał prawidłowo, wyżej wymienione biblioteki muszą być umieszczone w katalogu Assemblies:  „C:\Program Files\Common Files\Soneta\Assemblies”

Uwaga! Aby opisywany dodatek działał prawidłowo przy wysyłaniu z bazy slave musimy mieć włączone logowanie w sposób zintegrowany.

Dodatek konfigurujemy w bazie, z której eksportowane będą faktury sprzedaży.

Ustawienia dodatku znajdują się w Narzędzia -> Opcje -> ERPIT -> Ewidencja do slave.

Konfguracja dodatku

Możliwe opcje:

  • Czy wysyłanie z bazy Master - Domyślnie opcja ustawiona na NIE. Zaznaczamy na TAK, jeśli baza, z której będziemy eksportować faktury jest bazą master.
  • Symbole dokumentu - Wymieniamy wszystkie możliwe symbole dokumentów, na których chcemy, aby działał dodatek - na dokumentach, których symbole zostały tutaj wypisane pojawi się przycisk odpowiedzialny za działanie dodatku. Symbole oddzielamy znakiem ;.
  • Sposób znajdowania bazy danych - Ustalamy w jaki sposób ma odbywać się znajdowanie kontrahenta w poszczególnych bazach danych. Wystawiamy fakturę sprzedaży dla przykładowego Jana Nowaka. Dzięki temu ustawieniu faktura trafi jako ewidencja zakupowa do bazy danych należącej do Jana Nowaka. Mamy do wyboru:Znajdowanie bazy danych 
    • Według cechy na kontrahencie - Do tego ustawienia musimy zaimportować cechę FeatureDefinition_Kontrahenci.xml oraz uzupełnić ją dla każdej bazy. To ustawienie sprawdzi się przy mniejszej ilości baz. Import plików xml do enova365 - opis.

Jak uzupełnić cechę? Po zaimportowaniu cechy, wyjmujemy ją na kontrahencie. Jest to cecha NazwaBazySlave i z listy wybieramy bazę należącą do klienta. Wyjmowanie cechy odbywa się w sposób następujący. Na kartotece kontrahenta wybieramy opcję Widok -> Pokaż cechy:

Wyjmowanie cechy na kontrahencie

Kolejno Pola -> Wyświetlane cechy:

Pokazywanie cech

Teraz czas na wybranie cechy, którą chcemy wyświetlić. Wybieramy NazwaBazySlave poprzez przycisk Dodaj ->

Dodawanie cechy

Zapisujemy. W efekcie na zakładce kontrahenta widzimy cechę, która umożliwia przypisanie kontrahenta do bazy. Z listy baz danych wybieramy bazę należącą do klienta.

Lista baz danych

    • Według powiązania kontrahenta z bazą - Przy wielu bazach sprawdzi się ustawienie, które sczytuje ustawienia z konfiguracji programu. Wystarczy, że w konfiguracji programu mamy bazy slave przypisane do odpowiednich klientów. Jeśli nie, a chcemy korzystać z tego ustawienia - należy je uzupełnić.
  • Cecha kontrolna - Tak lub Nie. Jeśli Tak, należy w polu Nazwa cechy kontrolnej uzupełnić dane.
  • Sekcja: Opcje znajdowania kontrahenta - wyszukiwanie kontrahenta odbywa się po kodzie kontrahenta lub numerze NIP.
    • Kod kontrahenta - Wpisujemy kod kontrahenta. Kontrahentem jest firma, która wystawia faktury sprzedaży. Kod ten musi być taki sam we wszystkich bazach slave, w których będziemy tworzyć ewidencję zakupową.

    • NIP kontrahenta - Wpisujemy numer NIP kontrahenta. Kontrahentem jest firma, która wystawia faktury sprzedaży. NIP musi być spójny we wszystkich bazach slave, w których będziemy tworzyć ewidencję zakupową.

  • Sekcja: Opcje tworzenia dokumentów - definiujemy ustawienia dotyczące tworzenia dokumentów ewidencji.
  • Opis DokEwidencji - Uzupełniamy opis, który będzie wstawiany w opis stworzonego dokumentu ewidencji.
  • Sposób wyznaczania definicji zakupu - mamy 3 możliwości według których możemy tworzyć ewidencje do baz, są to: 
    • Standardowo - ewidencje wstawiają się z definicją określoną standardowo w ustawieniach dokumentu. Definicje muszą być takie same we wszystkich bazach.
    • Według symbolu podanego w bazie głównej - Bazą główną jest baza, w której tworzymy faktury sprzedaży. Symbol definicji dokumentu musi być identyczny we wszystkich bazach. Symbol podajemy w polu tekstowym. W przeciwnym wypadku otrzymamy błąd.
    • Według symbolów podanych w bazach slave - Żeby użyć tego sposobu niezbędne jest zaimportowanie cechy globalnej, do baz w których występuje inny symbol definicji dokumentu niż w bazie głównej. Mowa o cesze globalnej (nazwa pliku: xml) -ERPITSymbolDokumentuSprzedazy, która jest dołączona do paczki dodatku.
    W konfiguracji dodatku wskazujemy domyślny symbol dokumentu zakupu, a wyjątki ustawiamy na bazach slave.

 

Działanie dodatku


Za przeprowadzenie całej czynności odpowiada jeden przycisk na widoku zatwierdzonej faktury sprzedaży lub na widoku listy faktur - dzięki czemu mamy możliwość eksportu kilku faktur jednocześnie. Przycisk jest widoczny dla dokumentów o symbolach, które zostały wypisane w konfiguracji dodatku.

Przycisk na fakturze:

Przycisk na liście faktur:

Po wybraniu przycisku Zapisz w bazie klienta występuje komunikat:

Wszelkie informacje o ewidencjach jakie się stworzyły lub nie stworzyły i dlaczego znajdziemy w Logu informacji:

Log informacji

 

Log informacji

 

Podsumowując. Z faktury sprzedaży używając jednego przycisku...

Stworzona została ewidencja w bazie klienta:

 

Popularne linki: instrukcja dodatku, instrukcja, baza slave

Stopka - logo firmy Erpit
Kontakt

ERPIT Sp. z o.o.

Ikona mapy firmy Os. Bolesława Chrobrego 35/52

Ikona adresu firmy 60-681 Poznań

Ikona telefonu komórkowego firmy +48 601 720 038

Ikona maila sprzedaz@erpit.pl

Social media
  • Ikona przekierowania na kanał w serwisie Youtube
  • Ikona przekierowania na fanpage w serwisie Facebook
  • Ikona przekierowania do strony w serwisie Linkedin
Regulamin